Mitäs tykkäisitte tällaisesta kahvilasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Avoinna 8-22. 8-10 Tarjolla aamupalaa, 11-15 lounasta. Molemmissa tarjolla niin aikuisten kuin lasten vaihtoehtoja ja järkevät hinnat. Muuten vakio-kahvilapalvelut, runsaasti valikoimaa.

Kahvilan yhteydessä olisi pieni kirjakauppa, jossa olisi hyväkuntoisia käytettyjä kirjoja ja ihan uusia kirjoja, joihin saa tutustua kahvilassa olo aikansa.

Kahvilan näkyvimmällä paikalla olisi tila, jossa 8-18 olisi erittäin monipuolinen ja turvallinen lasten leikkipaikka. 18-22 tila muuntuu esiintymislavaksi, jossa eri iltoina mm. runoliltaa, karaokea, bändikilpailuja, ym.

Iltaisin anniskeluoikeudet, mutta ei sallittaisi minkäänlaista häiriökäyttäytymistä.

No mitäs luulette? Olisiko tällaiselle kysyntää?
Minun ideat aina paisuu ja paisuu ja sitten ne on ihan toteuttamiskelvottomia...

Onko muuten olemassa jotain lakia kahviloiden aukioloajoista, kun kaikki tuntuvat olevan avoinna vain päivisin?

Tuo yhdistelmä on vähän niinkuin perhekerho päivisin ja baari iltaisin... tuntuisi jotenkin vaikealta viedä taapero "baariin" vaikka tarjoilu alkaisikin vasta illalla.

mä en teidä onko se kahvila, josta nyt puhun enää toiminnassa, mutta siinä oli alkuun vain kirja-ja paperikauppa ja valokuvausliike samassa.

Ja tämä kauppa sijaitsi aivan koulun vieressä, joten kävijöitä riitti. Sitte ne tädit avasivat kahvilan, eli sieltä sai pientä suolaista ja makeeta sekä päivittäin keiton.
Itse kävin siellä lukion hyppytuntien ja joskus myös tuntien ( :whistle: ) aikan ja viihdyin siellä.
Siellä ei tosin ollut muuta kuin ihan muutama tavalllinen pöytä ja tuli, mutta muuten oiva ja rauhallinen paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.vohvelikahvila.com/index.htm

No tällä ei ollu tminun idean kanssa paljon mitään tekemistä. Mutta varmasti jostain löytyy ainakin vähän samansuuntainen kahvila. Vai oliko pointtisi aukioloajoissa?

Niin tuli sekin mieleeni, että yksi kaverini mietti että alkaisi minun kanssa kahvilanpitäjäksi ja opiskelis kokiksi niin sitte ois catering samassa.. siitä varmaan tuliski jo sitä voittoa. :D

http://www.vohvelikahvila.com/index.htm

No tällä ei ollu tminun idean kanssa paljon mitään tekemistä. Mutta varmasti jostain löytyy ainakin vähän samansuuntainen kahvila. Vai oliko pointtisi aukioloajoissa?

Niin tuli sekin mieleeni, että yksi kaverini mietti että alkaisi minun kanssa kahvilanpitäjäksi ja opiskelis kokiksi niin sitte ois catering samassa.. siitä varmaan tuliski jo sitä voittoa. :D

Lähinnä pointti oli nuo todella hyvät vohvelit, eräänlainen teemakahvila :)

eikö kukaan oo käyny semmosessa kahvilassa joka on auki iltamyöhään ja jossa on anniskeluoikeudet mutta joka EI OLE baari??? jos ette oo käyneet niin tulkaapa turkuun ja menkää käymään cafe brahessa. se on kahvila, siellä voi ottaa napanderia jos haluaa MUTTA se ei ole baari. järkkäreitä ei oo, mukava tunnelma on, sieltä saa aamupalaa kahteentoista asti, ihania leivoksia, pullia, sämpylöitä, leipiä, salaatteja... ja lounastaakin siellä voi. tosin se on brahen kellarin omistama joten sen takia ei tartte niitä lounaita siellä kahvilassa laittaa vaan voi tuua ne muutaman metrin päästä ravintolasta =)

nimim. tänään braheen menossa slurpsis-ranskalaiselle tryffelikakulle ja kahville :p

sun kannattaa ennemmin keskittyä siihen KAHVILAAN eikä ruokaan jos meinaat saada menestystä, tuntuisi että näin olisi.
Laita keskelle akvaario.

