Mitäs sanotte, kun meiän 4v kattoo Tähtien sotaa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kati1974

Aktiivinen jäsen
24.12.2005
2 308
0
36
Isäsä kerran oli pätkän näyttäny ja nyt se on ihan ykkös leffa :laugh: poju ei ole ikinä Muumeista välittäny, mielummin vaikka karvista tai Toy storia.. Eilen naapuri kävi tässä kylillä ja poju selitti sille tohkeissaa tähtien sodasta, mut lisäs kyllä, että "se on vaan elokuvaa, ei semmosta ole oikeesti olemassa."

Meillä kyllä huomioidaan ikärajat ihan oikeasti. Tosin poitsu saa pelata isänsä kanssa K11 StarWars tietokonepeliä siten, että kielletyt aiheet sensuroidaan pois. Eli rakentelu ja huoneissa vaelteltelu on ok, mutta tappelut ei. Vaikka kuinka toi 3v sanoo pitävästä Wuukiesta, niin ei se kuitenkaan leffaa näe vielä vuosiin.

Kyllä meilläkin poika saa leikkia StarWars legoilla ja päälle puetaan Joda-t-paita, mutta on se eri asia kuin leffa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Meillä kyllä huomioidaan ikärajat ihan oikeasti. Tosin poitsu saa pelata isänsä kanssa K11 StarWars tietokonepeliä siten, että kielletyt aiheet sensuroidaan pois. Eli rakentelu ja huoneissa vaelteltelu on ok, mutta tappelut ei. Vaikka kuinka toi 3v sanoo pitävästä Wuukiesta, niin ei se kuitenkaan leffaa näe vielä vuosiin.

Kyllä meilläkin poika saa leikkia StarWars legoilla ja päälle puetaan Joda-t-paita, mutta on se eri asia kuin leffa.

No täytyy sanoa, että mielummin näyttäsin pojulle vaikka niitä Muumeja, mutta tykkää nyt tota joskus kattoa( ei siis todellakaan joka pv) ja tuntuu itekin tajuavan, että ei ole tosi juttua.

No mitäs tohon nyt sanoisi...
ne ikärajat on ihan aiheesta siihen läntätty. Et pääse lapses päähän, joten et tiedä, miten se oikeasti tuota leffaa mielessään käsittelee.
Jos ei muumit kiinnosta, niin ei niille tarvitse väen vängällä etsiä jotain korviketta. Mitäs, jos ei tähtiensodat kiinnostais? Laittaisitko sitten Kellopeliappelsiinin pyörimään?

Itse olen tarkka ikärajoista, enkä anna lapsieni katsoa isommille tarkoitettuja elokuvia. En antaisi noin pienen katsoa Tähtien sotaa (taitaa olla k11). Monissa Disneyn elokuvissakin on ikärajasuositus 7v. Jokainen vanhempi tietysti itse päättää... Sukulaisperheessä äiti osti pojalleen k18 tietokonepelin, kun myyjä ei suostunut myymään sitä kymmenvuotiaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On meilkin saanut katsoa. Parempi sekin on kuin salkkarit

Juuh, ei saa tähtien sotaa suomeksi puhuttuna, ja meiän poika ei ainakaan enklantia oikein vielä ummarra.

ei varmaan pahimmasta päästä toi tähtien sota, mutta mulle tulee aina mieleen ,että lapsi niin äkkiä turtuu ,jos näkee jo hyvin pienestä kaikenlaisia aikuisille tarkoitettuja ohjelmia ja elokuvia. kun ei se pieni kuitenkaan tosiaaan ymmärrä. ja se että lapsi sanoo tajuavansa, että "toi ei oo totta" , niin en tiedä sitten uskoisinko että kovin pieni osaa kuitenkaan sitä hahmottaa.
jättäsin selkeet aikuisten ohjelmat ja leffat myöhemmäksi itse.

Meidän esikoisella (4-v) on sen verran vilkas mielikuvitus että Nalle Luppakorvakin tulee välillä öisin pelottelemaan... En uskaltaisi näyttää hänelle Tähtien sotaa. Muumit meillä laitettiin myös pois ainakin toistaiseksi kun Mörköä alettiin pelkäämään enemmän.

Hei. Itse ajattelen että lasten kanssa voi sopia että elokuvissa on ikärajat ja niitä noudatetaan (ei orjallisesti vaan maalaisjärjellä)
Nykyään lapset kysyvätkin että mikä tässä on ikäraja ennen kuin katsotaan/lainaaan/vuokarataan videota =D

Itse olen nuorimpana sisarkatraasta katsonut kaikki mahdolliset lasten kuin aikuistenkin ohjelmat. lapsena en niistä ahdistunut tai nähnyt painajaisia mutta omien lasten synnyttyä olen nähnyt niistä toistuvasti painajaisia.. eli vaikutukset voivat kantaa kauas.. =(

Minä olen harkinnut, että katsoisimme esikoisen kanssa yhdessä Star Warsit. Ne on jo odottamassa tuolla hyllyssä. Niissä on K11-merkintä.

Yhteistyössä