MITEN ÄÄNNÄT NIMEN ERIKA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisa

Vieras
Miten lausut nimen Erika:

Erika/Eerika/Eriikka?

Itse sanoisin Eerika (suomenruotsalaisena)...
Mutta tiedän että monet sanoo Erika täällä ja taas Ruotsissa se lähes aina lausutaan Eriikka(kuten esim Ulrika on Ulriikka jne.)

Mitä mieltä olet muuten nimestä? Onko yleinen Suomessa vai ei?

Airika :xmas: No ei... lausuisisin sen Erika, niinku kirjoitetaankin.
Kiva nimi, mutta itse kirjottaisin sen Eerika ja toivoisin, että niin lausuttaisiinkin. Muutaman Eerikan tiedän. Aika harvinainen nimi taitaa olla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja lisa:
Miten lausut nimen Erika:

Erika/Eerika/Eriikka?

Itse sanoisin Eerika (suomenruotsalaisena)...
Mutta tiedän että monet sanoo Erika täällä ja taas Ruotsissa se lähes aina lausutaan Eriikka(kuten esim Ulrika on Ulriikka jne.)

Mitä mieltä olet muuten nimestä? Onko yleinen Suomessa vai ei?

Lausun niinkuin kirjoitetaan:Erika.Omalla tytöllä kolmantena nimenä Eriika :)

meidän Erika on Eerika kun puhutaan.
Jep, olen kanssa huomannut tuon suomenruotsalaisen ja ruotsalaisen nimien painotuksen lausuttaessa, meillä kun on noita "kummia" nimiä muillakin lapsilla. ;)

Eerika.
Meillä on keskimmäisen tytön toinen nimi Erika ja ihan sillä, kun kirjotusasussaan on nätimpi kuin Eerika. Ehkä tyhmästi ajateltu, mut nätti nimi kuitenkin, sanottiimpa yhdellä tai kahdella eellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eerika.
Meillä on keskimmäisen tytön toinen nimi Erika ja ihan sillä, kun kirjotusasussaan on nätimpi kuin Eerika. Ehkä tyhmästi ajateltu, mut nätti nimi kuitenkin, sanottiimpa yhdellä tai kahdella eellä.

No mekin ajateltiin enemmän sitä miten kirjoitetaan, tykkään että Erika jotenkin "helpompi" kirjoittaa. Ja tosiaan tykkään nimestä kummallakin tavalla lausuttuna.

Yhteistyössä