mitäs mieltä näistä tarjottavista valmistujaisjuhliin? lisättävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiiiiiiii

Vieras
täytekakkua
tiikerikakkua
herrasväenleipiä
keksejä

kalavoileipäkakku
kinkkuvoileipäkakku
broileripiirakka
coctailpiirakat munavoi

kuihuviini, mansikkabooli, kahvi, tee, pommac, cocis ,mehu

[QUOTE="nami";28492301]Minusta taas perinteinen, kotoinen ja tutun turvallinen. Maistaisin kaikkea. :)

Voileipäkakkuihin saa raikkautta korvaamalla sulatejuuston tuorejuustolla.[/QUOTE]

Minä taas mielelläni maistaisin uusia juttuja :)

Viinirypäleet ja vesimelonit parantaa jo vähän asiaa. Muista, ettet pihistele kahvinporoissa.

Minusta kaksi voileipäkakkua on turha. Todella ähky olo tulee, jos maistaa molempia voileipäkakkuja ja vielä broilerpiirakka, jossa on luultavasti ranskankermaa. Tekisin vaikka jonkun tosi hyvän salaatin ja jotain leivän tapaista sen kanssa. Lisäksi yksi voileipäkakku ja karjalanpiirakat, jos niitä haluaa. Tiikerkakku on minusta ihan turhake, paitsi jos vieraissa on paljon mummoja.

[QUOTE="vieras";28492313]Saako kysyä mitä sinä laittaisit tarjolle?[/QUOTE]

Minä järkyttäisin ihmisiä salaattibuffetilla, lohitäytteisillä tuulihatuilla, parsakaali-aurajuustoquichella, sorbeteilla, pappilan hätävaralla ja alkoholittomalla boolilla missä olisi erilaisia jääpaloja ja kirsikoita :D

Keksin nuo sitten ihan tässä nyt äsken, että en edes ehtinyt miettiä miten ne sopii yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä kerron;28492336:
Minusta kaksi voileipäkakkua on turha. Todella ähky olo tulee, jos maistaa molempia voileipäkakkuja ja vielä broilerpiirakka, jossa on luultavasti ranskankermaa. Tekisin vaikka jonkun tosi hyvän salaatin ja jotain leivän tapaista sen kanssa. Lisäksi yksi voileipäkakku ja karjalanpiirakat, jos niitä haluaa. Tiikerkakku on minusta ihan turhake, paitsi jos vieraissa on paljon mummoja.

Salaatti on hankala jos istumapaikkoja ja laskutilaa ei ole kaikille. Sotkuista syötävääkin juhlavaatteissa. Eikä menekki meillä ole kovin suurta ollut. Voileipäkakkuja taas syö varsinkin nuoret ihan innoissaan.

Hyvää tiikerikakkua ei saa enää missään! Ehdottomasti pöytään ja suklaahippuja tummiin raitoihin.

Minä järkyttäisin ihmisiä salaattibuffetilla, lohitäytteisillä tuulihatuilla, parsakaali-aurajuustoquichella, sorbeteilla, pappilan hätävaralla ja alkoholittomalla boolilla missä olisi erilaisia jääpaloja ja kirsikoita :D

Keksin nuo sitten ihan tässä nyt äsken, että en edes ehtinyt miettiä miten ne sopii yhteen.

Ooh lallaa, tuulihatut onkin tosi eksoottista ja uudenlaista :)

miten noi sorbetit toimii kun valmistujaisissa tyypillisesti porukkaa tulee eri aikoihin? Vai onko ne pakastimessa, josta vieraat saa itse käydä hakemassa?

[QUOTE="hmmm";28492386]miten noi sorbetit toimii kun valmistujaisissa tyypillisesti porukkaa tulee eri aikoihin? Vai onko ne pakastimessa, josta vieraat saa itse käydä hakemassa?[/QUOTE]

Voihan niitä annostella aina sieltä, jos vieraita tulee ryppäittäin. Keittiössä kuitenkin menee aikaa muidenkin valmistettavien kanssa.

Minusta on perinteinen ja sillekin on paikkansa. Jos "keksii" jotain uutta, on se luultavasti kevään lehtien sivuilta, eli sen on keksinyt joka toinen juhlien järjestäjä. Minusta on ihan opk.
Meille tulee tuulihatturullaa ( kasvis-juusto, suolaliha ja savukalatäytettillä), salaattia johon kaikki saavat itse lisätä parmesania, broileria tai kalaa. Makeina tulee pari erilaista täytekakkua, rocky road- paloja, ylioppilaita ja tiikerkakkua.
Kahvia, teetä, limua, mehua ja kuohuviiniä.
Näillä mennään. Osa vieraista käy ainakin kolmet juhlat samana päivänä, joten toivotaan, ettei ihan samat tavarat ole kaikilla pöydässä. Ja vieraat tosiaan tulee tipottain, joten milläs siinä sitten laitat mitään sorbettia..

Vielä lisään, että meillä ainakin valikoimiin vaikuttaa se, mitä saadaan kylmään mahtumaan. Kun säilytystilat on rajalliset, pitää keksiä sellaista jota voi pinota tiiviisti.

Juhlien tarjontaan vaikuttaa niin moni asia, itselle hankala arvioida muiden tarjottavia, jos ei tiedä esim.
- kuinka paljon on ajateltu itse sankarin toiveita ja ikääkin
- allergioita
- onko pitkämatkalaisia
- paljon vieraita jotka käyvät useissa valmistujaisissa
- vieraiden ikähaarukka, esim. valmistujaisissa on kiva huomioida myös sankarin sanaikäset ystävät
- halutaanko kunnioittaa perinteitä, esim. mummon pullakranssilla kne.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä kerron;28492336:

Mut ei kaikki tykkää esim kalasta. Hyvä vaan, että löytyy vaihtoehtoja.

Juhlien tarjontaan vaikuttaa niin moni asia, itselle hankala arvioida muiden tarjottavia, jos ei tiedä esim.
- kuinka paljon on ajateltu itse sankarin toiveita ja ikääkin

Sankarin toiveista ja iästä sen verran, että omista ylppäreistäni ei ole kuin viitisen vuotta (olin toki vähän päälle parikymppinen jo silloin) ja ihan itse halusin tarjolle voileipäkakut ja munavoipiirakat. Taisi olla täytekakkukin ja dominokeksejä.
Ei kaikki nuoretkaan toivo tarjolle sushia ja tuulihattuja, vaikka niin usein oletetaankin. Samoja perinteisiä herkkuja tarjoili kaikki kaveritkin ja nyt tänä keväänä siskoni valmistujaisissaan.

meillä poika pääsee ylioppilaaksi ja kun hänelle näitä erilaisia ehdotuksia esittelin niin kappas vaan, voileipäkakkua, piirakoita ja rönttösiä hän haluaa, ja se tiikerikakkukin kuulemma pitää olla että se siitä mummomaisuudesta :)

Yhteistyössä