P.s ei kahvia ja kirjoja samaan, koska sattuu aikas paljon vahinkoja, luulisin, ennemmin jotain lehtiä.

Satsaa erilaisiin kahveihin, eri makuja. Ja kaakaoihin.

En lukenut koko ketjua, että onko joku jo ehdottanut, mutta kun hommaisit sinne pari tietokonetta ja vaikka biljardi pöydän (joku maksu käytöstä), niin iltaisin varmaan nuoret viihtyisivät siellä. Ala-ikäisille kun ei oikein ole paikkoja iltaisin. Muuten kuullosti tosi ihanalta idealta.

Ihan kivalta kuulostaa.
Kannattaa varmaan tarkkaan miettiä mikä on kohderyhmä. Tarkotan, että jos haluat esim. lapsiperheitä sinne, niin tuskin silloin nuoriso viihtyy tms.
Sellasta "miellyttää kaikkia"-paikkaa on varmaan vaikea kehittää.
Ja tietysti kannattavuus-laskelmat tarkkaan.

Kyllä mie olen kiinnostunut ja varmasti menisin useastikin käymään jos sellainen tässä vieressä olisi. Itselläni kun oli nuorena unelma, että perustan kahvilan, jossa voi ostaa ja lukea kirjoja. Haaveenani oli, että siitä tulisi suosittu paikka hengailla ja olla, ja jossa olisi muiden mukavien asiakkaiden lisäksi kiva kantaporukka. Siihen päälle toivoin myös, että se olisi voinut olla läpi yön auki.

Avoinna 8-22. ... järkevät hinnat. Muuten vakio-kahvilapalvelut, runsaasti valikoimaa.

Kahvilan yhteydessä olisi pieni kirjakauppa,

Kahvilan näkyvimmällä paikalla olisi tila, jossa 8-18 olisi erittäin monipuolinen ja turvallinen lasten leikkipaikka. 18-22 tila muuntuu esiintymislavaksi, jossa eri iltoina mm. runoliltaa, karaokea, bändikilpailuja, ym.

Iltaisin anniskeluoikeudet, mutta ei sallittaisi minkäänlaista häiriökäyttäytymistä.

No mitäs luulette? Olisiko tällaiselle kysyntää?
Minun ideat aina paisuu ja paisuu ja sitten ne on ihan toteuttamiskelvottomia...

?

Olen hieman pätkinyt tuota tekstiä... No mutta mun milelipiteet

Jos meinaat sitä alkoholia siellä nyt tarjoilla niin kyllä sun viikonloppuisin täytynee ehkä hieman pidempään pitää auki. Ja A-oikeuksia eli viina oikeuksia ei saa ilmeisesti heti.... Ensin pitää olla rajoitetuilla oikeuksilla jotka tarkoittaa käytännössä kaljaa, lonkkua ja siideriä. Joten tuota noin myöhään auki pitämistä miettisin uudelleen.

Runsaasti valikoimaa.... On hirmu kiva että joissain paikoissa on valinnan vaikeutta ihan liiaksikin asti mutta älä nyt sen viittäkymmentä sorttia ota valikoimaasi, ihan sillä että hävikki voii huomaamatta nousta tosi isoksi. Aluksi voit pitää kokeeksi aina jotakin uutta ja sit katsoa mikä menee, ja ottaa sitten uutta.

Kirjakauppa ja kahvila ei ehkä ole ihan huippuhyvä idea. Olohuonemaisen nurkan saat kun haet julmetusti jostain kirjoja hyllyyn esim divareilta.

Tuo leikkipaikka on hyvä juttu mutta se että sun pitää jo pellkästään varata sille leikkipaikalle monta neliötä. Eli jodut vuokraamaan isomman liiketilan ja vastaavasti vuokra on isompi. Ja siinä pitää kuitenkin olla turva-aluetta joten pienenkin leikkipaikan rakentaminen vie hirveesti neliöitä

Ei sallita minkäänlaista häiriökäyttäymistä.... Milläs sen estät jos alkkomahoolia tarjoat? Ja minne muuten meinasit raahata ne leiikipaikan roinat aina kun ilta tulee.... Sekin on jo oma työnsä?

