miten asutte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saatteko kommentteja asumisistanne, jos teillä ja tai lapsilla ei omaa huonetta? Minua ärsyttää kommentit, toki jos varaa olisi, isomman ottaisin. Huonomaineisille alueille emme lähde, vaikka siellä asumisväljyyttä saataisiin.

Asutaan asumisoikeus kämpässä, 4h+k+s+khh, 90m2, sijainti hyvä, koska omakotitaloalue, mutta hyvät kulkuyhteydet ja palvelut aivan lähellä. Oon tosi tyytyväinen, vaikka parhain olis ihan oma kämppä, mutta se ei ole mahdollista..

Minä ja poikani asumme rivarikolmiossa jossa 75 neliötä. Molemmilla on oma makuuhuone, mutta käytännössä 3-vuotiaani nukkuu viekussa ja niin saa ollakin =)
Koti on 7 vuoden kuluttua ikioma. Tämä on minulle maksimiluksus mihin on varaa, toki asuisimme hulppeammin jos olisi toinenkin maksaja.
Asumiskulut ovat meillä 700. Siihen sisältyy lyhyennys, korot ja vastike.
Itse olen tyytyväinen kotiimme. On "vasta" 10 vuotta vanha, rauhallisella ja turvallisella alueella. Oma pihakin on iso, ym.
Kodinhoitohuoneen toivoisin..
Aina arvostelijoita löytyy. Mullekin on kummasteltu miksi ostin noin pienen ( ??? ). Höh ! Itse asuin lapsuuteni 55 neliöisessä luukussa ja meitä oli 4 ...ja meillä oli kivaa !!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 12:00 vieras kirjoitti:
Saatteko kommentteja asumisistanne, jos teillä ja tai lapsilla ei omaa huonetta? Minua ärsyttää kommentit, toki jos varaa olisi, isomman ottaisin. Huonomaineisille alueille emme lähde, vaikka siellä asumisväljyyttä saataisiin.

Meille ei ole tullut kommentteja. Johtuuko sitten siitä että lapset ovat vasta leikki-ikäisiä, eivät useimpien ihmisten mielestä tarvitsekaan vielä omia huoneita.
Tuskin tulee tulevaisuudessakaan kommenttia, ainakaan niiltä ihmisiltä jotka minua tuntevat koska en ole niin luksuksen perään vaan voin hätätilassa nukkua vaikka soFFalla.
Eikä minusta 75 neliötä kolmelle ihmiselle ole ollenkaan huonosti. Perskule, joissain maissa tällaisessa lukaalissa asuisi koko suku!

Itse saan jatkuvasti kommentteja ja vasta taaperoikäinen esikoinen. Eli omaa huonetta pitäisi löytyä lapsille. Kysytään, että koska muutan. Ja tilaa meillä neliöissä on paljon. Erinomainen paikka yms.

meitä kolme:minä ja kaksi lasta(eri sukupuolta).Kerrostalokolmiossa 73 neliötä ja vielä on meillä koirakin jokaisella :)
Lapsilla oma yhteinen huone,toisessa makuuhuoneessa iso parisänky:jossa me kaikki kyllä yhdessä nukutaan.
Itse olen ajatellut,että ala-asteiän saa kelvata yhteinenkin huone...saa nähdä kuinka sitten oikeasti käy,koululaisia ei vielä ole kumpikaan.
Olohuoneeseen ei mahdu minkäänlaista sänkyä,ja sohvalla en itse halua nukkua.
Mutta hyvin on vielä pärjätty ja murehditaan tulevista vasta sitä mukaa,jos/kun tulee ongelmia vastaan. :heart:

Meillä pojan(1v11kk) kanssa kaksio vuokralla 62neliöö. Äiti olkkarissa ja pojalla oma huone, tämä järjestely sen takia että nukumme kummatkin paremmin. ennen olimme siis samassa huoneessa. Hyvin on tilaa, eikä olla mistään kyllä omasta mielestäni tingitty. Kaupungin suurimmassa lähiössä asutaan jossa olen itsekkin asunut koko ikäni. Halvemmat vuokrat on kyllä kun keskustassa,mutta itse en täältä muuttaisi =)

Kolmiossa 76,5 neliöö. Tytöt nukkuu yhteisessä huoneessa ja minä omassa huoneessa. Tässä pärjätään varmasti monta vuotta, jossain vaiheessa olisi tarkotus ostaa oma ja isompi, riippuen tietysti miten elämä heittelee jos heittelee... Kallista on vuokralla olla :( Maksan nyt yksin sen verran, kun ennen eroa lainanlyhennystä isosta omakotitalosta. Vaikka eihän tässä vuokralla ollessa ole sitten niitä muita kuluja...

Me asutaan kaksin, minä ja 7v tyttöni Helsingissä kaksiossa. 63m2. Tyttärelläni oma huone ollut 3 vuotta, minä nukun olohuoneessa, ja tyttäreni kyllä usein kömpii viereeni sinne. keittiö ihan tilava. Olohuone tintuu tietysti vähän ahtaalta kun iso sänky ym.siellä. Mutta olen tyytyväinen kotiimme ja sijaintiin ja yritän olla hankkimatta turhaa maallista mammonaa olohuoneeseen, että mahdumme. Uskon, että asumme tässä kauan. pieni kolmio kiva, mutta pitäisi olla ihan lähellä nykyistä koulun takia ja vuokra jo nyt riittävän suuri minulle. Vuokran 600e maksan palkastani, ei asumistukea. Kun ja jos määräaikainen työni loppuu maksan vuokran ansiosidonnaisella päivärahalla ja asumistukeakin sitten saa. Jos ei tarkistutan olenko oikeutettu toimeentulotukeen. Jotenka isompi asunto ja kalliimpi vuokra ei oikein tarvelistojeni ykkösenä. Ja haluan,että jää jos jää rahaa muuhun elämiseen ja virikkeisiin kuin neliöihin jotka ei tarpeellisia. Ei sillä asuisin jos varat sallisi ainakin kolmiossa pihoineen tai omakotitalossa. Mutta elämä maistuu näinkin.

vasta eronneena asun ainakin toistaiseksi ex-miehen kanssa puoliksi omistamassa asunnossa. Makuuhuoneita meillä on kolme ja lapsia kaksi, mutta lapset ovat samassa huoneessa, enkä ole edes ajatellut totuttaa omiin huoneisiin koska ovat vielä leikki-ikäisiä. Mun mielestä aikaisintaan koulu-ikäiset tarvii omat huoneet eikä välttämättä sillonkaan vielä.

heippa.ei varmaankaan kuuluis tänne tää kysymys mutta nyt kun tuli asuntojen koosta ja vuokrista puhetta niin missä asutte??minkälaisia vuokria teidän seudullanne joutuu maksamaan.
Asun ite helsingissä ja olen pitkään jo ajatellu muuttavani täältä pois.(en nyt ihan hirveän kauas mutta pois kuitenkin)Minne ns. kannattaa muuttaa ym.
helsingin vuokrat ovat suuria(yllättävää :whistle: ) ja kotikaupunkia ei helpolla jätä
halvemman asunnon perässä :)

Yhteistyössä