Mitäs olette tänään touhuilleet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Mä heräsin kuopuksen kanssa 7.00 ja laitoin heti puuron kiehumaan ja itselle teetä. Pesukoneen napsasin myös päälle. Hörpin siinä pari kuppia teetä puuron kiehuessa. Laitoin puurot lapsille jäähtymään ja aloin tehdä nakkikeittoa; kuorin ja pilkoin kasvikset ja perunat eli en käyttänyt taaskaan pakastejuureksia. Sitten annoin lapsille puurot. Kun lapset olivat syöneet, korjasin astiat koneeseen. Mies auttoi esikoiselle vaatteet ja lähetti odottamaan taksia. Mä söin sillä aikaa viilin. Sitten menin hakemaan yläkerrasta mulle ja kuopukselle vaatteita ja petasin meidän sängyt samalla. Laitoin vaatteet päälle itselle ja kuopukselle ja aloin tiskata ruoanvalmistusastioita ja laitoin puurokattilan likoomaan. Pyyhin vielä pöydät ja luin äkkiä paikallislehden. Sitten ripustin pyykit kuivumaan ja latasin heti uuden koneen päälle. n. 9.30 laitoin kuopukselle ulkovaatteet ja päästin pihalle. Itse imuroin eteisen maton, vein ulos ja tamppasin. Sitten lähdettiin neuvolaan. Neuvolan jälkeen kauppaan ja apteekkiin. Sitten kotiin syömään sitä nakkikeittoa. Annoin kuopukselle keiton ja purin itse jääkaappiin menevät kauppatavarat kassista. Sen jälkeen söin itse ja ruoan jälkeen korjasin astiat koneeseen ja pyyhin pöydän. Laitoin vielä loput kauppatavarat paikoilleen. Sitten laitoin kuopuksen päiväunille. Kävin viemässä pyykit ulos kuivumaan ja laitoin taas uuden koneen päälle. Sen jälkeen tein kaurakeksejä, jotka ovat nyt uunissa.

Tänään pitäis vielä siivota eteinen ja vessa ja imuroida. Mies saa siivota kuistin. Niin ja sitten on vielä se kakun täyttö.

:o jos mulla olis ns.normipäivä ni tulis yhtä pitkä sepustus :D mut me herättiin tavallista myöhempään, vasta klo 7. Juotiin kahvit, syötiin aamupala. Siivosin keittiön ja raivasin astianpesukoneen päällistason, johon kerääntyy kaikkea sälää.. sit hellin marsuja ja leikin lasten kanssa, hoivailin ja silittelin kaikkia.
Välillä taas syötiin, ja nyt kuopus nukkuu, esikko katsoo Tuomas Veturia ja mie istun tässä flunssaisena.

Aamulla herätin ja lähetin esikoisen kouluun. Sitten kävin nopeasti suihkussa ja laittauduin ja lähdin kuopuksen kanssa kauppaan. Kaupasta tullessa tein uuniomena herkkua ja laitoin karjanpiirakat valmiiksi, kun sain ystäväni kylään luoksemme. Sitten kahviteltiin ja juteltiin muutama tunti, kunnes kaveri lähti ja laitoin kuopuksen päiväunille. Sitten istahdin tähän koneelle, hoidin pari vakuutusasiaa ja äsken esikoinen tulikin koulusta. Seurailin hänen läksyjen tekoaan ja tarkasti ne ja nyt odotellaan, että kuopus herää niin pääsemme Myllyyn.

Vein lapset ennen kasia päiväkotiin ja kiiruhdin itse tenttiin. Tentin jälkeen kirjastoon lainaamaan seuraavaan tenttiin kirjaa, syömään ja kauppaan, nyt yritän tässä saada saamen kirjoitelmaa aikaan muutaman rivin ja etin palstalta motivaatiota, ennen kuin lähden hakemaan muksut :whistle:

Niin ja on mulla samalla pyykkituvassa pyykkiä myös koneessa pyörimässä, siellä pitää lampata jatkuvasti, helpompi tehdä kun ei oo muksut matkassa että pitää nekin ottaa pyykkituvalle mukaan...kun oma kone hajosi :kieh:

heräsin miehen kanssa 7jälkeen,juotiin kahvit ja syötiin aamupalaa..vein miehen töihin ja kävin shoppailemassa n.4tuntia...tässä lepuuttelen koipea ja juon kaffetta..seuraavaksi ruuantekoon..miehen haku töistä..kotona puuhastelua miehen kanssa kahdestaan ..saunotaan jne(lapset tulee huomenna viikonlopuksi kotiin :heart: )

Noh..heräsin klo 7 närästykseen, menin vinttiin myllään tavaraa kirpparille. Poika heräs puoli 8 ja siinä sit touhuiltiin aamujuttuja ja samalla hinnoittelin tuotteita. Poika söi aamupuuron puol 9 ja mä muroja sen jälkeen...sit taisin mennä sänkyyn pitkälleen ja nukahdin :snotty: kymmenen aikaan lähettiin viemään romuja kirpalle ja sit käytiin rtv:ssä hakeen tapettiliimaa. Kotona oltiin hiukka yli 11..mies laitto pojalle lounaaks eilisen jämiä ja sit mä taistelin yliväsyneen apinan uneen :kieh: ja nyt oon palstaillu/vinkunu miestä hakeen grilliltä ruokaa...masuasukki haluaa ranskiksia :snotty:
Tiskata pitäs ja vessa siivota, niin ja omehilloakin pitäs tehä :)

