Mitäs mieltä nimestä Rosita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hammaskeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hammaskeiju

Vieras
Mies haluaisi tytöllemme (tumma ja ruskeasilmäinen) nimen Rosita, ite vähä epäröin.. Rehellisiä mielipiteitä, kiitos! :)

Ja mikähän sopisi toiseksi nimeksi jos tähän päädymme?

Jos sinä tai puoliso olette jotain muuta kuin supisuomalaista syntyperää, ni mikäs siinä. Ihan nätti nimi, mutta ikimaailmassa en antais supisuomalaisten vanhempien lapselle nimeksi. Ei oikein rimmaa jonku Möttösen kanssa.. :whistle:

Juu supisuomalaisia ollaan, ite tosin oon tumma ja usein luultu ulkomaalaiseksi tai romaniksi. Sukunimikin on suomalainen, ja siksi myös epäröin..että kuinka se rimmaa sen kans. Ei tosin Möttönen! ;)

Tulee mieleen vaan kaunotra ja kulkuri elokuvasta sellainen piiiitkä nimivärssy.
Ja rusinat,ja mustalaiset..

En ehkä tykkää nimestä,pitää hetki makustella.

Mulla on myös tyttö jonka nimi on Ronja. Oon saanu kuulla paljon kuinka sen ja sen koiran nimi on Ronja! :) Silti siitä nimestä oon aina tykänny. Rosita sopis kyllä Ronja-nimen kans yhteen.. Tykkäisin myös nimestä Nadja. Onko sekin liian "romani"-nimi? Mua itseä ei haittaa vaikka luultaisiin romaniksi. Hehän ovat poikkeuksellisen kauniita ihmisiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on myös tyttö jonka nimi on Ronja. Oon saanu kuulla paljon kuinka sen ja sen koiran nimi on Ronja! :) Silti siitä nimestä oon aina tykänny. Rosita sopis kyllä Ronja-nimen kans yhteen.. Tykkäisin myös nimestä Nadja. Onko sekin liian "romani"-nimi? Mua itseä ei haittaa vaikka luultaisiin romaniksi. Hehän ovat poikkeuksellisen kauniita ihmisiä! :)

Nadja on enemmänki venäläinen nimi. Nätti kylläkin. Jos teitä ei haittaa kyselyt ja ihmettelyt niin antakaa toki kumpivain nimi, minusta on hienoa jos "uskaltaa".
Meiltä löytyy Natalia ja Elena, vaikka olemme mekin supisuomalaisia;) Venäläiset nimet ovat minusta vaan niin nättejä.

Meillä sukulaistyttöä sanotaan "Rosita Hakkaraiseksi" ajoittain, on vähän niinkuin lempinimi varsinkin silloin kun on kaiken "hömpän ja krääsän" perään tai ei ota kuuleviin korviin kun puhutellaan.
Mulle tulee nimestä mieleen hutsu.

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Jos olisin ton nimen tytölle vaan keksinyt, niin meillä olisi Rosita!!! Kaunis nimi!

Kiitos tästä! :) Ja kiitos muillekkin rehellisistä mielipiteistänne. Lapsihan se sitten sen nimen tekee, eli kaikki negatiiviset mielleyhtymät putoaa pois matkan varrella. Ehkä meille nyt tulee sit se Rosita.. <3 :)

Yhteistyössä