Miten aloitan ulkoilun/lenkkeilyn 8vko ikäisen terrierin pennun kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bud
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rokottamaton koira kannattaa pitää erillään tuntemattomista koirista, ja koirapuistoon ei myöskään saa mennä. Mutta tuttujen koirien kanssa voi tutustua, kunhan tiedät että niillä on rokotukset kunnossa. Noin pienen pennun kanssa ei juurikaan kannata vielä lenkkeillä, käytte tallustelemassa, nuuskimassa ja touhuamassa aina sen aikaa kerrallaan että koira ehtii tekemään tarpeensa ulos. :)

Onnea uudesta perheenjäsenestä! Meillä on myös terrieri ja sen kanssa aluksi tehtiin vain ns. pissatuskeikkoja. Katseltiin ja haisteltiin pitkäänkin jossain kävelytien laidassa, mutta varsinaisesti ei kävelty. Irti sitten metsässä, pellolla tai pihassa sai juosta niin paljon kuin jaksoi. Mun käsittääkseni perussääntö on se, että pakottaa ei saa ja vasta 6 kk ikäinen pentu (pieni rotu) jaksaa tehdä varsinaisesti lenkkejä. Kyllä me tosin aika pitkiä matkoja sitten käveltiin esim. metsässä missä saa olla vapaana kun pentu itse irti meni kuin tuulispää :) Ja oli niin pieni, että väsymyksen iskiessä olisin napannut kainaloon.

Ja mä olen sitä, mieltä että on tärkeämpää saada koiraa sosiaalistettua kuin varoa rokottamattomia koiria. Käytännössä pentu saa suojaa äidinmaidosta., Toki voi hieman katsoa minkälaisten koirien kanssa antaa nuuhkutella, mutta tutut koirat on mielestäni vaan positiivinen juttu! Se sosialistamisikä on juuri parhaimmilaan kuitenkin sinä aikana kun rokotukset ovat vielä ottamatta!

Minkä rotuinen terrieri muuten on?

[QUOTE="Eeva";22912982]Onnea uudesta perheenjäsenestä! Meillä on myös terrieri ja sen kanssa aluksi tehtiin vain ns. pissatuskeikkoja. Katseltiin ja haisteltiin pitkäänkin jossain kävelytien laidassa, mutta varsinaisesti ei kävelty. Irti sitten metsässä, pellolla tai pihassa sai juosta niin paljon kuin jaksoi. Mun käsittääkseni perussääntö on se, että pakottaa ei saa ja vasta 6 kk ikäinen pentu (pieni rotu) jaksaa tehdä varsinaisesti lenkkejä. Kyllä me tosin aika pitkiä matkoja sitten käveltiin esim. metsässä missä saa olla vapaana kun pentu itse irti meni kuin tuulispää :) Ja oli niin pieni, että väsymyksen iskiessä olisin napannut kainaloon.

Ja mä olen sitä, mieltä että on tärkeämpää saada koiraa sosiaalistettua kuin varoa rokottamattomia koiria. Käytännössä pentu saa suojaa äidinmaidosta., Toki voi hieman katsoa minkälaisten koirien kanssa antaa nuuhkutella, mutta tutut koirat on mielestäni vaan positiivinen juttu! Se sosialistamisikä on juuri parhaimmilaan kuitenkin sinä aikana kun rokotukset ovat vielä ottamatta!

Minkä rotuinen terrieri muuten on?[/QUOTE]

Cairnterrieri. Mulla on kerran ennenkin ollut cairni, mutta siitä on jo vuosia. Mikäs teillä on?

Yhteistyössä