Mun mielestä nämä sun ideat toimii... mutta ei samassa konseptissa..... Mielestäni tässä on ainekset kahteen paikkaan, tai ainakin minusta tuntuu kun kirjoittaisin kahdesta eri "baarista". Mutta ketjustahan sinä haaveilitkin

no vähän tollaanen ameriikan meininki ;) ei mitään alkoholitarjoiluja eikä karaokea, kunnon kahvi- ja teevalikoima ja isoja nojatuoleja joissa voi lueskella ja siemailla cappuccinoa..syksyisin illalla takkatuli ja glögit :) sellainen erittäin kodikas ja lämmin paikka siis

No joo vähän tällainen olisi mielessä.. mistähän löytäisi tilat tuolle... :whistle:

Tornioon olisin laittamassa, jos saisin kaverin hommaan... Kunnianhimoa pitää olla. :D Jos oikeesti alkais toimia niin alkaisko sitä oikein ketjun omistajaksi.. *haaveilee mahdottomuuksia*

ihanalta kuulosta, muta tilat pitäis olla tosi isot, että on sit tosiaan tilaa jäädä myös oleilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
eikö kukaan oo käyny semmosessa kahvilassa joka on auki iltamyöhään ja jossa on anniskeluoikeudet mutta joka EI OLE baari??? jos ette oo käyneet niin tulkaapa turkuun ja menkää käymään cafe brahessa. se on kahvila, siellä voi ottaa napanderia jos haluaa MUTTA se ei ole baari. järkkäreitä ei oo, mukava tunnelma on, sieltä saa aamupalaa kahteentoista asti, ihania leivoksia, pullia, sämpylöitä, leipiä, salaatteja... ja lounastaakin siellä voi. tosin se on brahen kellarin omistama joten sen takia ei tartte niitä lounaita siellä kahvilassa laittaa vaan voi tuua ne muutaman metrin päästä ravintolasta =)

nimim. tänään braheen menossa slurpsis-ranskalaiselle tryffelikakulle ja kahville :p

Joo ja S-ryhmän Coffe Houset on myös sellaisia!

Mäkin oon haaveillu, et jos ois rahaa oikeen paljon (lottovoitto siis), perustaisin nuorille nettikahvilan. Alakerrassa kaikkee tarjottavaa paljon ja tosi halvalla, ja nettikoneita käytössä ilmaseks. Yläkerrassa tilat, jossa vois kuunnella musiikkia, aviettää aikaa kavereiden kesken, lueskella läksyjä jne... Tekisin sitä lähinnä niinkun vapaaehtoistyönä, tarjoisin nuorille oleskelupaikan jossa viettää aikaa, meiän kulmilla kun sellaista ei ole. Tuottaa ei paikan tarttis yhtään, jos tosiaan ois lottovoitto itellä... :D

Mulla ja kaverilla oli nuorempana huippusuunnitelma...
Olis hevikahvila jossa iltasin soittais bändejä. Bodomit lupautu soittamaan joka perjantai, ja laulaja vanno keittävänsä kahvia pelkässä essussa. (paikan suosio siis taattu... ) Isokokonen kaveri pyydettiin järkkäriks. Paikka olis ikärajaton joten viinaksia ei olis myynnissä, ja mesta menis kiinni suht aikasin. Siis ihan vaan rokkiväen kahvittelupaikka, ei juottola.
Ja myynnissä olis syötävän lisäks demoja (joita ei nykyään varmaan ole edes olemassa enää ?), bändipaitoja, mahdollisesti koruja, laukkuja yms. tarpeellista.
Ja sen paikan nimi olis Shemhamforhash ja se lukis palavassa kyltissä :D

... Niin hyvin suunniteltu jo... :whistle:

Mietin että tässä pitäisi kartoittaa paremmin mitkä ovat Tornion nykyiset palvelut, kahvilat, ravintolat jne. Millaiselle paikalle olisi todella kysyntää. Muualla Suomessa sanoisin että ihan liikaa kaikkea samassa yrityksessä, konsepti on ihan liian hajanainen. Aukioloaika on myös liian pitkä, itse kukaan ei jaksa noin pitkää aukioloaikaa ja siihen vielä tukussa käynnit, paperityöt, siivoukset.. Sulla pitää olla aikalailla rahaa jos meinaat siihen palkata useamman ulkopuolisen, elättääkö paikka todella liikevaihdolla teidät kaikki? Riittääkö asiakasmäärät?

Yhteistyössä