Mitäs virsiä olette joikhanneet ristiäisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alumiinikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ystävä sä lapsien ja jumalan kämmenellä!nää molemmil pojilla ollu!ja älä huoli kyl se pappi itteki ehdottaa jotai =) siis ellei teillä o mitää ideoita...noi 2 ainaki sellasii ku lähes kaikki osaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ystävä sä lapsien
Jumalan kämmenellä
Mä olen niin pienoinen
Maan korvessa kulkevi

Joissain ristiäisissä ollaan vuodenaikaan /kirkkovuoden ajankohtaan sopien laulettu
Suvivirsi
Maa on niin kaunis

Mä en varmaan ole kuullutkaan tuota "mä olen niin pienoinen" Olisko sulla sanoja? :)

Mä olen niin pienoinen, pienoinen aivan.

On suuri ja voimakas

Isäni taivaan, Isäni taivaan.

En suotta saa peljätä, murhetta kantaa,

kun sen, minkä tarvitsen,

isäni antaa, isäni antaa.

Kun voimani uupuvat, sylissä kannat.

Ja syntini armosta

anteeksi annat, anteeksi annat.

Oi johdata jalkani totuuden teitä.

Et, Isäni, milloinkaan

lastasi heitä, lastasi heitä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä71:
Ystävä sä lapsien ja toinen virsi 218 joka alkaa sanoilla Tuomme luokse Jeesuksen ,rakkaan lapsen pienoisen.Hän saa turvan kestävän ,kasteen lahjan,elämän.

Joo, tää virsi 218 oli toissavkonloppuna kummitytön ristiäisissäkin. Kivasti sopi ja oli mukava kun ei ollut aina ne kaksi tavallisinta virttä.

Alkuperäinen kirjoittaja vappuvauvan äiti:
Mä olen niin pienoinen, pienoinen aivan.

On suuri ja voimakas

Isäni taivaan, Isäni taivaan.

En suotta saa peljätä, murhetta kantaa,

kun sen, minkä tarvitsen,

isäni antaa, isäni antaa.

Kun voimani uupuvat, sylissä kannat.

Ja syntini armosta

anteeksi annat, anteeksi annat.

Oi johdata jalkani totuuden teitä.

Et, Isäni, milloinkaan

lastasi heitä, lastasi heitä.

Kiitos!!

Me karsittiin kaikki turhuudet pois, eli virret jäi kaavasta pois kokonaan. Monet kerrat ollut ristiäisissä joissa joka väliin lykätty virsi eikä kukaan muu niitä uikuttanut kuin pappi :laugh: Joten ihan pappia säälien jätin mieluusti pois ne.

Hyväksyykö pappinne muuta musiikkia kuin vain virsiä? Meillä seurakunta antoi esimerkkejä virsistä ja lauluista, ja lisäksi omia ehdotuksia kuunneltiin sujuvasti. Meillä on ollut noita jo mainittuja: Mä olen niin pienoinen, Ystävä sä lapsien, Suojelusenkeli alias Maan korvess - tämän lauloin itse kaksiäänisesti ystäväni kanssa -- Soi kunniaksi Luojan, sekä kuopuksen kastajaisissa laulettiin lopuksi yhdessä Ihme ja kumma, siis se, jossa kertosäe menee: Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa. Niin ja jos pappi johtaa virret/laulut, pyytäkää ottamaan vähän alempaa, jotta kaikki jotka haluavat pystyvät laulamaan paremmin mukana.

Yhteistyössä