Huomasin tämän ketjun ja totesin, että pakko vastata, vaikka edellisestä postista onkin jo pitkä aika.
Olen kahden lapsen äiti, 12-vuotias poika ja 17-vuotias tytär löytyvät kotoa. Olen korkeasti koulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä. Ai niin, minä myös poltan kannabista silloin tällöin, olen polttanut teinistä asti. Välillä on ollut pitkiäkin taukoja, välillä sitä yrttiä on kulunut enemmänkin. Silti olen aina pystynyt pitämään aluksi opiskelut ja myöhemmin työn ja perhe-elämän kunnossa. Lasten ollessa pieniä, poltin vain heidän ollessaan isällään tai isovanhemmillaan. Nykyään saatan hyvin pienet pössyt ottaa, vaikka he olisivatkin kotona.
Minulla oli myös alkoholiongelma, nuorimmaisen ollessa 8-vuotias. Kumpikin lapsista ovat omien sanojensa mukaan onnellisia nykytilanteesta ja kumpikaan ei käytä mitään päihteitä. Etenkin vanhemman kanssa olen puhunut hyvinkin paljon asioista ja hän ymmärtää, että eihän tuo hamppu hyvää tee teinille. Jos hän nyt alkaisi poltella, toteaisin sen olevan hänen oma ratkaisunsa, johon en puutu millään tapaa. En kuitenkaan hyväksyisi sitä. Alkon suhteen kysyisin, että onko siinä niin hirveästi järkeä, kun aiemminkaan ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta.
Ajattelin vielä hieman kauhistuttaa teitä palstamammoja. Käytän toisinaan myös muita huumeita. Hyvin harvoin, ehkä kerran vuodessa ja aina lapsien ollessa pidemmän ajan poissa. LSD:tä ja muita psykedeelejä tulee tosiaan toisinaan otettua laajentaakseni mieltäni. Ns. tutkimuskemikaaleihin en koskisi mistään hinnasta, käytän vain paljon tutkittuja aineita, joiden terveyshaitat ovat olemattomat tai todella pienet ja joiden riippuvuuspotentiaali on olematon. Olen kyseisten aineiden kautta oppinut näkemään maailman täysin eri valossa.
Ensimmäinen psykedeelikokeiluni oli yllättävän vanhana, 31-vuotiaana. Sitä ennen olin maailmaan kyllästynyt ja masentunut, mutta LSD avasi täysin uuden maailman minulle. Sen kauniimman version, johon tulin jäädäkseni. "Tripin" aikana tajusin paljon uusia asioita tästä maailmasta, tavallaan kuin verho olisi vedetty silmieni edestä. Olen oppinut muutamien psykedeelimatkojeni kautta todella paljon uutta tästä maailmasta ja etenkin itsestäni.
En missään nimessä suosittele yhtäkään laitonta tai laillista päihdettä kenellekään, mutta sanon vain sen, että perehtykää asioihin. Monista päihteistä liikkuu todella paljon mututietoa, urbaanilegendoja ja kumottuja tutkimuksia, jotka antavat täysin väärän kuvan asioista. Yksikään huume ei ole täysin turvallinen, mutta sen sanon, että alkoholi on paljon, paljon vaarallisempi vaihtoehto.
Kysykää ihmeessä, jos on kysyttävää. Lupaan vastata kysymyksiinne avoimesti ja niin hyvin kuin osaan.
Rauhaa, rakkautta ja muuta hyvää vain teille!