Miten 4-5 -vuotiaasti piirtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Meillä tyttö innostunut kovasti piirtämisestä. Piirtää ihmisiä vartaloineen ja käsineen ja jalkoineen. hiukset osaa piirtää joko kihariksi tai suoriksi ja tarkkaan piirtää esim. silmälasit ;-D Piirtää myös eläimiä ja kukkia sekä taloja huoneineen. Värittää pikkutarkasti eikä yli mene. Käyttää värejä taitavasti. Ja nyt uusin innostus on kirjaimet, joita osaa tehdä tosi hyvin! Itse opetteli niitä väsäämään aakkoskirjan avustuksella ja kaikki kirjaimet onnistuu ja kirjoittaa jopa sanoja (ja lauseitakin) mallista. Osaa kirjoittaa oman nimensä, äidin, isin ja isoveljen nimen :)

Meidän 4v. poika ei kovin hyvin vielä piirrä eikä väritä. Ihmisen piirtää pään ja siihen kuuluvat, tikkuvartalolla + kädet ja jalat. Ei selvästi kiinnosta.. Oman nimensä kirjoittaa kyllä. Olen yrittänyt innostaa näihin hommiin, mutta kun yhdessä piirrellään,sanoo aina, että piirrä sinä ja haluaa vain katsella vierestä ja sanoa, mitä sitten piirretään..

No meillä 4.5 vuotias poika piirtää ihmisen hyvin, piirsi jo 3.5 vuotiaana "kunnon" ihmisen =)

Nimensä kirjoittaa ja muutoinkin harjoittelee kovasti kirjaimia ja sanoja, piirtelee taloja ja junia, lentokoneita ja liikennemerkkejä ...

Meillä 3 vuotias on piirtänyt jo kauan ihmisiä kroppineen ja hiuksineen, ei siis pääjalkaisia piirtänyt koskaan. Ihmisillä on aina milloin mitäkin kädessä. Piirtää tarkasti ja selkeitä kuvia. Piirtää myös eläimiä, kukkia, taloja jne. Vajaan vuoden verran on osannut kirjaimet ja on pitkään kirjoitellut kirjeitä niin että tyttö kertoo mitä haluaa kirjoittaa, minä luettelen kirjaimet ja tyttö kirjoittaa. Itse osaa kirjoittaa oman nimen, isi, äiti, mummi, mamma ja pikkuveljen nimen. Osaa kirjoittaa myös numerot kymmenee asti. Vesivärimaalaus on lempipuuhaa.

Mun tyttö piirsi ihan säälittävän murheellisesti juuri ennen kuin täytti 5 vuotta. Mutta ei mennyt kuin pari kuukautta, niin piirsi tosi hyvin, ihmiset kokonaisina jne. Oikein ällistyin sitä vauhtia, kuinka äkkiä se tuli. Samaan aikaan tuli kiinnostus kirjaimiin ja numeroihin, nyt, kesällä 6v, kirjoittaa muutamia sanoja ja laskee helpohkoja yhteen- ja vähennyslaskuja ja opettelee (tyystin omasta halustaan ja aloitteestaan) kertotaulua.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meillä 3 vuotias on piirtänyt jo kauan ihmisiä kroppineen ja hiuksineen, ei siis pääjalkaisia piirtänyt koskaan. Ihmisillä on aina milloin mitäkin kädessä. Piirtää tarkasti ja selkeitä kuvia. Piirtää myös eläimiä, kukkia, taloja jne. Vajaan vuoden verran on osannut kirjaimet ja on pitkään kirjoitellut kirjeitä niin että tyttö kertoo mitä haluaa kirjoittaa, minä luettelen kirjaimet ja tyttö kirjoittaa. Itse osaa kirjoittaa oman nimen, isi, äiti, mummi, mamma ja pikkuveljen nimen. Osaa kirjoittaa myös numerot kymmenee asti. Vesivärimaalaus on lempipuuhaa.

Siis on osannut kirjaimet ja "kirjoittaa" jo 2-vuotiaana? Jep jep.

Alkuperäinen kirjoittaja Einstein:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Siis on osannut kirjaimet ja "kirjoittaa" jo 2-vuotiaana? Jep jep.

Tyttö on nyt vajaa 4 ja kyllä, taisi olla himpun vajaa 3 eli vielä kaksi kun oppi kaikki kirjaimet. Eikä siis ulkoa kirjoita kun nuo muutaman sanan. Kirjoittaa kirjaimen kerrallaan kun niitä hänelle luetellaan. Mikä siinä on niin ihmeellistä?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä tyttö innostunut kovasti piirtämisestä. Piirtää ihmisiä vartaloineen ja käsineen ja jalkoineen. hiukset osaa piirtää joko kihariksi tai suoriksi ja tarkkaan piirtää esim. silmälasit ;-D Piirtää myös eläimiä ja kukkia sekä taloja huoneineen. Värittää pikkutarkasti eikä yli mene. Käyttää värejä taitavasti. Ja nyt uusin innostus on kirjaimet, joita osaa tehdä tosi hyvin! Itse opetteli niitä väsäämään aakkoskirjan avustuksella ja kaikki kirjaimet onnistuu ja kirjoittaa jopa sanoja (ja lauseitakin) mallista. Osaa kirjoittaa oman nimensä, äidin, isin ja isoveljen nimen :)

Meillä samoten. Kirjoittaa myös ystäviensä nimiä ja tunnistaa sanojen alkukirjaimia, lyhyitä sanoja jne. Ei ole opetettu mitenkään kotona.