Miten äiti raaskii jättää vauvansa??

  • Viestiketjun aloittaja :O
  • Ensimmäinen viesti
:O
Mua suuresti ihmetyttää miten jotkut äidit raaskivat jättää vauvansa hoitoon ja lähteä itse lomalle?? Siis kyse on alle puolivuotiaasta lapsesta. Itselläni on vauva enkä todellakaan voisi jättää yhtä yötä pidemmäksi ajaksi hoitoon.

Enkä nyt tätä pahalla sano tai ketään halua arvostella, minua vain ihan oikeasti ihmetyttää!
 
vieras
No mulla oli synnytyksen jälkeinen masennus ja jätin 4kk vauvani 2 vuorokauden ajaksi mummolaan. Itse asiassa ei ollut edes yhtään ikävä... Nykyän harmittaa että ei ollut ikävä, mutta eipä sille mitään voinut.
 
Jotkut raaskivat.
Ystäväni oli viikon etelässä, alle 6kk lapsi mummolassa hoidossa. Ei siinä mitään, mutta samainen ystävä sitten ihmetteli kovasti kun me haluttiin lähteä lomalle koko perhen voimin.
 
Onhan näitä
Aikoinaan tapasin äidin, joka kertoi jättävänsä kaksiviikkoisen lapsensa isovanhempien hoitoon, kun he halusivat miehen kanssa lähteä etelään hoitamaan parisuhdettaan kahdeksi viikoksi. Ja näin tapahtui.
 
Mama the Strange
kyllä mäkin tiedän noita tapauksia, mutta itse en kyllä raaskinut jättää. En vieläkään raaski jättää poikaa kuin max. kahdeksi yöksi, vaikka poika on jo 3
 
Mä tiedän tuttujen parissa ainakin kolme paria jotka oli varannu matkan ennen lapsen syntymää eikä ajatellut millasta se lähteminen sitten oikeesti on. Näillä ainakin oli kaikilla joko loma pilalla tai sitten semifiilarit. Kahdella parilla oli kyseessä häämatka.
 
Loma on vielä pientä
On niitä sellasiakin äitejä, jotka jättävät vauvansa isälle ja jatkavat omaa elämäänsä tuskin muistaen synnyttäneensä milloinkaan. Tiedän tapauksia.
 
kotiäiti
Me jätetään 8kk 1vrk mummolaan kun mennään laivalle.Itse olisin halunnut jättää 2vrk mutta mummo senverran väsynyt ettei jaksa ja mieheni haluaa pitää vain 1vrk hoidossa.
 
Minä!
Siksi että äiti tarvitsee myös lepoa ja lomaa,parisuhde tarvitsee kahdenkeskeistä aikaa,mummo tarvitsee tutustua lapsenlapseensa. Tottakai tulee ikävä,mutta tiedän olevani parempi äiti sitten kun olen saanut lepoa ja tulevani paremmin toimeen mieheni kanssa kun on laatuaikaa vietetty.. niin ja minä lähden viikonlopuksi reissuun hyi minua!
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja Minä!:
Siksi että äiti tarvitsee myös lepoa ja lomaa,parisuhde tarvitsee kahdenkeskeistä aikaa,mummo tarvitsee tutustua lapsenlapseensa. Tottakai tulee ikävä,mutta tiedän olevani parempi äiti sitten kun olen saanut lepoa ja tulevani paremmin toimeen mieheni kanssa kun on laatuaikaa vietetty.. niin ja minä lähden viikonlopuksi reissuun hyi minua!
peesi tähän
 
Voi jessus mitkä huolenaiheet. Äitejä ja lapsia on erilaisia, mitä sitten jos joku raaskii jättää oman lapsensa mummolaan loman ajaksi? Mut niinkun Ekosysteemi sanoi, aiheesta on ainakin miljoona aloitusta...huoh...
 
:O
Minä saan mieheni kanssa laatuaikaa esim. silloin kun vauva on jo nukkumassa. Voidaan myöskin käydä vaikka ulkona syömässä jonka ajan vauva on hoidossa (ehkä pari tuntia), mutta että ulkomaille!

8kk vauva on jo paljon isompi kuin vaikka 5kk. Ei varmaan vauvastakaan tunnu hyvälle, kun joutuu olemaan vanhemmistaan erossa.

 
Boogy
Mä jätän mun vauvan kotiin kun keväällä lähden Rioon :D vauva on tottunut heti olemaan isänsä kanssa kahden. Olen käynyt isompien lasten kanssa syömässä keskenämme ja ostoksilla yms. ja vauva ollut isänsä kanssa. Miksei isä pärjäisi? yhdessä lapsi on tänne maailmaan tuotu niin yhdessä hoidetaan.
 
h
Mä jätin 7 kk ikäisen 4 vrk kotiin isänsä hoiviin, kun lähdin äitini kanssa matkalle. Matka oli varattu jo ennen tietoa lapsesta. Olihan se vähän vaikeeta, mutta kyllä mulla oli lomalla ihan kivaa. En halunnut lomaa pilata kokoaikaisella huolehtimisella, huolehtikoon ne ketkä on paikan päällä lapsen luona. Mä olen kuitenkin ollut nyt lapsen kanssa 1345 vrk ja lisää tulee.
 

Yhteistyössä