Miten astmakohtaus ilmenee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja astma?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heipähei! Edellisestä vastauksesta onkin aikaa, mutta aina tämä aihe kiinnostaa...
mullakaan ei ole diagnosoitu vielä astmaa mutta mites te muut. Lähettekö päivystykseen lievemmissäkin hengenahdistuksissa, seuraatteko pef-lukemia näissä ahdistuksissa vai onko ne toissijainen juttu. Mullakin on ollut nyt flunssaa ja se tuntuu vaan jatkuvan kovana yskänä ja liman nousuna, ääni on välillä kadoksissa ja hengästyttää puhua. Lääkkeestä ei tunnu paljon olevan apua. Pef pitäisi olla lähellä 500 mutta nyt se on 250-300 ja lääkken kanssa 360 max. olo ei ole mikään kovin huono että näkisin lähteä ensiapuun mutta joku tutuista jo sanoikin että olet jo niin tottunut tuohon "huonoon" hapensaantiin...

Minulle on todettu astma kun olin 3 vuotta olen nyt 13vuotta ennen sain lieviä kohtauksia( verratuna veljeeni) aluksi olin todella huonolla päällä sitten tuli maha kipeäksi ja sen jälkeen alkoi otta henkeen ja tuli tämä tapansa mukaan tuleva paniikki. Minulla helpottaa kun saan ilmat mahasta lääkettä ja esim. äitini tai jonkun henkilön viereeni pitämään kädestä ja rauhoittamaan.Veljeni on tosin viety muutaman kerran Ambulanssilakin kun oli niin paha Astma kohtaus. Meistä kumpikaan ei enää käytä Astma lääkkeitä ( minä otan sinisen kiekon ennen lentopallo peli harkkoja) ja meillä on koiraki:) mutta kyllähän joskus ahdistaa esim tässä hiljan luulin jo. että taas ne astma kohtaukset Naiset teillä voi ahdistusta aiheutta huonot rintaliivitkin, että ei paniikkia!!!!!:))

semmosia noi kohtaukset että ei tarvitse kun pyöräillä ylämäkeä sen 10metriä ja olen jo kuolemaa tekemässä. tosiaan astma alkoi alle 1 vuotiaana ja olen nyt 15 vuotias. tupakoin kyllä..mikä ei ole kovin järkevää astman kannalta. kohtauksessa on vaikea hengittää, olo on kuin pyörtyisi ja silmissä sumenee, aivan järkyttävää hikoilua ja tulee kalpeaksi, ja kun otan lääkettä itse, kohtaus häviää vasta n.puolentunnin päästä ja silti on vaikea hengittää ja hengitys vikisee pari tuntia kohtauksen jälkeen. lääkkeitä käytän kiekkoina Ventoline ja Seretide.

Yhteistyössä