Mitäs ootte tänään tehneet/tuutte tekemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhkimo81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nukuin klo 9.30-13.30. Hain lapset hoidosta. Sitten vein matot ulos, imuroin, luuttusin, pyyhin pölyt, pesin vessan, tein ruokaa, vein tytön harrastukseen, annoin iltapalat ja nyt odotan lasten nukahtavan. Sitten pistaasipähkinäpussin rapinaa ja jotain telkkarista. Suihkuun ja ajoissa nukkumaan että jaksaa herätä aamuvuoroon. Mies on ollut töiden jälkeen koko illan jossain kunnallisvaalimeiningeissä..

Aamulla heräsin klo 7 lapsen kanssa kaksin. Aamutoimet ja aamupalatarvikkeiden raivaus ja pientä pintasiivousta. Minä kävin suihkussa. Menimme ulkoilemaan noin 1,5 tunniksi. Mummo oli poikkeuksellisesti kylässä puoliltapäivin, jolloin minä etsin netistä tietoa vanhempainvapaista ja nukuin pikaiset päikkärit (olen loppuraskaana). Lähdin hierojalle ja kirjastoon pyörällä. Ostin samalla tarpeellisia tavaroita kaupasta ja kävin rautakaupassa. Kotona tein ruokaa, tiskailin ja tein pieniä kodinlaittoon liittyviä rästihommia mummon ulkoillessa lapsen kanssa. Tässä vaiheessa mies tuli töistä. Valmistelin seuraavaksi päiväruoaksi hernesoppaa. Laitoin kaikki pihakukat pois miehen tehdessä remppahommaa lapsen kanssa. Tein lapselle iltapalaa, iltatoimia ja tiskailin. Lopuksi opiskelin ruotsin sanoja ja katselin hieman tv:tä. Nyt on väsynyt olo.

Käytiin aamusta kävellen muutaman kilometrin päässä kaupassa lasten kanssa. 2v kotiintulo matkalla keräsi taas syyskimpun eli haluamiaan lehtiä maljakkoon. Ollaan tehty perus jokapäiväiset siivoukset; imuroitu, pesty lattiat, pesty wc, pesty pyykkiä, puunattu keittiö ja vielä pitäisi kylpyhyuone ja sauna pestä.
Ollaan leikitty, tehty ruokaa ja kuunneltu fröbelin palikoita tulevan viikonloppuisen konsertin "kunniaksi". Illalla kun mies tulee niin mennään varmaan saunaan ja ollaan vaan.

Perusjokapäiväset: imurointi, lattioiden pesu, wc:n pesu ja keittiön "puunaus"? Saunan pesu???

Kahvikirahvi: mun käsittääkseni tuo lause oli ihan tarkoitettu noin. Ainakin niin tulkitsin kun ap kirjoitti myös, että illalla viedään SEDÄT laivalle. :)

Minä selasin kalenteria aamupalapöydässä ja huomasin, että mulla on vapaapäivä. Voi sitä riemua kun oltiin just juteltu, että pitää lähteä päiväkotiin illaksi jne. No päätettiin sitten mennä pojan kanssa puistoon ulkoilemaan, sieltä kauppaan, matkalla poikettiin tiimariin ostamaan kartonkia ja askartelunappeja. Kotona pesin yhden koneellisen pyykkiä(...jotka on vieläkin ripustamatta). Tehtiin kalasoppaa ja syötiin. Askarreltiin kartongista, cars-tarroista ja napeista taulu, kehystettiin se ja naputeltiin taulukoukulla seinään. Katsottiin pari jaksoa Puuha-Peteä, syötiin välipala, pakattiin uikkarit ja ajeltiin uimahalliin. Sieltä ajeltiin mäkkäriin hamppareille ja kotiin nukkumaan. Ollut oikein kiva yllätysvapaapäivä. :)

Aamulla oltiin pari tuntia pojan kanssa ulkona. Kotona syötiin ja nukuttiin pari tuntia. Taas ruokaa ja ulos. Fucking interesting day :D

Odottanut vaan että tää hemmetin vauva syntyis! No aamulla ultra ja "saa" kuulla tuomion joutuuko tässä sektioon.

Aamulla tyttö (2v) pph:lle, ite mäki ylös omalle työpaikalle. Höpöttelyä työkavereiden kanssa, askartelujen valmistelua, normaalia arjen pyöritystä ulkoilujen, syömisten, nukkumisen ja sen sellaisen parissa. Puoli neljä pääsin töistä ja hain kakrun, höpöteltiin hoitajan kanssa 20min. Kotiin. Ruokaa tyttöselle, pötköteltiin sängyllä koko perhe ja juteltiin ruuan päälle, mies keksi et lähetää käymään itiksessä. Junalla helsinkii ja metrolla itikseen, siellä palloiltiin ja ihmeteltiin remonttia. Takasin helsinkiin, mies jäi kaverinsa kanssa sinne ja me tultiin kotiin.

Vähän meinasi paniikki iskeä ovella ku muistin etten ollut ottanut kassia ja sitä myöten omaa avainta mukaan. Onneksi mulla on lompakossa vara-avain ja jopa muistin sen ennenku soitin miehelle. :D Sit ei muuta ku tytsylle iltapalaa pikaisesti ja nukkumaan. Ite katoin vähän aikaa telkkaria ja nyt sit taidan mennä nukkuu. Mies tulee varmaa joskus kotiin. :)

[QUOTE="RIIKKA";27186720]Kahvikirahvi: mun käsittääkseni tuo lause oli ihan tarkoitettu noin. Ainakin niin tulkitsin kun ap kirjoitti myös, että illalla viedään SEDÄT laivalle. :) [/QUOTE]

Ok, en huomannu tota sedät kohtaa. Tuli vaan mieleen et tuliko samanlainen kirjotushärö kun yhdessä ikäeroketjussa joku sanoi olleensa parikymppisenä 17-vuotiaan pojan miniäkokelas :D

Yhteistyössä