V
Vepasto
Vieras
Mä heräsin kuopuksen kanssa 7.00 ja laitoin heti puuron kiehumaan ja itselle teetä. Pesukoneen napsasin myös päälle. Hörpin siinä pari kuppia teetä puuron kiehuessa. Laitoin puurot lapsille jäähtymään ja aloin tehdä nakkikeittoa; kuorin ja pilkoin kasvikset ja perunat eli en käyttänyt taaskaan pakastejuureksia. Sitten annoin lapsille puurot. Kun lapset olivat syöneet, korjasin astiat koneeseen. Mies auttoi esikoiselle vaatteet ja lähetti odottamaan taksia. Mä söin sillä aikaa viilin. Sitten menin hakemaan yläkerrasta mulle ja kuopukselle vaatteita ja petasin meidän sängyt samalla. Laitoin vaatteet päälle itselle ja kuopukselle ja aloin tiskata ruoanvalmistusastioita ja laitoin puurokattilan likoomaan. Pyyhin vielä pöydät ja luin äkkiä paikallislehden. Sitten ripustin pyykit kuivumaan ja latasin heti uuden koneen päälle. n. 9.30 laitoin kuopukselle ulkovaatteet ja päästin pihalle. Itse imuroin eteisen maton, vein ulos ja tamppasin. Sitten lähdettiin neuvolaan. Neuvolan jälkeen kauppaan ja apteekkiin. Sitten kotiin syömään sitä nakkikeittoa. Annoin kuopukselle keiton ja purin itse jääkaappiin menevät kauppatavarat kassista. Sen jälkeen söin itse ja ruoan jälkeen korjasin astiat koneeseen ja pyyhin pöydän. Laitoin vielä loput kauppatavarat paikoilleen. Sitten laitoin kuopuksen päiväunille. Kävin viemässä pyykit ulos kuivumaan ja laitoin taas uuden koneen päälle. Sen jälkeen tein kaurakeksejä, jotka ovat nyt uunissa.
Tänään pitäis vielä siivota eteinen ja vessa ja imuroida. Mies saa siivota kuistin. Niin ja sitten on vielä se kakun täyttö.
Tänään pitäis vielä siivota eteinen ja vessa ja imuroida. Mies saa siivota kuistin. Niin ja sitten on vielä se kakun täyttö.