Miten aikaisin tunsit vauvasi potkivan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyrpyr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyrpyr

Vieras
Mun "pitäisi" nyt olla viikolla 12 (ei ole ultrattu vielä), mutta mä tunnen välillä ihan selvästi, että vauva potkis, vaikkei sellasta ole mahdollista tuntea vielä näillä viikoilla. Mun vatsakin kasvaa ihan hurjaa vauhtia ja on jo nyt saman kokonen kun esikoisesta oli viikolla 16-17. Eli näytän siltä ku olisin nielassu jalkapallon.

Äh, turhauttavaa vaan miettiä että miten pitkällä tää raskaus sitten oikeen on. Voiko esim. kaksosista tuntee ne liikkeet aikasemmin? En suostu uskomaan et tää olis vaan mun pääni sisällä, koska tunnen ne vatsan läpi kädelläkin. Ja kyllä, erotan ne ilmakuplista paremmin kun hyvin. Esikoisesta tunsin ekat liikkeet 16+9.

Onko kellään muulla ollut tällasta? Ja oliko se raskaus sitten kuitenki pitemmällä? Epäilyttää vähän, ku sydänäänetki saatiin terkkarin tusinadopplerilla kuuluviin jo rv8... vaikka kuulemma pitäis niin huonolla laitteella kuulua vasta viikosta 12->

Itse oon tuntenu yhessä raskaudessa liikkettä joskus rv14, mut potkuja ei kyl tuollon tunne.
Kertonee tarpeeks et tunnet ne jo päälle päi, tuollon viikkoja TÄYTYY olla enemmän, vaik ois miten ohkaset vatsapeitteet.
Ja et sydänäänetki kuuluneet jo tuollon.Oisitko kuiteski tullu edellisestä kierrosta raskaaksi:)

usein tokas raskaudes näkyykin maha aikasemmin, kun ekassa ja liikkeetkin tuntee yleensä aikasemmin. Itse tunsin ekassa raskaudessa 14+2 liikkeet ja rv 16 ne näkyi jo vatsan peitteiden läpi. Vaik näin ei olis pitänyt minkään oppikirjan mukaan olla...

Mulla oli eka raskaus kaksosraskaus ja tunsin tosi aikaisin sellaista perhosen siipien kutinaa (vaimitäsenyton). Suunnilleen rv12 aikaan eli ne oli mielestäni selvästi liikkeitä. Toinen raskaus oli yksösraskaus ja tunsin vasta viikolla 16 liikkeitä.

Mulla on kyllä erittäin ohkaset vatsanpeitteet, ku oon aina ollut tällanen alipainonen rimpula. :D Mut tosiaan, mä luulisin kans, että on kyllä pakko olla enemmän viikkoja kun tuntuu niin selvästi nuo potkut ja välillä sellasta myllerrystäkin, että vauva heittelis kuperkeikkoja... En pitäis ihan mahdottomana, että oliskin jo viikot 16+, ku olin ihan satavarma olevani raskaana ennen ku ne 'vikat' menkat tuli ja olivatki sit ihan kummalliset. :D

Saa nähdä, mitä ultrassa sit sanotaan... Ei vaan millään malttais odottaa! Kaksosetkin olis ihana yllätys. <3

[QUOTE="Kaisa";27299630]Mulla oli eka raskaus kaksosraskaus ja tunsin tosi aikaisin sellaista perhosen siipien kutinaa (vaimitäsenyton). Suunnilleen rv12 aikaan eli ne oli mielestäni selvästi liikkeitä. Toinen raskaus oli yksösraskaus ja tunsin vasta viikolla 16 liikkeitä.[/QUOTE]

Mulle selitettiin tuolloin vain jotain kohdun lihasten nykimisestä:D

[QUOTE="aapee";27299685]Mulla on kyllä erittäin ohkaset vatsanpeitteet, ku oon aina ollut tällanen alipainonen rimpula. :D Mut tosiaan, mä luulisin kans, että on kyllä pakko olla enemmän viikkoja kun tuntuu niin selvästi nuo potkut ja välillä sellasta myllerrystäkin, että vauva heittelis kuperkeikkoja... En pitäis ihan mahdottomana, että oliskin jo viikot 16+, ku olin ihan satavarma olevani raskaana ennen ku ne 'vikat' menkat tuli ja olivatki sit ihan kummalliset. :D

Saa nähdä, mitä ultrassa sit sanotaan... Ei vaan millään malttais odottaa! Kaksosetkin olis ihana yllätys. <3[/QUOTE]

Eiköhän nuita viikkoja sit todellakin ole se lähemmäs 16 ku 12, oot kyl muuten joku lääketieteen ihme:D
Mulla ollut suhteellisen sama tilanne, ja kävi niin ikävästi etteivät siirtäneet laskettua vaik viikot heitti tosiaan 3viikolla..Siinä sitten ihmeteltiin että miten vauva oli viikkoihin nähden aivan valtava.
Yleensähän la siirtämiseen pitäis riittää viikon heitto.

[QUOTE="harmaa";27299719]Eiköhän nuita viikkoja sit todellakin ole se lähemmäs 16 ku 12, oot kyl muuten joku lääketieteen ihme:D
Mulla ollut suhteellisen sama tilanne, ja kävi niin ikävästi etteivät siirtäneet laskettua vaik viikot heitti tosiaan 3viikolla..Siinä sitten ihmeteltiin että miten vauva oli viikkoihin nähden aivan valtava.
Yleensähän la siirtämiseen pitäis riittää viikon heitto.[/QUOTE]

No ohhoh! Aika hassua, etteivät sit siirtäneet sitä laskettua... Mulla siirty esikoisesta kahella viikolla eteenpäin sillon aikoinaa, vaikka se sit syntyki sillon alkuperäsenä la:na ihan kunnon kokosena. :D

Kuumimmat

Yhteistyössä