mitäs mieltä olette tästä? Suutuinko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenhänpäinolisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenhänpäinolisi

Vieras
Eli meillä on tälläinen tilanne että minä olen lasten ( 3v ja 8kk) kotona ja mies tekee pelkkää yötyötä ja on kieltämättä aika paljon töissä. Miehellä on selässä juttuja jotka vaivanneet monta vuotta ja on nyt käynyt kiputerapiassa reilu 6kk.

On nyt sitten kertonut terapeutilleen että kuinka mä olen hänen mielestään tosi väsynyt vaikka en ole, totta kai välillä väsyttää kun vauva valvoskelee, kuten nyt kun on ollut korvatulehdusta ja vauvarokkoa. Esikoisen aikaan olin tosi väsynyt kun poika ei ikinä nukkunut ja siihen verrattuna oloni on erittäin hyvä,pientä masennusta oli varmaan silloin esikoisen aikaan,en lääkärillä koskaan käynyt.

Niin mies on nyt sitä mieltä et pitäis lähtee perhetyön asiakkaaksi ja isompi päiväkotiin pariksi kertaa viikossa ja joku meille vauvan kanssa että minä saan omaa aikaa. Saan kyllä omaa aikaa jo nyt kun vaan pyydä,käyn salilla ja vien esikoisen aina silloin siihen lapsiparkkiin ja esikoinen käy myös kerhossa ma ja ti klo9-12. Vauva on ollut aika helppo,nukkui heti syntyestään hyvin,nyt sitten huonommin. Meillä ei ole pahemmin tukiverkkoa tässä ihan lähellä mutta minun äitini asuu 70km päässä ja käydään aina välillä siellä yökylässä ja ottaa esikoisen pariksi yöksi pyytäessä ja muutenkin aina hänet välillä sinne haluaa itse ottaa. Miehen sisko käy esikoisen kanssa leikkimässä välillä ja nytkin perjantaina tulee hoitamaan lapsia kun itse menen syömään ystävieni kanssa.

Mutta nyt kun mies rupesi tuosta höpöttämään ja ei usko kun sanon että en ole mitenkään kauhean väsynyt niin minusta tuntuu että hän jotenkin ajo minut nurkkaan ja ei luota minun omaan mittariini omasta terveydestäni. Jotenkin vaikea selittää mutta suutuin kovastikkin. Totta kai olen välillä miettinyt että oispa helpompaa kun olisi tuo ERITTÄIN vilkas esikoinen päiväkodissa edes välillä niin saisi kavereita ja tekemistä kun meidän kenellekään tutulla ei ole lapsia. Mutta en ymmärrä miksi pitäisi viedä hoitoon kun itse olen kotona? Saa leikkiä kerhossa ja pääsee sinne kuntosalin lapsiparkkiin 2-5 kertaa viikossa 2 tuntia kerrallaan.

Mielestäni tuo oli mieheltäsi ihan vilpitön avuntarjous sinulle eli kyllä suutuit ehkä vähän turhasta. Joskus on järkevää ottaa sitä omaa aikaa kunnolla jo ennen kuin on aivan loppuunpalanut :) Uskon, että miehesi kyllä luottaa sinun arvostelukykyysi, mutta haluaa varmaan osoittaa senkin, että hänen puolestaan tuollainen järjestely voisi olla järkevä.

Ehkä olet tosiaan tullut siellä vähän mökkihöperöksi ja omituiseksi etkä huomaa sitä itse..

Hyvähän se on että mies etsii apua jos on kerran huolissaan. Onhan ne hänenkin lapsia.

Kuulostaa kyllä siltä että saat hyvin omaa aikaa, hienoa. Oisko niin että mies itse on väsynyt tai kaipaa teille kahdenkeskistä aikaa muttei osaa sanoa sitä suoraan, tätä kautta yrittää nyt saada muutoksia...

Siis mies sanoi että hän sinäänsä ole huolissaan mutta enemmän niin että tehtäisiin jotain ettei tulekkaan mitään masennusta tai muuta. Eniten minua se ärsyttää että en halua ketään ulkopuolista meille kotiin ja sitten se että jos menisi tuo esikoinen hoitoon niin vien paikan joltain joka ihan oikeasti sitä tarvitsee. nyt kun on jo hieman rauhoittunut niin ymmärrän toisaalta miestä kun tekee paljon töitä ja nukkuu sit päivät niin sanoin tuntevansa syyllisyyttä siitä että pojat on minun vastuullani koko ajan. En tiedä,jotenkin on vaan kuullut niin paljon pahaa sossusta ja muusta niin heti tuli pieni pelko perseeseen että ne mielestään jotain pahaa löytää ja vie lapset pois.

voi olla totta tuo mökkihöperyys kun ei oikein ole kun nuo pojat ja mies täällä.Kaikki sukulaiset ja kaverit asuvat hieman kauempana.

No jos omasta mielestäsi jaksat, ja olet tyytyväinen tilanteeseen, niin miksi et hoitaisi omia lapsiasi?
En minäkään haluaisi vierasta hoitajaa kotiini, ellen olisi todella uupunut. Hoida vaan lapset,esikoinen ehtii kyllä sinne tarhaan, laittaisin esim 5-vuotiaana, ennen eskarivuotta. Nauti nyt pienistä lapsistasi! 3-vuotias on vielä pieni, ja on varmasti onnellisempi kotona äidin kanssa, kuin tarhassa. Ja kuopus on niin pieni, että tietenkin hoidat hänet kotona.