mitäs mieltä näistä tarjottavista valmistujaisjuhliin? lisättävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eräs äiti";28492488]meillä poika pääsee ylioppilaaksi ja kun hänelle näitä erilaisia ehdotuksia esittelin niin kappas vaan, voileipäkakkua, piirakoita ja rönttösiä hän haluaa, ja se tiikerikakkukin kuulemma pitää olla että se siitä mummomaisuudesta :)[/QUOTE]

Vähän näin meilläkin oli. On yhteiset juhlat serkuille ja nuo tarjottavat on heidän valitsemia ja / tai hyväksymiä. Meillä pitää olla tarjolla kasvis / kala ja liha vaihtoehdot allergioiden ja kasvisruokavalioiden vuoksi. Toinen sankari on kasvissyöjä, ollut jo kauan. Mutta ei ne nuoret usein mitään huippumodernia halua. Meillä tuo modernein toive on tuo rocky road. Ja tuulihatut on niin menneen ajan juttuja, mutta tuleet taas uudelleen. Eli älkää nyt voileipäkakkuja haukkuko, nää jutut tulee ja menee.
Ja meillä kaikki tehdään itse.

Minä järkyttäisin ihmisiä salaattibuffetilla, lohitäytteisillä tuulihatuilla, parsakaali-aurajuustoquichella, sorbeteilla, pappilan hätävaralla ja alkoholittomalla boolilla missä olisi erilaisia jääpaloja ja kirsikoita :D

Keksin nuo sitten ihan tässä nyt äsken, että en edes ehtinyt miettiä miten ne sopii yhteen.

Mä sanoisin että sori, oon jo syönyt näitä aiemmin. Maistaisin pienen palan tuulihattua ja yhden jääpalan. Haluaisin uusia makuja.

[QUOTE="lyyra";28492504]Vähän näin meilläkin oli. On yhteiset juhlat serkuille ja nuo tarjottavat on heidän valitsemia ja / tai hyväksymiä. Meillä pitää olla tarjolla kasvis / kala ja liha vaihtoehdot allergioiden ja kasvisruokavalioiden vuoksi. Toinen sankari on kasvissyöjä, ollut jo kauan. Mutta ei ne nuoret usein mitään huippumodernia halua. Meillä tuo modernein toive on tuo rocky road. Ja tuulihatut on niin menneen ajan juttuja, mutta tuleet taas uudelleen. Eli älkää nyt voileipäkakkuja haukkuko, nää jutut tulee ja menee.
Ja meillä kaikki tehdään itse.[/QUOTE]

:D

Mä sanoisin että sori, oon jo syönyt näitä aiemmin. Maistaisin pienen palan tuulihattua ja yhden jääpalan. Haluaisin uusia makuja.

En minä koskaan sano, että ei kiitos en pidä teidän tarjottavistanne :) Otan sen minkä otan, ja kiitän kohteliaasti.

Jos sanoisit noin minulle, pitäisin sinua moukkana. Jos taas söisit pienen palan tuulihattua ja yhden jääpalan, olisin huolissani voinnistasi (ja siitä, että toitko meille jonkun hiton mahataudin tullessasi).

Vaihtaisin tiikerikakun johonkin raikkaaseen juustokakkuun ja herrasväenleivät vaikkapa turkinpippurilla, mariannella jne. maustettuihin marenkeihin.

Voileipäkakkuja ei mielestäni tarvitsisi olla kuin yksi, lisäksi tekisin vaikkapa katkarapu- tai muun kesäisen salaatin.

[QUOTE="nami";28492468]Sankarin toiveista ja iästä sen verran, että omista ylppäreistäni ei ole kuin viitisen vuotta (olin toki vähän päälle parikymppinen jo silloin) ja ihan itse halusin tarjolle voileipäkakut ja munavoipiirakat. Taisi olla täytekakkukin ja dominokeksejä.
Ei kaikki nuoretkaan toivo tarjolle sushia ja tuulihattuja, vaikka niin usein oletetaankin. Samoja perinteisiä herkkuja tarjoili kaikki kaveritkin ja nyt tänä keväänä siskoni valmistujaisissaan.[/QUOTE]

Hmm, mahdoitkohan käsittää mielipiteeni jotenkin väärin?
Itselle ei ole edes tullut mieleen ajatella, että nuoret haluaisivat susheja ym. Tuulihatuista puhumattakaan, nehän ovat hyvin perinteisiä suupaloja.
Tarkoitin pelkästään, että arvioidessani toisten tarjottavia, haluaisin ensin tietää tiettyjä asioita.
Ikäajatuksella tarkoitin lähinnä, että sankari varmasti tietää ystäviensä mieltymykset hyvin ja halutessaan saattaa huomioida tämänkin.
Ei se ikä tarkoita että omat mieltymykset olisivat jotain trendijuttuja, esim. itse olen ollut järjestämässä valmistujaisia, joissa 19-v sankari halusi tarjota perinteistä mustikka- ja sienipiirakkaa, koska oli niihin mummonsa kanssa aineet yhdessä metsässä kerännyt.

Vaihtaisin tiikerikakun johonkin raikkaaseen juustokakkuun ja herrasväenleivät vaikkapa turkinpippurilla, mariannella jne. maustettuihin marenkeihin.

Voileipäkakkuja ei mielestäni tarvitsisi olla kuin yksi, lisäksi tekisin vaikkapa katkarapu- tai muun kesäisen salaatin.

Kannattaa sitten tuntea vieraat hyvin, ettei nuo kasvissyönti, kala-allergia jne aiheuta sitä, ettei mikään passaa. Siksi meillä aina samasta tuotteesta tarjolla liha / kala ja kasvis tätyte, kun tiedetään kaikelle olevan kysyntää.

Hmm, mahdoitkohan käsittää mielipiteeni jotenkin väärin?
Itselle ei ole edes tullut mieleen ajatella, että nuoret haluaisivat susheja ym. Tuulihatuista puhumattakaan, nehän ovat hyvin perinteisiä suupaloja.
Tarkoitin pelkästään, että arvioidessani toisten tarjottavia, haluaisin ensin tietää tiettyjä asioita.
Ikäajatuksella tarkoitin lähinnä, että sankari varmasti tietää ystäviensä mieltymykset hyvin ja halutessaan saattaa huomioida tämänkin.
Ei se ikä tarkoita että omat mieltymykset olisivat jotain trendijuttuja, esim. itse olen ollut järjestämässä valmistujaisia, joissa 19-v sankari halusi tarjota perinteistä mustikka- ja sienipiirakkaa, koska oli niihin mummonsa kanssa aineet yhdessä metsässä kerännyt.

En kohdistanut viestiäni pelkästään sinulle tai en oikeastaan ollenkaan, lainasin vain sinua kun niin osuvasti sanoit. Monissa tällaisissa ketjuissa kun jossakin vaiheessa aina joku arvostelee perinteistä menua ja kyselee, että onko sankarin toiveita kuunneltu ollenkaan. :) moni nuorikin tykkää perinteisestä.

En ymmärrä kommentteja tunkkaisuudesta ja mummomaisuudesta. Minun mielestä vallan mainiot ja makoisat tarjottavat, mulle kelpais ja sais suut makiaks. Nää mammat kun täällä nyt on hianoja kermapyllyjä..

Yhteistyössä