Mitäs tykkäisitte tällaisesta kahvilasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nora:
Mun mielestä ihan kiva idea, mutta ilman tuota lasten leikkipaikkaa....
Sellainen Frendeistä tuttu kahvila olisi aivan ihana paikka!

Niin olis mutta ihmetyttää että nuo samat tyypit saa aina vallattua sen sohvan ??

Juu, no olen vähän pitkin hampain ottanut sen anniskeluhomman. Ihan mielelläni jättäisin pois. Toinen haaveeni on ollut laittaa nuorisolle illanviettopaikka niin tässähän sekin tulisi. Eikä varmaan tarttis niitä lelujakaan sitte mihinkään roudata...

Avoinna: 9-21 (pe-la 10-24)

9-12 Tarjolla aamupalaa
11-15 lounasta
(Molemmissa tarjolla niin aikuisten kuin lasten vaihtoehtoja ja järkevät hinnat.)
Muuten vakio-kahvilapalvelut, sopivasti valikoimaa.

Yhdessä nurkassa kirjahylly, jossa kirjoja ja lehtiä asiakkaiden käyttöön,
Myös ostettavissa.

Kahvilan näkyvimmällä paikalla olisi tila, jossa 8-18 olisi erittäin monipuolinen ja turvallinen lasten leikkipaikka. Klo 18 leikit pakataan siististi.

Lämmin tunnelma, kaunis ja kestävä sisustus.

Tilaa Nettikoneille ja biljardipöydälle.

Eli kohdeyleisönä:
Päivisin lapsiperheet,
Iltaisin nuoriso

Menikö paremmaksi vai huonommaksi?

Sulla pitää olla ulkopuolinen työntekijä tai kaksi, koska pitkä viikko ja pitkät aukioloajat. Vuokrien ja palkkojen lisäksi on paljon muitakin kuluja ja vakuutuksia + veroja. Oletko laskenut/laskettanut menopuolen, ja tehnyt varasuunnitelmaa jos tuleekin takkiin (toivottavasti ei kuitenkaan)

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Eiks toi kolme tuntia nuorisolle ole aika lyhyt aika?
*samaistuu teiniin eikä tahdo istua iltaa siellä missä on lapsiperheitä* :whistle:

No aattelin eka, että 23, mutta sitte tuli mieleen, että eiköhän opiskelevan nuorison tarttis silloin olla jo kotona rauhottumassa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla pitää olla ulkopuolinen työntekijä tai kaksi, koska pitkä viikko ja pitkät aukioloajat. Vuokrien ja palkkojen lisäksi on paljon muitakin kuluja ja vakuutuksia + veroja. Oletko laskenut/laskettanut menopuolen, ja tehnyt varasuunnitelmaa jos tuleekin takkiin (toivottavasti ei kuitenkaan)

On mulla alan koulutusta. Tottakai teen laskelmat jos tästä nyt joskus alkaa totta tekemään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Eiks toi kolme tuntia nuorisolle ole aika lyhyt aika?
*samaistuu teiniin eikä tahdo istua iltaa siellä missä on lapsiperheitä* :whistle:

No aattelin eka, että 23, mutta sitte tuli mieleen, että eiköhän opiskelevan nuorison tarttis silloin olla jo kotona rauhottumassa... :whistle:

Mut jos leikkipaikan korjais pois jo vaik puol viis? Perheet yleensä syö jo yhessä sillon (joo, törkee yleistys... ) mut nuoriso vasta kokoontuu. Kunhan mietin, ehämmä kaffilaa ole perustamassa... :D

Ysiltä kiinni on musta ihan ok.

Paras olisi sillä tavalla, ettei leikkejä tarvitsisi aina ihan kokonaan korjata pois (siis kantaa kamoja varaston puolelle). Pitäisi aina kääriä matot pois ja kaikkea ennen iltaa, sillä eihän siinä muuten voi huomenna taas lapset ryömiä, jos illalla siinä on nuoret talsineet kengät jalassa.

Voisiko leikkipaikka olla erillinen huone (alkovi-tyylillä), jonka eteen vedettäisiin klo 16:30 sellainen "haitariovi". Alkovi olisi siis koko huoneenleveydeltä auki päivisin, ja siinä salin puolella oviaukon edessä olisi kahvilapöytiä, joissa vanhemmat voisi istuskella lapsia valvoen. Alkovissakin olisi tietysti aikusille pöytiä+ tuoleja, myös nojatuoleja.

Biljardipöytä, ilmakiekko ja sellainen varmasti olisi nuorista kiva.

