Mitäs olette mieltä, raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olisitteko minun sijassa vielä huolissanne mahdollisesta, ei toivotusta, raskaudesta..??

Hedelmöitys 5.8, tietysti sattumalta juuri silloin kun ovuloin. Pari päivää tämän jälkeen, tavalliseeni tapaani, rinnat tulivat kipeiksi. Todella aroiksi, enemmän kuin menkoissa.
Aloin epäillä raskautta.
13.8 heräsin nippailuun vatsassa, kiinnittymistä, mietin. Olen tuntenut sen ennenkin.
14.8 vuotoa - en tiennyt mitä ajatella.
Pari raskaustestiä negatiivisia, vaikka ennen olen plussannut vahvasti vajaa viikko ennen menkkoja.
16.8 outo tunne vatsassa, se turvotus on menossa pois. Rinnat edelleen arat.
Taas vuotoa, ei mitään vanhaa, vaan tuoreen punaista (yöks, nämä kuvailut)
Ja testi aamupissasta negaa.
Menkkojen pitäisi alkaa 22 päivä tienoilla tai ennen.

Mitäs luulette, oliko ns. kemiallinen?
Kauhea stressi, raskaus ei vaan nyt käy!

Ps. Avoliitto, vakisuhde.

Mitä ihmettä, mikä tässä selityksessä antoi viitteitä että pitäisi käydä lääkärissä?
Ei yhtään mikää. Kuukautiset ei ala vielä. Kai.
Kunhan mielenrauhan vuoksi kyselen mielipiteitä.

Kirjoituksesi huusi epätoivoa, et halua olla raskaana.
Joten lääkärillä saat keinoja esimerkiksi jälkiehkäisyyn, vinkkejä muista mahdollisista ehkäisytavoista jne. eli saat apua sieltä. Samalla toki voi ottaa verikokeen, joka paljastaa aikaisessa vaiheessa olevan raskauden ja samalla tietysti voi tilata aborttiin sen ajan, kun lapsi on epätoivottu, siis mikäli olisit raskaana.

Odotat niitä kuukautisia ja jos niitä ei ajallaan kuulu, teet parin päivän päästä kuukautisten oletetusta alkamisajasta raskaustestin. Jos se on nega, et ole raskaana. Muuta et voi tehdä.

Oireille ei kannata antaa painoarvoa, koska tekstisi kuulostaa sen verran epätoivoiselta, että oireet voivat olla puhtaasti psykosomaattisia. Tällä palstalla kun monet selvästi tuntevat kaikki raskausoireet ja potkujakin ennen kuin oletetulle alkiolle on edes voinut kehittyä jalkoja. Ja saattaapa raskaus olla täysin oireetonkin.

Mene yksityiselle veritestiin. Se paljastaa satavarmasti alussa olevan raskauden. Kotitestit eivät välttämättä sitä paljasta, raskaushormonia erittyy virtsaan eri naisilla eri määriä. Mutta veritesti on satavarma.

Loppuu arpominen.

Odotat niitä kuukautisia ja jos niitä ei ajallaan kuulu, teet parin päivän päästä kuukautisten oletetusta alkamisajasta raskaustestin. Jos se on nega, et ole raskaana. Muuta et voi tehdä.

Oireille ei kannata antaa painoarvoa, koska tekstisi kuulostaa sen verran epätoivoiselta, että oireet voivat olla puhtaasti psykosomaattisia. Tällä palstalla kun monet selvästi tuntevat kaikki raskausoireet ja potkujakin ennen kuin oletetulle alkiolle on edes voinut kehittyä jalkoja. Ja saattaapa raskaus olla täysin oireetonkin.
Haha!
Ei vaan olen ollut kaksi kertaa raskaana, toinen on rakas lapseni <3 ja toisessa päädyin aborttiin.
Kummalkin kerralla tiesin heti mitä on tekeillä. Minulla on hyvä kehontuntemus.
Teksti oli cho chop töksähtelevää ja lyhytsanaista. Ei epätoivoista.

En kysynyt neuvoa mistä haen apua, olenhan aikuinen ja tiedän mitä tehdä. Kysyin ainoastaan mielipiteitä kuulostaako siltä että raskaus olisi mahdollinen. Sitä ei pitäisi joutua erikseen mainitsemaan että nettipalsta on nettipalsta ja kaikkea ei pidä ottaa todesta.

Mutta koska minun jokainen täällä aloitettu keskustelu pakotetaan aina sivuraiteille, By Pätijät, on varmaan parempi lopettaa tämä tähän.

-ap

Yhteistyössä