Mitäs teillä tänään päivällisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Ties vaikka olis madekeittoa :o :x Mies pilkillä parasta aikaa...
Janssonin kiusaus pitäisi uuniin lykätä.

Tein viikonloppuna "made bolognesea". En siis todellakaan ole kalansyöjä, mutta yritettävä on (lasten takia). Eli tein kesäkurpitsasta ja tomaattimurskasta kastikkeen ja keitetty, ruodittu made sitten siihen ja spagetin kera tarjolle. Hyvin uppos.

Alkuperäinen kirjoittaja niin :
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja manta:
Meillä on tulossa lohisoppaa :p

Täällä kanssa lohikeittoa!

mä vähän oikaisin ja teen keiton valmiista peruna-sipulisekotuksesta. Hyvää siitäkin tulee

Mielenkiintoista, että kokki käyttää moisia iljetyksiä.

olis kiinnostavaa teidänkin käydä rafloissa ym. Eineksiä taitaa niissäkin olla. esim luuletteko että koulun lihapullat tehdään ite, ei tosiaankaan ja joissakin kouluissa on jopa pussimuusia, että se siitä kouluruuan terveellisyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Ties vaikka olis madekeittoa :o :x Mies pilkillä parasta aikaa...
Janssonin kiusaus pitäisi uuniin lykätä.

Madekeitto on :p Esikoispojan suosikkiruokaa.

On kyllä kuulemma hyvää, mutta se on vaan niin inhottavan näköinen kala etten suostu kyllä sellaiseen koskemaan ja tuskin edes syömään.

mä vähän oikaisin ja teen keiton valmiista peruna-sipulisekotuksesta. Hyvää siitäkin tulee

olis kiinnostavaa teidänkin käydä rafloissa ym. Eineksiä taitaa niissäkin olla. esim luuletteko että koulun lihapullat tehdään ite, ei tosiaankaan ja joissakin kouluissa on jopa pussimuusia, että se siitä kouluruuan terveellisyydestä.

Eikö kouluilla ole enää mitään keskuskeittiötä mistä ruuat tulevat, itse tehtyinä siis?

HEi te mollaajat: EROTTKAA NYT EINES JA PUOLIVALMISTE.
Perunasipulisekoitus ei ole eines vaan PUOLIVALMISTE, kuten sekavihanneksetkin
mutta hernekeitto on EINES, koska on valmis syötäväksi, vaikka selaisenaan jos ei halua lämmittää

Eikö kouluilla ole enää mitään keskuskeittiötä mistä ruuat tulevat, itse tehtyinä siis?

ne keskuskeittiiöt siis tekevät, mutta niistä valmisjutuista. Ajattele, kuinka monessa paikassa kerettäis tekmään esim 1000 opilaalle, + vanhuksille lihapullat parissa tunnissa. Ruoan oltava valmis noin ko 9,koska lähtee liikenteeseen ainkin rovaneimellä jo niihi aikoihi _ vlmatkat pitkiä, jopa 70 kilsaa voi olla

ja kun niissäkeittiöillä on PLAJON muutaki hommaauin se KOULUN lounaan valmistus.
Täälä on ainaki kolme koulua joissta ruokaa menee myös vanhankoteihin joten neksin vaativat oman ajan

Broilerin koivet muhii uunissa samoin tummaariisiä vuokaan, vettä heitin perään ja tungin samaan uuniin hautumaan! Laiska keinot keksii, miten saa ruoan itsestään valmistettua. Ei tarvitse vahtia sitä, jos liedellä kiehuisi. Lisäkkeeksi eilistä salaattia.

ne keskuskeittiiöt siis tekevät, mutta niistä valmisjutuista. Ajattele, kuinka monessa paikassa kerettäis tekmään esim 1000 opilaalle, + vanhuksille lihapullat parissa tunnissa. Ruoan oltava valmis noin ko 9,koska lähtee liikenteeseen ainkin rovaneimellä jo niihi aikoihi _ vlmatkat pitkiä, jopa 70 kilsaa voi olla

ja kun niissäkeittiöillä on PLAJON muutaki hommaauin se KOULUN lounaan valmistus.
Täälä on ainaki kolme koulua joissta ruokaa menee myös vanhankoteihin joten neksin vaativat oman ajan

Siis pelkistä eineksistä eikä esimerkiksi noista puolivalmiista mitä itse käytät ja hyväksi vakuutat?

Yhteistyössä