Miten äidit järjestää itsellensä yksin aikaa kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Siis oikeasti: mä kaipaan eniten sellaista itseni kanssa olemis aikaa, ett saisin olla tääll himassa, järkätä, värkätä, lukee lehtiä jne.. Yksin. Niin ett kaikki muut ois jossain. Tajuaakohan kukaan?
Mä en tiedä miten mä kauniisti ilmaisisin asian miehelle: ja sitt kun en kauniisti ilmaise, sitt töksähtelen ja möksähtelen kun en saa paremmin sanottua. :ashamed:

Päiväkoti ei oo vaihtoehto, eikä mammakaan, se ottaa mieluiten lapsen kerrallaan ja vauvaa ei ollenkaan. :D

Okei, no vauva on menossa sille ens lauantaina ekaa kertaa, menee varmaan ketuiksi koko suunnitelma, mutt yritetään.. :whistle:
Niin, eikä se tosiaan ole mun kotiaikaa se lauantai, vaan ystävän häihin mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä laitan miehen vauvan kanssa kävelylle: saan juoda kahvin ja lukea lehden rauhassa. Tai käyvät mummun eli miehen äidin luona ja saan 3-4 tuntia luppoaikaa =)

Musta tuntuu (ja tosiaan tuntuu, kysynyt en ole ) että mun mies luonnollisesti lähtee mielummin vain kahden, ei kolmen kanssa. Ja tavallaan ymmärränkin, vauva mukana on aina sellasta vauvan mielen mukaan olemista ja kulkemista.
Mikä taas ei anna mulle sitä vapautta olla vaan, kun vaavi jää mulle.

Melkein tänään jo kuittasin, että "Kuljen mäkin niiden kaikkien kanssa." kun mies heti kun mä sanoin "Ett mitäs kivaa aiot lasten kanssa tänään tehdä?" vastas ett voitais mennä rannalle jätkän ja esikoisneitin kanssa.. eli siis ilman vauvaa.
Kyll mä ymmärrän, ja onhan se lapsillekin kiva, ett se vauva ei aina kulje mukana ja saavat olla silleen vapaammin ja on leikittäjää iskästä kun ei oo kädet kiinni.
Mutt ees kerran kuussa, please...!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Laitoin lapsen päiväkotiin ja saan olla yksin tuntikausia päivässä. :)

Jep jep, sen takiahan päivähoito keksittiin et äideillä olis laatuaikaa

Parempi päiväkodissa, kuin masentuneen äidin kanssa kotona.

Se on totta jos näin on mutta jos vaan "huvikseen" laittaa ni sit ei oo ok mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä laitan miehen vauvan kanssa kävelylle: saan juoda kahvin ja lukea lehden rauhassa. Tai käyvät mummun eli miehen äidin luona ja saan 3-4 tuntia luppoaikaa =)

Musta tuntuu (ja tosiaan tuntuu, kysynyt en ole ) että mun mies luonnollisesti lähtee mielummin vain kahden, ei kolmen kanssa. Ja tavallaan ymmärränkin, vauva mukana on aina sellasta vauvan mielen mukaan olemista ja kulkemista.
Mikä taas anna mulle sitä vapautta olla vaan, kun vaavi jää mulle.

Melkein tänään kuittasin, että "Kuljen mäkin niiden kaikkien kanssa." kun mies heti kun mä sanoin "Ett mitäs kivaa aiot lasten kanssa tänään tehdä?" vastas ett voitais mennä rannalle jätkän ja esikoisneitin kanssa.. eli siis ilman vauvaa.
Kyll mä ymmärrän, ja onhan se lapsillekin kiva, ett se vauva ei aina kulje mukana ja saavat olla silleen vapaammin ja on leikittäjää iskästä kun ei oo kädet kiinni.

SANO SILLE ! Kai se nyt puhetta ymmärtää ?

Melkein tänään kuittasin, että "Kuljen mäkin niiden kaikkien kanssa." kun mies heti kun mä sanoin "Ett mitäs kivaa aiot lasten kanssa tänään tehdä?" vastas ett voitais mennä rannalle jätkän ja esikoisneitin kanssa.. eli siis ilman vauvaa.

Ymmärtää.
En vaan halua vaatia liikaa. :ashamed:

Ymmärtää.
En vaan halua vaatia liikaa. :ashamed:

Ei se oo liikaa. Rohkeasti vaan, et sä liikoja pyydä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silleen, että jos sitä omaa aikaa niin rakastaa, ei hanki lapsia.

Pässi. Jokainen tarvitseee omaa aikaa, oli lapsia tai ei. Omaa aikaa saava vanhempi on myöskin jaksavampi ja parempi vanhempi. Kyllä akkuja pitää saada ladata.

Just eilen pistin pojat kahdestaan Essolle kahville. Siellä olikin ollut ihmettelemistä, kun oli ollut rekkoja ja yksi hinausautokin. Mies just sanoi, että ottavat pojan kanssa tavaksi tälläisen sunnuntaiajelun. Ja mä vaan sanon suoraan, että nyt mä tartten edes hieman rauhaa...kaikista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silleen, että jos sitä omaa aikaa niin rakastaa, ei hanki lapsia.

Mutta jos ne lapset on jo hankittu ja sitten huomaa, että hei, olen ollut 6 vuotta koko ajan, joka päivä lasten kanssa (tai ainakin niin, että jonkun lapsen kanssa, ei välttämättä kaikkien) mitenköhän saisin omaa aikaa. Pitääkö antaa lapset adoptioon?

Meilläkin tehdään niin, että mies menee pojan kanssa äitinsä luo päiväksi. Hoituu samalla vierailut, mieskin saa levätä kun anoppi hoitaa poikaa, anoppi saa olla pojan kanssa ja nähdä lastaan ja ennenkaikkea minä saan olla koko päivän yksin. Kaikki voittaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
et oo tosissas. se mies on ilmeisesti sovussa sun kans niitä lapsia tehny. Se ei oo liikaa vaatimista vaikka kerran viikossa se olis kaikkien kANS!

Niin, kai se normaaliperheissä on oletusarvo.
Meidän elämä vaan ei oo ollut ikinä niin normaalia, vaikka osote on ollut sama kaikilla, mä olen aina ollut lasten kanssa yksin kun mies on tehnyt paljon (siis paljon on oikeasti paljon ) töitä.
Nyt kun se on enemmän kotona, haetaan kai vähän rajoja, että mikä kenellekin sopii..

Ap, tuttu tunne. Muutettiin viisi kuukautta sitten ja nyt kun rupeen miettimään niin en oo ollu yhtään hetkeä yksin kotona tässä talossa. Eipä oo kumma että alkaa vähän hermot repeillä :(

Yhteistyössä