miten alan testaamaan pojan allergioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jätä molemmat pois.
Mut olis kannattanut kokeilla jo ennen lääkäriaikaa.Olisit voinut kertoa havaintosi.
Sitten kun tilanne rauhoittunut,lisäät toisen.Katot kk:n ja sitten lisäät toisen jos ei oireita.

No jos on jo aika lääkärille, niin etkös malttaisi siihen asti odottaa.

Periaatteessa kaikki epäilyksenalaiset ruoka-aineet pois noin pariksi viikoksi, sitten purku ruoka-aine kerrallaan.

lääkärille sain ajan vasta parin viikon päähän, joten siksi ajattelin itse jotain kokeilla...mutta jos jätän maidon pois, otanko tilalle jotain riisimaitoa vai miten?

Juu, riisimaito mieluummin kuin soijamaito. Soija saattaa olla hyvinkin allergisoiva.

Ja sitten kun on maidoton dieetti, niin poisjätettävien elintarvikkeiden lista on aika kattava, moniin ruokiin on lisätty maitojauhetta (esim. makkarat, jotkut leivät ym), margariineista taitaa olla kokonaan maidoton vain yksi merkki ym. ym. Tuoteselosteista kannattaa bongata maidon lisäksi maitojauhe, hera, ym. maitojohdannaiset. Varmaan tuolta allergia-palstalta löytyy hyvä lista.

Mulla kokemusta vain täysimetetyn vauvan kanssa tehdystä allergiatestaamisesta. Mä dieettaasin kaiken mahdollisen (maito, viljat, soija, sitrukset ym). Oli aika rajoitettu ruokalista parin kuukauden ajan. Mutta en kyllä uskalla antaa neuvoja taaperoikäisen dieetistä. Jos haluat jotain ennakoida lääkärikäyntiä varten, niin voithan kokeilla vaikka tuota maidotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
uskaltaako noi kotimaiset viljatkin jättää samalla pois, vaiko ensin maitokokeilu ja sit viljat?

Jätä ensin maito ainakin viikoksi, jos edelleen oireita niin vehnän voi jättää pois seuraavaksi viikoksi. Kaikkia viljoja ei pitäisi jättää pois oma-aloitteisesti, ne on niin iso osa ruokavalioita ja niiden välttäminen työlästä. Tarvitset siihen ravitsemusterapeutin neuvoja ja apua ehdottomasti.

Yksi yleinen allergian aiheuttaja on muna, jonka voit myös huoletta jättää pois. Sitäkin kyllä on mitä ihmeellisimmissä paikoissa, joten pitää lukea tarkkaan valmistusaineluettelot. Mutta, jos teet ruuat pääsääntöisesti itse, niin muna on helppo vaan jättää pois.

JOs on kanamunalle paistettuna allerginen on myös yleensä kanalle allerginen.
Meillä tytölle aiheuttaa raaka kananmuna oireita mut valmiissa ruuassa kestää sitä.
Eikä ole kanalle allerginen.

Monasti myös jos maitoallergia on myös naudanliha allergia.
Nä on tosi ikäviä nä allergiajutut...

Oletko ajatellut että kun nyt jätät nuo pois (vastoin ohjeita?) niin lääkäriin mennessä suurin osa oireita on kadonnut joten lääkärillä ei ole mitään tutkittavaa?

Mä sain aikanani jatkaa normaalisti lekuriin saakka ja vasta sitten rajoitukset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toinen vaan kärsii jostain, niin olisi kiva jotenkin yrittää auttaa...

Soita sinne vastaanottoon (tai osastolle) ja kysy voiko ja kannattaako jotain jättää pois vai onko tutkimusten kannalta parempi antaa vielä normaalitilanteen jatkua (jos ei hengenvaaraa kuitenkaan)

Yhteistyössä