Kannattaa tehdä laskelmia, miten sen taloudellisesti saisi toimimaan. Ota huomioon myös työntekijöiden ja palkanmaksun tarve. Kannattaa myös käydä tutustumassa jo olemassa oleviin kahviloihin ja jutella kahvilan perustaneiden ihmisten kanssa, jos ovat helposti lähestyttävissä. Oletko yksin kehittelemässä ideaa vai onko teitä enemmän?

Uijui, takkatuli ja nojatuolit olisi aika kova juttu. Sellaista ei ainakaan Suomessa juuri näe. Tosin siihen yhdistettynä kiljuvien lasten leikkipaikka - ei onnistu.

Mut joo, jos kohderyhmä oli lapsiperheet, niin ehkä kätevyys ja helppous ajaa viihtyvyyden ohi. Ainakin pitäis olla hyvät äänenvaimentimet katossa, ettei tule kolinaa. On ikävää, jos kahvila on meluisa ja levoton.

kahvilan suhtautuminen julki-imettämiseen? hyvä lastenhoitohuone pikkupyttyineen :) Takkaan tuli vasta illalla, makkaranpaistotikut ja kärkkäreitä myyntiin, jokainen sais polttaa oman makkaransa :D

Uusi määritelmä ei ainakaan iskisi minuun. Aamupala alkaen klo 9 tarkoittaa sitä, että se ei ole tarkoitettu työssäkäyville. Mieluummin siis se 8 tai jopa 7 ja aamiaisen kai saa mukaankin? Itse ostan joka ainoa aamu, jolloin toimistolle menen, aamiaiseni jostain kahvilasta tai kioskista, mutta otan sen siis mukaani ja syön vasta toimistolla aloittaessani päivän työt.

musta sellainen nojatuoli-takkatuli-kirjakahvila kuulostaa hyvältä, mutta mun mielestä samaan ei sovi mikään lapsiperhejuttu. En mä ainakaan sellaiseen menisi, vaan haluaisin rentoutua sen kahvin ja kirjan kanssa rauhallisessa ympäristössä ilman mitään kiljuvia mukuloita. Taitaa se olla aika vaikeaa yhdistää samaan paikkaan monta erilaista kohderyhmää. Mulle kolahtaisi joku kulttuurikahvila, mutta mä en olekaan kotiäiti, jolla olis lapset mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
musta sellainen nojatuoli-takkatuli-kirjakahvila kuulostaa hyvältä, mutta mun mielestä samaan ei sovi mikään lapsiperhejuttu. En mä ainakaan sellaiseen menisi, vaan haluaisin rentoutua sen kahvin ja kirjan kanssa rauhallisessa ympäristössä ilman mitään kiljuvia mukuloita. Taitaa se olla aika vaikeaa yhdistää samaan paikkaan monta erilaista kohderyhmää. Mulle kolahtaisi joku kulttuurikahvila, mutta mä en olekaan kotiäiti, jolla olis lapset mukana.
Olet kyllä ihan oikeassa. Rentoutuminen hyvän kahvin ja kirjan parissa ei onnistu, jos joku kiljuu vieressä. Ehkä kannattaakin miettiä, tarjoaako mieluummin mukavan juttupaikan kotiäideille lapsineen vai rauhalisen kulttuuripaikan työstä palaaville tai töihin meneville.

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Avoinna 8-22. 8-10 Tarjolla aamupalaa, 11-15 lounasta. Molemmissa tarjolla niin aikuisten kuin lasten vaihtoehtoja ja järkevät hinnat. Muuten vakio-kahvilapalvelut, runsaasti valikoimaa.

Kahvilan yhteydessä olisi pieni kirjakauppa, jossa olisi hyväkuntoisia käytettyjä kirjoja ja ihan uusia kirjoja, joihin saa tutustua kahvilassa olo aikansa.

Kahvilan näkyvimmällä paikalla olisi tila, jossa 8-18 olisi erittäin monipuolinen ja turvallinen lasten leikkipaikka. 18-22 tila muuntuu esiintymislavaksi, jossa eri iltoina mm. runoliltaa, karaokea, bändikilpailuja, ym.

Iltaisin anniskeluoikeudet, mutta ei sallittaisi minkäänlaista häiriökäyttäytymistä.

No mitäs luulette? Olisiko tällaiselle kysyntää?
Minun ideat aina paisuu ja paisuu ja sitten ne on ihan toteuttamiskelvottomia...

Onko muuten olemassa jotain lakia kahviloiden aukioloajoista, kun kaikki tuntuvat olevan avoinna vain päivisin?

Kuulostaa just mun ja miehen suunnitelmalta! Paitsi ne anniskeluoikeudet...

Yhteistyössä