Mitäs olisitte tässä tilanteessa tehneet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alumiinikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt alan touhuilla noitten lasten kanssa, etten vähän väliä hyppää tässä, mutta tulen päikkäriaikaan kurkkaamaan ja kommentoimaan taas :wave: Niin ja evita! Itsekin inhoan väkivaltapelejä, enkä osta nyrinkuvapelejä, vaikka ikäraja olisi kohdillaankin. Niin ja meillä siis harrastetaan muutakin kuin pelejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Sano. että kutsuu xxx:n teille pelaamaan, jos yhdessä haluavat pelata.

Tätä just vähän ajattelin, kun sovin, että pelipäivistä voidaan tilanteen mukaan vähän poiketa. Mutta meninkö sitten metsään vai en...

Et mielestäni. Uusia sopimuksia ja sääntöjä voi tehdä. Keksi jokin selkeä systeemi, esim. niin-ja-niin monta pelipäivää/vko ja vapaasti saa aijoitella, että xxx:kin pääsee mukaan.

Mieluummin pelaavat silmiesi alla, kuin niin, että et voi lainkaan vaikuttaa pelivalintoihin. Jos kavereiden vanhemmat ovat vastuuttomia, ei se tarkoita, että sinun on vain asia hyväksyttävä oman lapsesi kohdalta. Sinä olet kasvattaja ja teet päätökset.

Niin siis en missään nimessä ajatellutkaan, että antaisin noita pelejä pelailla!

Mitenkäs te täydelliset äidit valvotte, kuinka paljon lapsi pelaa, kun olette itse työelämässä.

Meillä pelataan varmaan miltei päivittäin. Mutta esim. eilen ei playkkari ollut lainkaan käytössä. Mutta työssäkäyvänä en pysty valvomaan mitä kotona sillä aikaa tapahtuu, kun olen itse töissä.

Lapsella on toki muitakin harrastuksia kuin pelaaminen, eikä mielestäni pelaaminenkaan ole pelkästään pahasta, itsekin jotain lasten pelejä pelaan ihan mielelläni, sekin voi vaikka olla perheen yhteinen harrastus. Ja kehittää esim. ongelmien ratkaisutaitoja.

Mutta olen kyllä sitä mieltä, että otan mieluusti sen pelikoneen kotiin, niin tiedän millä lapset pelaavat. Meillä itse asiassa on jopa 2 plaikkarikonsolia, koska sillä voi myös katsoa dvd-leffoja. Toinen masiina on olkkarissa ja toinen leikkihuoneessa, keittiön vieressä, eli molemmilla voi vaikka pelata yhtäaikaa.

http://www.tiedeuutiset.fi/kategoria.aspx?id=7&uid=484#484

Faktaa vai faktaa?

No niin. I´m back, olen selkä. Minä ainakin uskon, että väkivaltapelin pelaaminen ei ole hyväksi lapsen kehitykselle. Pahaa tekee, jos tv:stäkin näkee jotakin, saati että pelaamalla olisi osallisena sellaiseen.
En voi ymmärtää, miten se on jotenkin ihmiseltä pois, jos ei saa virtuaaliampua tai -hakata kanssaihmistä :o

Yhteistyössä