Miten annatte d-vitamiinitipat?

Meillä poika ei pullosta maitoa ole koskaan ottanut, tipat olen antanut lusikalla aina suoraan suuhun. Tipoille avaa suun oikein ammolleen, kiinteitä nykyään jo syö (8kk) ja suu ei avaudu juuri millään, kumma juttu, kun tipat maistuu ja ruoka ei :(
 
annan suoraan suuhun tai lusikalla veden seassa tosin oon huomannu et ne tipat tahtoo jäädä lusikkaan et sitä lusikkaa pitäs oikein "hinkata" kieleen et kaikki lähtis :D suoraan suuhun menis paremmin kaikki perille,mut hankalaa sekin kun tuo meidän 3kuinen ei tahdo suutasa pitää auki niin ja paikoillaan et sais ne 5tippaa sinne menemään...tahtoo välil tipat hyppiä pitkin leukaa...
 
Olen antanut molemmille lapsille lusikalla ihan vauvasta alkaen. Joskus onnistuu suoraan pullosta tiputtelu. Käytössä Jekovit-tipat.
Tuttipullosta ei ehkä kannata antaa, sillä koostumuksen takia tipat saattavat jäädä pulloon kiinni, eivätkä tule esim. maidon mukana lapselle. Tipat eivät välttämättä vaadi mitään imetyksiä heti perään, ne voi antaa ihan koska vaan.
Ja meilläkin nuo tipat ovat "herkkua"! :whistle:
 
Minä myös oon lusikalla antanut kummallekkin tytölle tipat. Jekovit käytössä. Esikoisen suurta herkkua oli, mutta tää kuopus irvistelee niille joten annan heti maitoa pullosta perään tai ruoan kanssa niin ei maistu niin pahalle.
 
Meillä käytössä Deetipat joita pitää antaa 20 tippaa. Tipat lusikaan kahdessa-kolmessa erässä ja suuhun suoraan. Jevovit-tipat on kyllä kovin pahan makuisia eikä meillä kukaan lapsi ole niitä suostunut syömään. Deetipat on hyvänmakuisia, mutta niitä pitää sitten vaan antaa niin paljon. Itse en sitä kuitenkaan ole kokenut ongelmaksi.
 
Suoraan suuhun tiputan 5 tippaa jekovitiä. Hoitopöydällä kun makaa, niin osaa jo itse avata suun ammolleen kun näkee putelon tulevan :) 7-kuisella jo hyvä rutiini siihen.

Ekat viikot mäkin laitoin lusikalla, mutta helpompaa näin, ei tartte pestä sitä lusikkaa jne.
 
Meilläkin käytössä lusikka =) Puserran ensin tisumaitoa lusikkaan ja sit 5tippaa Jekovitia sekaan ja hyvin on tytölle maistunu :D (2,5kk)Jos näyttää että jää tippoja vielä lusikkaan,niin lisään vielä maitoa...
Elinan äiti kirjotti että antaa 20tippaa!!!!Miks'noin hurja määrä kerralla???
 
Joo, mä voin kertoo oman tyhmyyteni täs asiassa. Nimittäin sillon ku mun vauveli syntyi niin kysyin just neuvolatädilt tota,et voiko ne antaa suoraan pullosta suuhun, niin täti sanoi, et joo, mut jos se pullonsuu osuu vauvan huulille, niin sen jälkeen se jekovit on käyttökelvotonta. no, mä tyhmä aattelin et se aine saa jonku reaktion siitä syljestä ja menin sit ostaan uuden pullon, koska se aikasempi oli osunut lapsen suuhun. sit myöhemmin tajusin et sehän täti vaan tarkotti niit bakteerijuttuja, et jos pullo osuu huulil niin sinne aineeseen voi mennä joku bakteeri. jee jee. no, tämmöstä sattuu , ku eka lapsi ja kaiken ottaa niin kirjaimellisesti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippäliini-73:
Meilläkin käytössä lusikka =) Puserran ensin tisumaitoa lusikkaan ja sit 5tippaa Jekovitia sekaan ja hyvin on tytölle maistunu :D (2,5kk)Jos näyttää että jää tippoja vielä lusikkaan,niin lisään vielä maitoa...
Elinan äiti kirjotti että antaa 20tippaa!!!!Miks'noin hurja määrä kerralla???
Ihan ohjeen mukaisesti annan eli dee-tippojen annoskoko on 20 tippaa kun jekovittien vain 5 tippaa :)
 
Ok Elinan äiti tuntui vaan just ton jekovitin 5tipan rinnalla tuo 20tippaa niin hurjalta määrältä =) Mutta nythän sekin asia selkis,ja ei oo ollu käytössä mun lapsukaisilla kun nuo jekovitit niin ei oo kokemuksia/tietoa muiden tippojen annostelusta =) :flower:
 

Yhteistyössä