Mitäs mieltä olette.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ronjacarmen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ronjacarmen

Vieras
Mä olen siis romanimiehen kanssa ja meitä on siunattu ihanalla tyttökaksikolla. Ei tässä se ongelma, päinvastoin. Vaan se, ettei perheemme saa olla kaupassa rauhassa. Aina joku kyttää tai vakoilee, että mitäs tällä kertaa pöllitään. Ei me olla koskaan pöllitty mitään. Ainoastaan parissa kaupassa saamme olla ihan rauhassa, ilman henkilökunnan erityisvalvontaa. silti siellä ihmiset katsoo välillä perään. Vaatteita lapsille katsomassa en saa yli puolista liikkeistä mitään palvelua, kun kaikkien muiden luo henkilökunta juoksee. No juu, onko teistä yhtään oikein? En halua mainostaa yhtään mitään mutta ennakkoluulottomuudesta haluan kiittää ruotsalaisketjuja, Boboa, Benettonia, Name Itiä ja Polarn o pyretiä.

Haluan vaan kysyä että onko tällainen mielestänne oikein?

Työkaverini, romani hänkin, kertoo myös saavansa aina vartioiden lauman peräänsä kaupassa. Hän sen kertoo ymmärtävänsä, koska sen verran näkyvästi osa heimon edustajista kauppoja verottaa. Mutta sanoo myös, ettei vartioiden yms. tarvisisi olla niin tylyjä, kuin ovat, varsinkin kun hän ei koskaan varasta mitään.

Itse aikanani kaupassa työskennellessä kohtasin hauskan romaniperheen, joka suhtautui näihin kauppojen vahteihin hyvin luontevasti. He kyselivät heiltä neuvoja, tuotteiden ominaisuuksia jne. Ja omalla käytöksellään saivat aikaan sen, että vahditkin muuttuivat pikkuhiljaa leppoisiksi ja mukaviksi tätä perhettä kohtaan.

Tosi kurjaa, että teidänkin täytyy näihin ennakkoluuloihin törmätä :(

En halua olla ilkeä mutta jospa vaikka mies kaupassa ilman sinua varastelee? Kannattaa kysyä myyjiltä miksi näin kun niin usein ollaan käyty niin usein. Ja kysyä että onko joku kertonut jonkun meidän perheen jäsenen jotain varastaneen. Tosiaan sano myyjille että ei tule mitään tuollaisilla tiukkapipoilla ja että kaipaavat averakatseisuutta ja etteivät näin syrjisi.

No siis romaneja on aina syytetty, että varastavat tavaraa.. Sillä varmasti niin tarkkaan katsoova..
Ikävä taakka varmasti tuo on, mutta eiköhän sellaiset kaupat, missä siä käyt useasti,pikkuhiljaa ymmärtävät,että olet rehellinen....
Ikäviä tosiasioita tai urbaanilegendaa, että romaanit varastavat, on vaikea kitkeä ihmisten mielistä pois

Eihän se oikeelta kuulosta.. mäkin oon kaupassa töissä ja myönnettään juu että romaneja tulee seurailtua tarkemmin, tästä oli ihan ohje päälliköltä.. PAITSI ne tutut jotka käyvät usein, heitä ei seurailla sen kummemmin. Eipä oikein muuta voi sanoa että kyllä ne ajan kanssa siellä kaupassakin huomaavat ettei ole syytä kyttäillä.

Mä olen siis romanimiehen kanssa ja meitä on siunattu ihanalla tyttökaksikolla. Ei tässä se ongelma, päinvastoin. Vaan se, ettei perheemme saa olla kaupassa rauhassa. Aina joku kyttää tai vakoilee, että mitäs tällä kertaa pöllitään. Ei me olla koskaan pöllitty mitään. Ainoastaan parissa kaupassa saamme olla ihan rauhassa, ilman henkilökunnan erityisvalvontaa. silti siellä ihmiset katsoo välillä perään. Vaatteita lapsille katsomassa en saa yli puolista liikkeistä mitään palvelua, kun kaikkien muiden luo henkilökunta juoksee. No juu, onko teistä yhtään oikein? En halua mainostaa yhtään mitään mutta ennakkoluulottomuudesta haluan kiittää ruotsalaisketjuja, Boboa, Benettonia, Name Itiä ja Polarn o pyretiä.

Haluan vaan kysyä että onko tällainen mielestänne oikein?

Ihan oikein, kaikki mustalaiset on varkaita, olen tämän opettanut myös lapsilleni

Samoilla linjoilla taikinamarjan kanssa. Itse myös kaupassa töissä ja valitettavasti on myös paljon romaneja, jotka varastavat tai käyttäytyvät muuten todella törkeästi esim myyjiä kohtaan. Mutta todellakin on myös tosi ihania romaneja, joihin voi helposti luottaa ym ilman epäilyksiä. Mutta mielestäni romanit ovat tavallaan itsekin "syyllisiä" maineeseensa? romanit myös itse tietävät kyllä, että ketkä heidän joukostaan ovat niitä, jotka varastelevat. Näin ainakin meidän kylän "vanhin" romani väitti.

Yhteistyössä