Mitäs tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kolmelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kolmelle

Vieras
Esikoinen aloittaa elokuussa eskarin ja kahdelle pienemmälle on saatu päivähoitopaikka samasta ryhmästä, tien toisella puolella eskaria.
Minä sanoin itseni irti keväällä vakituisesta työstäni (työajat iltaa ja viikonloppuja ja työmatkoihin meni 2h )
Tarkoituksenani on perustaa yritys ja kuvittelin saavani liiketilat heti elokuussa. Mutta nyt näyttää siltä että en saa liiketilaa vasta kuin loppuvuodesta...

Laitanko lapseni silti päiväkotiin ja itse teen kaiken mahdollisen yritykseeni liittyen valmiiksi kunnes saan liiketilat...Uskallanko ottaa tytöt vielä pois päiväkodista ja toivoa parasta että saavat paikan sitten uudelleen kun saan liiketilat ja voin aloittaa kunnolla työt....

huh huh! Kaikki ei menekkään niin kuin kuvittlee :/

en sanois paikkoja irti. sun pitää kuitenkin hakea paikkaa 4kk ennen tarvetta ja silloin voi pahimmassa tapauksessa lapset joutua kolmeen eri paikkaan hoitoon. ja miten sä saat yrityksen asioita järjesteltyä jos kotona on 3 alle kouluikäistä?

minkä ikäsiä pienemmät on?

itse varmaankin pitäisin päivähoito paikan ja tekisin yritykseen liittyvät jutut valmiiksi. en kyllä varmaankaa joka päivä veis, mutta pari päivää viikossa.

Me perustettiin yritys noin 6kk sitten ja voin kertoa että siihen liittyy yllättävän paljon valmisteluja ja miljoonasti paperihommia jotka pitää hoitaa virkaaikana. Minä pitäisin ehdottomasti lapset hoidossa ja hoitaisin työhommat. 6kk sinne tai tänne, ei tarvitse potea huonoa omatuntoa siitä!

Nuorin täyttää lokakuussa 2v ja keskimmäinen heinäkuussa 4v
Ajattelin, että jos olisivat sitten sen ajan tarhassa kun eskarilainen esikoulussa, ainoa ongelma on se, että eskari loppuu klo 13 jolloin tytöt vetää vielä sikeitä tarhassa...
Kyllä mä taidan pitää tarhapaikat ja tehdä yritykseen liittyviä juttuja täysillä...Tuntuu vaan hassulta.

Olisko hölmöä jos eskaripäiviäkin olisi sitten se kolme viikossa, mitähän tuumaisivat eskarissa jos poika ei olisi joka päivä??

Elokuun ja loppuvuoden välillä ei montaa kuukautta ole -- kaksi?

Miksi ihmeessä ottaisit lapset pois päiväkodista tuoksi ajaksi? Kysymys on järjetön! Jos otat lapset pois hoidosta, paikat menevät jakoon saman tien.

Lomaa muuten voi saada päiväkodista, ainakin itse yhdessä tilanteessa sain, mutta kannattaa harkita, onko siitäkään vastaavaa hyötyä...

Pidä lyhyitä päiviä ja vapaapäiviä lapsilla ja käytä oma aika yrityksen asioiden järjestelyyn ja suunnitteluun. Hoitopaikkoja ei välttämättä irtoa enää kun niitä tarvitsisi ja saavatpahan tenavat pehmeän laskun hoitoon. =)
Onnea tulevalle yritykselle!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Nuorin täyttää lokakuussa 2v ja keskimmäinen heinäkuussa 4v
Ajattelin, että jos olisivat sitten sen ajan tarhassa kun eskarilainen esikoulussa, ainoa ongelma on se, että eskari loppuu klo 13 jolloin tytöt vetää vielä sikeitä tarhassa...
Kyllä mä taidan pitää tarhapaikat ja tehdä yritykseen liittyviä juttuja täysillä...Tuntuu vaan hassulta.

Olisko hölmöä jos eskaripäiviäkin olisi sitten se kolme viikossa, mitähän tuumaisivat eskarissa jos poika ei olisi joka päivä??

ihan hyvin varmaan sopii olla vaan tuo 3 päivää..kuulostaa oikeastaan kivalle lapsia ajatellen

Minusta outoa ottaa päivähoitopaikat ja eskaripaikat vastaan, ja laittaa lapset sinne vain kahtena päivänä viikossa?? Itse ajattelisin niin, että joko ollaan mukana tai ei olla mukana ollenkaan. Varsinkin esikoululaiselle antaisi hyvän mallin koulutielle: lintsaa joka toinen päivä... Päivän pituutta lyhentäisin mieluummin.

Yhteistyössä