Mitäs mieltä tästä opettajan antamasta rangaisuksesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut huoltaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut huoltaja

Vieras
Kolmoset oli olleet uikkahallissa ja siellä pojat olivat huudelleet saunasta ja ilmeisesti kurkkineetkin tytöille.
Opettajalla oli mennyt hermot ja seuraavan kerran kun menevät uikkahalliin niin poikien pitää kävellä ALASTI tyttöjen edestä. Kyllä pojat teki väärin, mutta että tuollainen rangaistus. :/

JOS opettaja sen toteuttaa tuon, niin mielestäni se on todellista lapsen nöyryyttämistä enkä minä ainakaan salli sitä.
Ja JOS se sen tekee niin teen kyllä rehtorille ilmotuksen asiata. Kyllähän nyt opettajalla pitää olla muita rangaistus keinoja kun lapsen nöyryyttäminen.

No jos ope jättää uhkauksen toteuttamatta ni sillon menettää auktoriteettisä. Mutta onhan toi vähän hurja rangaistus. Kyllä mäkin nostasin metakan, jos ope tommosen rangaistuksen keksis!

Jostain käsittämättömästä syystä vielä tällä vuosituhannella joidenkin opettajian mielestä oppilaan nöyryyttäminen luokkakavereidensa edessä on hauska rangaistus. Kiitän onneani, että kuopuksenikin on jo lukiossa.

Mun veikkaus: ope on sanonut jotain tyyliin "no seuraavalla kerralla kun tirkistelette tyttöjä niin te esiinnytte tytöille alasti!"

Itse olisin ehkä muotoillut sen tyyliin "seuraavan kerran kun teette jotain vastaavaa niin on piru merrassa ja helvetti valloillaan".

No, sanavalintoja.

Minäpä olenkin senverta kiukkuinen akka, että saattaisinpa jopa nostaa äläkän jo tuosta uhkauksesta.
Poikien temppu ei ollut sieltä viisaimmasta päästä, mutta joukossa se tyhmyys tiivistyy yleensä.

Musta tollanen nöyryytys ei oo todellakaan oikein.Et kertonut minkä ikäiset pojat on kyseessä.Mut yleensäkin kouluiässä olevat lapset ovat hyvin herkkiä tälläsissä asioissa.

Toki pojatkin teki väärin, mut joku muu opetus kuin tälläinen ois paikallaan.
Oletko jutellut kyseisen opettajan kanssa?
Jos se "ei anna tuulta", niin musta kannattas olla yhteydessä koulun rehtoriin.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Musta tollanen nöyryytys ei oo todellakaan oikein.Et kertonut minkä ikäiset pojat on kyseessä.Mut yleensäkin kouluiässä olevat lapset ovat hyvin herkkiä tälläsissä asioissa.

Kuten ne tytöt.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No voihan tossa miettiä sitäkin kuinka nöyryyttävää se on niille tytöille ollut.

En nyt väitä että opettaja oli oikeassa uhkailuissaan mutta nykyaikana vähän liikaa vaan paijataan päästä.
Olen wanha ja kalkkis, sen tiedän. Mutta musta aiheutettu vahinko korvataan jollain vahingon kärsinyttä hyvödyntävällä teolla eikä sen vahingon aiheuttajan nöyryyttämisellä.

Mikä se korvaava teko on, riippuu vahingosta ja lasten iästä. Mutta jos olisi vaikka kyse alle 10-vuotiaista, mä olisin "rangaistuksena" laittanut nää lapset auttamaan joka välkkä takin päälle, kantamaan koulurepun, kantamaan ruokalassa tarjottimen jne näiden "uhriensa puolesta. Musta paljon kehittävämpää kasvatuksessa on opettaa lapset korvaamaan asianomaiselle aiheuttamansa vahinko kuin tulla itse nöyryytetyksi.

Ainakin meidän perheessä tuo vahingon korvaaminen toimi kasvatuksellisena keinona loistavasti. Jos junnu teki jotain ikävää siskolleen, "rangaistukseksi" teki sitten jotain sellaista, josta likalle oli oikeasti hyötyä. Esim siivosi likan huoneen tms. En usko, että opettajat eivät keksisi sopivia metodeita, millä asia koulussa hoidetaan. Hednkinen väkivalta on yhtä pahasta kuin fyysinenkin.

