Mitäs teillä laitetaan TACOihin täytteeksi?

Peikkopojan Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
30.05.2007
6 776
0
36
Sateekaaren pää
Niin, uusia ideoita otettaisiin vastaan!

Itse en välitä niistä taco-ateria pakkauksissa tulevista kastikkeista ja maustepusseista. Niinpä tavallisesti teen itse jauhelihasta, sipulista, tomaattimurskasta ja mausteista hervottoman hyvän täytteen. Sen lisäksi sitten on tietysti tarjolla pilkottua salaattia, tomaattia ja paprikaa. Tämän lisäksi ehdottomasti pitää olla kermaviiliä, johon sotkettuna tacodippijauhetta sekä juustoraastetta. :p

tarkotatko sellaista isoa lättyä?tortillaa?
tehtiin sellaisia yksi päivä :p
sellaista juustodippiä levitettiin. sinne sisään jauhelihaa missä valkosipulia. ja sitten ketsuppia maustettuna. taitettiin puolesta välistä ja pikkusen aikaan paistettiin että tuli rapeaksi.
kaupaas oli maistiaisia niin siellä oli juustodippiä ja kinkkusuikaleita ja jotain maustejuttua

Tacoihin laitan ruskistettuja marinoituja broilerin-tai naudanlihasuikaleita, jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, juustoraastetta ja valkosipulidippiä. :p

Jauhelihaa en käytä koska se on inhan rasvaisen makuista heti kun vähän jäähtyy.

Taco on kuvakuorinen ja tortilla tuo lätty.

Eli tacoihin täytteeksi meillä jauhelihaa ja ihan se oma mausteseos siihen mukaan. Lisäksi kuoreen salaattia, kurkkua, tomaattia, juustoraastetta ja oikein tulista salsaa.

Kermaviilikastikkeilla voi pelata sitten tortilloiden kanssa. Kastiikkeeksi niihin sopii myös cuacamole. Tortilloista pidän kanatäytteisinä ja tulisina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taco on kuvakuorinen ja tortilla tuo lätty.

Eli tacoihin täytteeksi meillä jauhelihaa ja ihan se oma mausteseos siihen mukaan. Lisäksi kuoreen salaattia, kurkkua, tomaattia, juustoraastetta ja oikein tulista salsaa.

Kermaviilikastikkeilla voi pelata sitten tortilloiden kanssa. Kastiikkeeksi niihin sopii myös cuacamole. Tortilloista pidän kanatäytteisinä ja tulisina.

Juu Dietorellelle eli siis nuita kovakuorisia tarkoitin, mutta toki tortillaohjeet kehiin myös! ;)

Kerrotko vieras lisää tuosta kanatäytteestä, jota laitat tortilloihin? :)

Minä laitan tortillojen täytteeksi salaattia, tomaattia, jalopenoja, uunissa grillattua kanaa suikaleina, hiukan cheddar juustoa raastettuna. Lisäksi paistan pannulla sipulia, paprikaa ja ananasta. Kaikkea sitten tortillan sisään ja kastikkeina cuacamolea, pirkan ihanaa meksikkolaiskastiketta (mieluiten sitä savun makuista) ja creme fraichea :p Taidanpa tietää mitä syödään viikonloppuna.

mä kuullotan pannulla erikseen sipulia , paprikaa ja mitä millonkin sattuu löytymään maustaa vaan niitä sopivasti !

piti äkkiä muokata tätäkin , ettei mua luulla kasvissyöjäks , tottakai mä laitan niihin lihaa tai kanaa eri muodoissa , joskus lipsahtaa kalaakin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Minä laitan tortillojen täytteeksi salaattia, tomaattia, jalopenoja, uunissa grillattua kanaa suikaleina, hiukan cheddar juustoa raastettuna. Lisäksi paistan pannulla sipulia, paprikaa ja ananasta. Kaikkea sitten tortillan sisään ja kastikkeina cuacamolea, pirkan ihanaa meksikkolaiskastiketta (mieluiten sitä savun makuista) ja creme fraichea :p Taidanpa tietää mitä syödään viikonloppuna.

miten sä saat sen kiinni jos noin paljon täytettä? Tai syötyä?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:

miten sä saat sen kiinni jos noin paljon täytettä? Tai syötyä?

Hyvinhän ne sinne mahtuu kun laittaa kaikkea maltilla.

Yhteistyössä