Mitäs te ootte puuhannu tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Töitä,siivonnut 6 eri huoneistoa..Selvitellyt "miinustunteja" ja kiroillut kuin pieni sika mielessäni..Talven ekat lipatkin tuli otettua pariin otteeseen,kun koitti liikkua tuolla kevyenliikenteentiellä..Mielenkiintoista:aamulla saa kahlata puolisääreen ja iltapäivällä liukastellaan...

Kotona ruokin papanat,siivosin papereitani,tein työlistoja ja pienen lenkin tein avomiehen kanssa.

Aamulla zumbassa, sen jälkeen teellä ja kaupoilla maleksimista, meikkiostoksia. Tämän jälkeen solariumin kautta kotiin. Vapautin lastenhoitajan. Luin vanhemman lapsen kanssa kirjoja ja laitoin nukkumaan. Ruoanlaittoa, pyykinpesua.
Illalla kylässä lasten kanssa, sitten iltapuuro ja huomisen ruoan valmistelua. Normimaanantai.

- muksu tarhaan kahdeksaksi, mies vei vanhemman kouluun
- töissä puoli viiteen
- kävellyt töistä ( puolisen tuntia) kaupan kautta tarhaan hakemaan nuorimmaista
- tehnyt iltapalaa
- järjestellyt kuivat vaatteet vaatekaappeihin
- pessyt kaksi koneellista pyykkiä ( toinen koneellinen hurisee vielä)
- jumpannut ja tanssinut lasten kanssa Voicen musiikkilistan tahdissa
- tarkistanut esikoisen läksyt
- tyhjentänyt + täyttänyt astianpesukoneen
- pessyt keittiön lattian
- imuroinut eteisen lattian
- jutellut puhelimessa pariin kertaan ystävien kanssa
- nyt nördään

Töissä tein iltavuoron ja tulin kotiin kaupan kautta n. klo 18. Kävin suihkussa, luin vanhaa Kodin Kuivalehteä, söin leipää ja tonnikalasalaattia. Seitsemän maissa tein riisipuuroa ja kahdeksalta sitä syötiin yhdessä. Ja nyt istun tässä kunnes alkaa kolmosen rikossarja.

ensin reilu 8h töitä ja n.1h meni matkoihin aikaa,sitten tehnyt ruokaa,pyykkäillyt,askarrellut lapsen kanssa,kohta laittaa lapsi nukkumaan,sit pian itsekkin että jaksaa taas aloittaa tuon saman aamukuudelta.

Kotona siivoillut,ulkoiltiin lasten kanssa ja löydettiin lähimetsästä vanhat rauniot,joita käytiin hieman tutkimassa. Joku päivä mentävä uudelleen.
Käytiin myös koko perhe tutkimassa lähiseutua kävelylenkillä. Muutetiin juuri uudelle paikkakunnalle,joten löytyy tekemistä lähipäiville,kun kävelee pitkin metsäteitä ja koluaa lähi metsät.

Aamulla ei tehty juuri mitään, join pitkät aamukahvit ja muksu leikki keskenään. Laitoin pyykit pyörimään. Sitten mentiin kirkolle viemään auto huoltoon, käytiin lounaalla paikallisessa, moikkaamassa entistä hoitotätiä ja ostoksilla. Taksilla kotiuduttiin. Lapsi yritti nukkua päikkäreitä, muttei saanut unta. Leikittiin tonttuja, piirrettiin lahjoja ja paketoitiin ne.

Mentiin pihalle miehen puhelinpalaverin ajaksi siivoamaan lampolaa. Otettiin vastaan rehupaalia, heiteltiin ja potkittiin palloa. Ihmeteltiin kukkaruukkuun jäätynyttä sisiliskoa ja haketinta hakkuuaukealla. Seikkailtiin pellossa. Tiskasin ja putsasin keittiön sillä aikaa, kun muksu söi. Käytiin hakemassa auto huollosta porukalla.

Menin hoitamaan lampaat, mies ja muksu laittoivat pyykit kuivumaan. Pelattiin Afrikan tähteä porukalla. Laitoin iltapalan. Käytiin tytön kanssa suihkussa ja tehtiin muut iltahommat, sitten mies vei likan iltasaduille ja nukkumaan. Nyt olen sohvalla kone sylissä ja mietin, mitä kaikkia kouluhommia pitäisikään tehdä just nyt. Kohta laitan koneen pois ja luen hetken Pratchettin Pyramideja.

Viimeksi muokattu:
lapsi tarhaan, loput lapset meni itse kouluun,
töitä, töitä ja töitä
kotiin, mies haki töistä lapsen kanssa
tein ruoan riisiä ja possukastiketta
sovittelin lasten riidat,
pesin pyykkiä ja astioita koneella
tein huomiseksi lasagnen valmiiksi
paistoin wiinereitä (nam!)
iltapalat ja hampaanpesut
nyt hetki kkoneella
täydelliset naiset
ja nukkumaan (on univelkaa ja paljon)

Herätys klo 5:45, lähtö töihin klo 6:45
Töissä 7:30-16
Kotimatka 45 min

Kotona siivousta ennen kuin mies tulee lasten kanssa anoppilasta mihin menivät suoraan pk:sta pikaisesti käymään.
Ruokailu

Perheen kanssa kaupassa ja haettiin postista baby born -vaatteita jotka lähetetään veljentytöille jenkkeihin.

Koko perhe minun vanhempieni luo viemään amerikanlahjat lähetettäviksi huomenna.

Tilasin veljenpojalle iTunes lahjakortin verkkokaupasta ja luottokunta varmisti tekstarilla että tosiaan olen itse tilannut tuotteet.
Iltapalan vanhempieni luona.

Kotona lasten suihkuttelu ja sänkyyn peittely.
Surffailua :)

Siivonnut mun ompelutilaa, eilen saatiin vihdoin makuuhuone viittä vaille valmiiks ja nyt tietenkin pitää siivoskella sitten jälkiä ja tehdä siivouskaappi tai ainakin aloitella sitä..sitten tehdä kunnon roskis systeemit keittiöön....on tässä hommaa ihan tarpeeksi ennen joulua...sitten tein yhdet lahjat lisää valmiiksi.

Yhteistyössä