Mulla on aivan harvinaislaatuinen arkivapaa, olen koneella ollut ja vuoron perään tehnyt koulujutskia ja tätä palstaa seurannut.
Kotityötkin tehty ja kohta kun lapset tulevat koulusta niin pääsemme lähtemään kaupungille johonkin ravinteliin ja sieltä illaksi uimahalliin polskuttelemaan =)

Keskimmäinen tarhaan ja pienin kanssa valokuvauksen ajaksi. Esikko meni kouluun ittekseen.
Kuvauksen jälkeen kaameella kiireellä kauppaan jotta ehin vielä ehkäsyneuvolaan ajallaan.
Olipa sitten neuvolassakin th myöhässä ja taas sanoin että on kamala kiire kun kohta pitää keskimmäinen hakea pois tarhasta. Siinä sit pöksyt nilkkoihin ja kierukkaa tarkastamaan!
Mukava se th! Sain pökät jalkaan ja sit se sano että piru vie! Täällä lukee että pitää ottaa papa taas vaikka vast suos sitte otettii (kontrolli ).
Ei ku uuellee pökät kinttuun ja pöydälle! Kello kävelee kovaa vauhtia ja pitäs olla jo menossa!
No kerettiin tarhaan ja vielä yks juttu hoitamaan.
Ny pitäs ruveta tekemään täyskäriä ja focaccia leipää! Ne pitäs olla valmiina viiteen mennessä.
Minul ei oo perunajauhoja.
Ukolle soitto että mee ny hakee niit pottujauhoi että saan sen kakkupohjan tehtyä.

Pitäs itseasiassa just nyt soittaa toiseen paikkaan ja perua työhaastattelu ja sit viel työkkäriinkii että saatas ensviikol tehtyy sopimus ja ja ja ja....

Pää on pipi!

Herättiin n. 7.30 --> aamupesut, puuro ja aamukahvit. Leikittiin vähän aikaa sisällä ja sitten lähdettiin ulos. Käytiin kaupassa, postissa ja apteekissa. Sen jälkeen kotiin syömään. Muskari klo 11-11.45. Takaisin kotiin, mies lähti töihin ja poika ulos päiväunille. Mä taidan mennä sohvalle vähäks aikaa pitkälleen, huono olo ja väsyttää :x

Pojan kans herättiin klo. 7.00, pojalle puuro ja itelle kahvia. Sitten touhuiltiin, ite sain aikaseks tiskattua, viikattua pyykit ja laiteltua loput tavarat järjestykseen :) Äsken kotiuduttiin siskon luota ja poika nyt päikkäreillä. Päikkäreitten jälkeen mennään ulos ja sitten kylpyyn. Illemmalla vielä imurointi ja luuttuaminen eessä :D

Ei mitään ihmeellistä. Herätys klo 4, poika taas unille 6.30 ja mulle kahvia+aamupalaa. Pojan herättyä sille aamupuuro ja ulos. Kaupan kautta kotiin ja syömään. Tossa se heräilee päikkäreiltä ja mietin mitä seuraavaksi.

Herättiin kuopuksen kanssa noin 7:20. Kuopukselle annoin lämmintä kaakaota ja istutin tv:n eteen siksi aikaa että sain itse juotua aamukahvin. Esikoinen heräsi 8 maissa, lapset katsoivat tv:tä sen aikaa että laitoin aamupalaa ja laitoin naaman siedettävään kuntoon. Lapset söivät aamupalaa ja vähän ennen 9 lähdettiin viemään esikoista kerhoon.
Me tultiin kuopuksen kanssa sitten kotiin leikkimään ja siivoamaan. Minä söin myös mysliä vähän.
11:45 lähdettiin kirjastoon palauttamaan kirjoja ja lainaamaan minulle viikonloppulukemista.
12 esikoisen kerholle, leikittiin vielä puoli tuntia kerhon pihalla.
12:30 syötiin kotona lounas, silakkapihvejä, muusia ja porkkanaraastetta.
Sitten lapset menivätkin unille ja nyt minä syön tässä lounaaksi nuudeleita ja kun olen syönyt niin menen kahvin keittoon. Perus-perjantaipäivä. =)

lämmitin uunia, tein ruokaa ja nyt välipala porkkanasämpyt uunissa. kaikista vaativin homma oli selvitää icyn tukka ja laittaa uus kuminauha, sekä survoo se hiustötterö takasin sille! :kieh:
eilen siivoilin paremmin, että tänään on vaan ojennus ja imppaus

Herätys 8.15 ja aamutoimet, laitoin pyykkiä ajastuksella koneeseen ja lähdettiin pojan kanssa kirpparille+postiin+kauppaan.
Oltiin vähän ulkona, kerättiin männynhavukasat kottareille ja vietiin tunkiolle. Poika halus kottareiden kyytiin.
Sisälle tullessa huomasin että pyykikoneesta olikin jäänyt vesihana avaamatta...
Pojan lounas ja meni siten päikyille.
Otin itekin aamupalaa ja tulin koneelle.

Yhteistyössä