Miten aikuinen ihaminen oppisi olemaan mukava kaikille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Miten toiset ovat aina niin mukavia? Onko se luonteenpiirre vai voiko sen vielä vanhana oppia?

Terveisin minä, joka tulen kyllä toimeen lähes kaikkien kanssa, mutta lähes kaikki ei tule toimeen minun kanssani.

No sinä et halua olla mukava, muutenhan vain olisit. Ajattelet ihmisistä pahasti ja sanot pahasti. Voi olla moni osittain sinun takia lähtenytkin palstalta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatteleppa tätä;25374361:
No sinä et halua olla mukava, muutenhan vain olisit. Ajattelet ihmisistä pahasti ja sanot pahasti. Voi olla moni osittain sinun takia lähtenytkin palstalta pois.

Tähän voi sanoa, ettei pidä paikkaansa. Erittäin harvoin ajattelen kenestäkään pahasti, silloin jos ajattelen, olen erittäin vihainen hänelle. Eikä tapoihini kuulu sanoa pahasti kenellekään ja tuskin kukaan on takiani lähtenyt palstalta.

Itseasiassa tarkoitin enemmänkin elämää ihan muuten, kuin palstalla, täälä kun ei niinkään olla persoonina vaan täälä asiat kohtaavat ja riitelevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Se edellyyttää;25374411:
NOrmaalisti edennyttä moraalikehitystä ja empatiakykyä. Valitettavasti harvalla aikuisella on kumpaakaan, joten tulos on se mikä on.

Hmm. mun mielestä mukavia ihmisiä on enemminkin eli jos vain harvalla on normaalisti edennyt moraalikehitys ja empatiakyky, niin miten nämä loput on mukavia? jos vaikka kehittyisin heidän tasolleen. Kehittyykö moraali ja empatiakyky vielä aikuisenakin eli voinko omata nämä kyvyt vaikka vanhuksena?

Ei kaikille tarvitse olla mukava, eivät kaikki ansaitse kunnioitusta.

Jos kohteliaisuus ja hyvät tavat eivät riitä esim. sukulaisille niin en kyllä ala keksimään miten voisin vielä olla mukavampi.
Tosin ei mulla kamalasti läheisiä olekaan, ystävistä nyt puhumattakaan. Hyvän päivän tuttuja kyllä.

[QUOTE="alli";25374492]Kaikista ei tarvitse pitää mutta kaikkien kanssa voi aikuinen ihminen tulla toimeen.[/QUOTE]

Mut mä en haluaisi olla se, jonka kanssa pitää väkisin tulla toimeen, olisi kiva, jos toiset tykkäisivät seurastani..., mutta mä en vain osaa olla mukava: /

[QUOTE="piupau";25374468]Ei kaikille tarvitse olla mukava, eivät kaikki ansaitse kunnioitusta.

Jos kohteliaisuus ja hyvät tavat eivät riitä esim. sukulaisille niin en kyllä ala keksimään miten voisin vielä olla mukavampi.
Tosin ei mulla kamalasti läheisiä olekaan, ystävistä nyt puhumattakaan. Hyvän päivän tuttuja kyllä.[/QUOTE]

Se on kyl totta, ettei kaikkia voi miellyttää, mutta olisi kiva jos olisi enemmän kavereita noiden hyvän päivän tuttujen sijaan.

Yhteistyössä