miten aikaisin kerroitte raskaudestanne muille

mun siskolle kerrottiin heti kun plussattiin =)
samaten mun vanhemmat sai kuulla uutisen joskus viikolla 6
muille läheisille kerrottiin joskus viikon 10 paikkeilla ja muille sitten sitä mukaan kun niitä näki jossain :)

Itse kerroin lähiperheelle heti plussan tultua, ja muutamalle ystävälle.
Mies halusi kertoa vasta ekan ultran jälkeen.
Viimeksi (oli tuulimuna) panttasimme tietoa, niin että monet ystävistämme saivat tietää vasta keskenmenon jälkeen.
Itse ajattelin nyt niin, että kerron heti, ovatpa sitten tukena jos jotain ikävää tapahtuu.

mukava kun täällä heti saa vastauksia ja tukea =) enpä ajatellut asiaa tuolta tuen kannalta, pitää miettiä kelle kertois jo aiemmin.eka neuvola 18.7.esikoisesta kerrottiin kans heti ku plussattiin mikä vähän harmitti jälkikäteen.

Ensinmäisestä raskaudesta kerroin ystävälleni rv7, tämä kyseinen raskaus päättyi keskenmenoon raskausviikolla 12+0 lokakuussa 06.

Tästä nykyisestä raskaudesta ei vielä tiedä kaikki. Appivanhemmille kerrottiin ensinmäisenä, raskausviikolla 16. Omalle äidilleni rv17 ja isäni sai tietää rv21. Lähimmät sukulaiset ja ystävät tietää nyt.
Meillä on menossa nyt rv 24+4.
Masua löytyy omasta takaa joten vasta nyt minusta saattaa huomata raskauden jos osaa katsoa.

Kerrottiin siksi vasta näin myöhään, koska keskenmeno joka tapahtui, jätti suuret arvet meihin, eikä sitten pahimman tapahtuessa olisi haluttu ruveta ilmoittelemaan että mitään lasta ei vielä tulekkaan.

Mutta tämä meidän päätös.

Molempien vanhemmille, miehen sisaruksille ja miun yhdelle ystävälle (joka yllätti miut apteekista testiostoksilta :)) kerrottiin heti plussan jälkeen, "yleiseen tietoon" annettiin "vuotaa" np-ultran jälkeen.

Miltei heti terveysaseman plussatestin jälkeen, sattui vielä sukujuhlatkin samaan syssyyn. Ja moni huomasi sen helottavista poskista, kun näytin joltain puolukalta niiden poskien kuumotusten johdosta :) eli taisi olla jotain kp32...

Miltei heti terveysaseman plussatestin jälkeen, sattui vielä sukujuhlatkin samaan syssyyn. Ja moni huomasi sen helottavista poskista, kun näytin joltain puolukalta niiden poskien kuumotusten johdosta :) eli taisi olla jotain kp32...

Yhdelle kaverille olen nyt kertonut (plussa keskiviikkona), mutta muille ei kerrota, ennekuin tiedetään, että pieni pysyy varmemmin kyydissä. Keskenmeno oli kova pala, eikä ihmisten sääli ja ohjeet auttaneet lainkaan pahaa oloa :(
Siksi panttaamme mahd. pitkään tietoa. Minulla tämä raskaus alkaa vain näkymään ihan juuri, kohtu jotenkin eteenpäin kallellaan ja muutenkin kun olen tämmöinen luikkunen B)

kerroin kans vasta n 10-12 viikoilla. eka raskaus oli tuulimuna ja sen jälkeen en ole halunnu kertoa vasta kun ekan ultran jälkeen. oli jotenkin raskasta mun mielestä kuunnella voivottelua ja kertoa kaikille et vauvaa ei ole ollukaan jne. vaikee paikka mulle. mut toki joku voi haluta enemmän tukea.mä oisin halunnu surra asiani ilman muita.

onnea plussauksesta mymmels!!ja kiitos kaikille vastanneille, vastauksia odotellen lisääkin..vielä olen malttanut olla hiljaa.hirveä väsymys alkanut painaa päälle, ja pirteän esittäminen väsyttää lisää.

Meille on tehty IVF joten molempien perheet ovat tienneet alusta saakka ja muutamalle kaverillekin kerrottiin hoidon jälkeisesä plussasta. Tällä hetkellä viikkoja kasassa 11+5 ja keskiviikkona olisi np-ultra jossa toivottavasti näkyy, että kaikki on kunnossa. Sen jälkeen olen ajatellut, että raskaudesta voi kertoa muillekin.

Ensimmäisessä raskaudessa kerroin kaikille heti plussauksen jälkeen =) . Sitä oli jotenkin niin innoissaan, että halusi jakaa uutisen koko maailman kanssa. Toisessa kerroin aika pian äidille ja sisaruksille, sekä miehen perheelle ja muutamalle töissäkin n rv10 tienoilla. Tämä raskaus päättyi keskenmenoon 11+6. Kolmannessa olen kertonut aika pian taas äidille ja sisaruksille, myös kavereille. Töissä olen yrittänyt pysyä hiljaa ja siellä olisi tarkoitus julkistaa uutinen vasta np-ultran ja lomalta paluun jälkeen . Mä henk.kohtaisesti olen sitä mieltä, että on hyvä, jos läheiset tietävät, vaikka raskaus päättyisikin keskenmenoon. Ainakin tietävät, mistä on kyse.

ennen kerroin heti kaikille.kolmen lapsen jälkeen tuli ensin tm ja sitten km,silloinkin kerroin heti :/ nyt en kerro ennenkuin olen nähnyt että onko kaikki kunnossa ja että sydän sykkii :heart: en jaksa alkaa taas voivottelee jos jotain ikävää käykin... :/

ekasta kerroin eka ystävälle n. rv14 tienoilla, ja äidille +muille läheisille n. 18rv, en olisi kyllä pystynyt pitämään asiaa salassa mutta olin jo rv10+ ennen kuin itsekkään sain tietää(kahdet menkat tuli raskaudesta huolimatta)ja olin niin järkyttynyt ja shokissa uutisen jälkeen et tarttin aikaa sulatella asiaa ihan itsekseni/miehen kanssa.
:) (lapsi oli kyllä suunniteltu ja toivottu tapaus mutta järkytti silti)
tokasta soitin äidille heti plussattuani(jotain rv4) ja sitten ystävälle. muut sai tietää sitten kun äiti oli onnessaan "juorunnu" kaikille.. :D

mun siskolle kerrotiin heti kun plussa oli tullu. juhannuksena ystäväpariskunnalle kun en juonut ja yleensä kun olen ensimmäisenä pullon kaulassa :LOL: ,toiselle kaverille juhannuksena kanssa, juhannuksen jälkeen kerroin äidille ja miehen suvulle vasta häissä jolloin on kyseessä viikot 16.

Kyllä mä jo parhaimmalle ystävälle ja äidille samana päivänä ja muille läheisille seuraavana päivänä....en malttanut olla, on kyllä pajon kavereita jotka ei tiedä, mutta heinäkuussa on pipppaloita, eli niissä sitten viimeistään =) ja anopille kerrotaan parin viikon päästä kun tulee mökille kyläilemään. En osaa vaan olla hiljaa....

Yhteistyössä