Mitäs nyt sitten???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taaperotx5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taaperotx5

Tunnettu jäsen
17.10.2007
3 651
44
48
Voiko tää olla enää todellista kun annettiin eilen pojalle riisikakkua jossa oli voina sitä sinisessä paketissa olevaa keijua ja noin 2h päästä kun kävin kattoo poikaa kun meni iltapalan jälkee nukkuu niin hällä oli silmät ihan punaset ja käsitaipeet ja jalat myös :O voiko nyt tostaki sit tulla joku allerginen reaktio vai mikä mahto olla :O

Jos poika on jo riisillekki allerginen niin mitä kummaa mä sille juotan taikka syötän :O

Viimeksi muokattu:
No poika ei saa syödä mitään maitotuotteita eikä kauraa,vehnää,ohraa,sekä sitrushedelmät on t käytöstä kokonaan pois ja nyt olenki ihan kysymysmerkkinä että mitä kummaa mä tolle voin antaa jos tuo riisikin nyt pitää pois jättää

Soija, hirssi, tattari, amarantti, quinoa, teff-vilja (tosi kallista ja tilauksesta saanee)..
Löytyisikö näistä mitään uutta kokeiltavaksi?

Meilläkin tuntuu, ettei mikään ruoka käy. Kaikki testit kuitenkin negatiivisia tähän mennessä..

Soijakin unohtu mainitä kun sitäkin on jo kokeiltu mutta sekin on pojalle sopimaton :/

Altistus on sairaalalla syyskuussa,saas nähä saadaanko siellä mitään selville kun meilläkään ei testit ole tähän asti mitään näyttäny :/

Hirssistä poika ei välitä mut pakko kait sitä on vaan koittaa syöttää kun pahasti näyttää siltä että riisikin täytyy jättää pois

Altistus on sairaalalla syyskuussa,saas nähä saadaanko siellä mitään selville kun meilläkään ei testit ole tähän asti mitään näyttäny :/
Olimme myös vuosi sitten altistuksissa sairaalassa mutta oireita ei tunnistettu ja vanhemmat syyllistettiin ruokavaliosta. Muksun oireena refluksi, joka ei näy mittauksissa. Toiminnallinen dg avoin. Lisänä ulosteongelmat kuten ummetus tai ripuli.

Tattariakin ja quinoaa saanee ainakin K-ryhmän isommista kaupoista.

Meillä pojalla tulee ensimmäiset pienemmät läiskät noin 2h viiveellä ja pahimmillaan ne on tälläsiä :(

Meidän pojalla tuo tavallinen maito pisti masun ihan kovaksi,oli tosi tuskaisaa käydä vessassa sillon ja sit tuo soijauoma ja ne apteekin maidot pisti taas ihan kuralle masun ja lekurit vaa sano että se on ihan normaalia että tulee ainaki 5-10 kertaa päivässä vetelät..ei musta ainakaa ole :O

Tattaria olen minäkin nähnyt täällä cittarissa myynnissä,täytyypi seuraavalla kauppareissulla ostaa ja kokeilla mitä poika tykkää :)

Hei!
Kannattaa tosiaan alkaa kokeilemaan 'erikoisempia' viljatuotteita.. Olen itse löytänyt paljon tuotteita meidän pojalle nettikaupasta: Etusivu | Trevesta Oy
Sieltä löytyy aikalailla kaikkea allergia perheeseen sopivaa.
Toivottavasti jotain löydätte kiireesti! Onnea ja voimia kokeiluihin!

Kiitos linkistä!!!
Täytyypä kävästä tuolla kun ei tosiaan ole kaukana meistä josko sieltä jotain löytyis :)

Lääkärit voivat normaaliksi väittää.. Itse en pitäisi normaalina, että tuollainen ihottuma nousee muutamassa tunnissa kasvoihin.
Meilläkin ulostettiin veteliä kakkoja useita kertoja päivässä. Oli sanottu normaaliksi, jos kakkaa kerran viikossa tai vaikka 12kertaa päivässä. Maitoa koetettaessa neljän päivän ajan peppu/pakarat lehahti ja kakat muuttui uudestaan velliksi. Siirryttiin kauramaitoon. Kaksi viikkoa nukkui rauhassa ja taas alkoi.. Muksu 5v. ja edelleen selvitellään ruokajuttuja. Hänellä suolisto-oireita ja tod.näk. toiminnallista närästystä.

Tuolta linkistä ainakin löytyi nuita eksoottisempiakin tuotteita kuten teff-viljaa ja kookosta.

onkos se sininen keiju vai flora mikä sisältää soijaa?
jotta jos vika olisi rasvassa, ei riisissä?
5v sitten kaupoissa oli tasan yksi riisikeksi mitä pysty antamaan maito ja vilja allergiselle, loput oli epä puhtaita.

Yhteistyössä