Kyllä sen sanoo selvä järkikin, että eituollainen rangaistus olisi oikein, mutta tuskinpa opettaja on sellaista toteuttamassa. Onhan se mahdollista, että olisi sellaisella uhkaillut, mutta loogisempaa voisi olla, jos on kysynyt, että miltäs teistä itsestä tuntuisi marssia tyttöjen edessä nakuna. Eli tarkoituksena saada pojat ymmärtämään kuinka väärin ovat tehneet.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Kyllä sen sanoo selvä järkikin, että eituollainen rangaistus olisi oikein, mutta tuskinpa opettaja on sellaista toteuttamassa. Onhan se mahdollista, että olisi sellaisella uhkaillut, mutta loogisempaa voisi olla, jos on kysynyt, että miltäs teistä itsestä tuntuisi marssia tyttöjen edessä nakuna. Eli tarkoituksena saada pojat ymmärtämään kuinka väärin ovat tehneet.
Mä olen sitä mieltä, että lasta ei koskaan pidä uhata asialla, jota ei ole myös valmis toteuttamaan. Siinä jos missä aikuisen uskottavuus katoaa.

Ehkä se ope on sanonut jotain tyyliin " eikös se ole reilua että seuraavalla kerralla te olette sitten alasti tyttöjen nähden" tms. Tuskin nyt tosissaan uhannut. Ei varmaan ole ajatellut sanojaan loppuun asti.
Minua ainakin harmittaa enemmän noiden tyttöjen puolesta. Kyllä nekin on herkässä iässä ja pojat on takuulla tienneet huudellessaan ja tirkistellessään etteivät ole ns. oikealla asialla. Mammat taas kiivastuvat täällä heti kun kullannuppuja on uhattu *eihän nyt meidän lapset ikinä noin*... Rehtorille soittamaan ja sassiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Mä olen sitä mieltä, että lasta ei koskaan pidä uhata asialla, jota ei ole myös valmis toteuttamaan. Siinä jos missä aikuisen uskottavuus katoaa.
Teini-ikäiset ovat siitäkin kivoja, että saattavat joskus paisutella asioita. En missään nimessä hyväksyisi tuollaista rangaistusta, vaan kyseenalaistan sen, että onko sillä uhkailtukaan.

Kuten ne tytöt.

Joo, tää on vaikea asia varmaan itsekullekkin asianosaselle. Mut järki käteen.
Pitääkö lisää tuhoa aiheuttaa, jos kyseiset pojat joutuu alasti tyttöjen edestä kulkemaan ja kuka ees osaa sanoa kuinka paljon pojat ovat nähneet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä se ope on sanonut jotain tyyliin " eikös se ole reilua että seuraavalla kerralla te olette sitten alasti tyttöjen nähden" tms. Tuskin nyt tosissaan uhannut. Ei varmaan ole ajatellut sanojaan loppuun asti.
Minua ainakin harmittaa enemmän noiden tyttöjen puolesta. Kyllä nekin on herkässä iässä ja pojat on takuulla tienneet huudellessaan ja tirkistellessään etteivät ole ns. oikealla asialla. Mammat taas kiivastuvat täällä heti kun kullannuppuja on uhattu *eihän nyt meidän lapset ikinä noin*... Rehtorille soittamaan ja sassiin.
No mä en kyllä ole mikään kullannuppujen äiti. Musta tossa tilanteessa opettajan olisi ihan heti pitänyt laittaa ne pojat korvaamaan tekosensa tytöille. Mutta rakenmtavalla tavalla...ei uhkaamalla nöyryyttää. Vaan tavalla, josta olisi ollut jotain hyötyä niille tytöille.

No mites äiti sitten suhtautui poikien tempaukseen? Yhdeksänvuotiaat tasan tarkkaan tietävät ettei tyttöjen pukkariin tirkistelemään ole asiaa, mutta nyt taisivat päästä pälkähästä kotona kun kertoivat kovan kohtalonsa open taholta?

Kuten ne tytöt.

Joo, tää on vaikea asia varmaan itsekullekkin asianosaselle. Mut järki käteen.
Pitääkö lisää tuhoa aiheuttaa, jos kyseiset pojat joutuu alasti tyttöjen edestä kulkemaan ja kuka ees osaa sanoa kuinka paljon pojat ovat nähneet?
Tosissaanko te uskotte että joku toteuttaisi tuollaisen "uhkauksen" jos edes sellaista on lausuttu... Onneksi en ole opettaja.

No voihan tossa miettiä sitäkin kuinka nöyryyttävää se on niille tytöille ollut.

En nyt väitä että opettaja oli oikeassa uhkailuissaan mutta nykyaikana vähän liikaa vaan paijataan päästä.

Just näin!

Yhteistyössä