Miten 1v1kk:n "pitäisi" nukahtaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PLEASE neuvoja mulle:(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PLEASE neuvoja mulle:(((

Vieras
Ennen annettiin pullosta unimaito (päiväunille mennessä) sylissä, kunnes jäljellä oli muutama kymmenen milliä jäljellä, laitettiin sänkyyn ja niitä jämiä imiessä yleensä tuli uni (ellei sitte torkahtanut jo sylkkyyn.) Toimi hyvin, nukutus helppoa, mut neuvolasta sanottiin että menee litkut korviin, joten nyt annetaan koko pullo loppuun sylissä ja sitten sänkyyn. Ja tää on kamalaa! Joskus toki menee ihan ok jos on ehtinyt urvahtaa jo ennen loppumista, mutta jos ei, ni huuto on raivoisa........ ja pitkä!

Iltaunille mennessä ongelmaa ei juuri ole, kun on niin kovin väsynyt ettei kamalasti tarvii unta odotella. ...Miten sen huudon kanssa oikein toimitaan? Päikkäreille mennessä on aina tyttö "ilmoitellut" väsystään hieromalla silmiä ja olemalla kiukkuinen ja tahtoo syliin, joten tiedän että unettaa, mutta kaipa päivisin on sit kuitenkin niin valoisaa tai jotain kaihtimista ja verhoista huolimatta, että ei heti tahtoisi uni tulla...
Saako se jotain traumoja siitä huutamisesta? Kuinka usein, tai siis kuinka tihein välein voin käydä katsomassa/ laittamassa takaisin makuulle jos on noussut pystyyn? Tassuttelua suorastaan vihaa...

Minä jättäisin pullon pois ja opettelisin nukahtamaan suoraan sänkyyn. Jos sitä pulloa on pakko noin isolle vielä antaa, niin antaisin selvästi ennen nukkumaanmenoa. Ettei se siis enää liittyisi nukahtamiseen.

Meillä on kaikki lapset nukahtaneet reilu 2v asti pullo suussa, isoon sänkyyn siirryttäessä pois. Hampaat loistokunnossa, ei nukahtamisongelmia, ei yhtäkään korvatulehdusta eikä varsinkaan noin pienen huudattamista.

Ehkä ei sovi kaikkien filosofiaan, mutta helpoimmalla on päästy näin.

Ah kuulostaisi niin hyvältä... :) Mä en just todellakaan tahdo huudattaa pientä. Taidan soittaa neuvolaan ja kysellä mitä ne on mieltä... Tää nimittäin on todella ahdistavaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Neuvolasta sanottiin et 1,5v hyvä jättää pois...? No mut enivei, miten sen huudon kanssa? :/

Kirjoitin tossa äsken että meillä ollut pullo reilu 2v lapsilla

Halusin vielä lisätä, että miksi ihmeessä jotkut pitää neuvolaa noin auktoriteettina? Miten voisi edes olla mahdollista että olisi joku KAIKILLE lapsille sopiva ikä tämän tyyppisiin asioihin? Lapset ja perheet erilaisia jne..

Ah kuulostaisi niin hyvältä... :) Mä en just todellakaan tahdo huudattaa pientä. Taidan soittaa neuvolaan ja kysellä mitä ne on mieltä... Tää nimittäin on todella ahdistavaa :(

Hei, jos se pullo teidän elämää helpottaa eikä mitään korvatulehduskierrettä tms ole niin anna olla vaan vaikka puoli vuotta vielä!!! Ei se neuvolan tätille kuulu miten lastasi hoidat. :)

Siis teetkö sä mitä neuvolasta käsketään? Kuuntele lastasi!!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä