Mitäs mä tekisin tän asian kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli, lopetin pillerit, olisi tarkoitus yrittää lasta. Mies haluaisi ihan hirveästi oman lapsen. Minulla jo 4, hänellä ei yhtään. Välillä haluan lapsen mutta toisinaan en. Rakastelun jälkeen olen aina ottanut yhden e-pillerin. Siis en ota kuin 2 viikossa. Mikä nyt oikein mättää? Haluan lasta ja en halua. Kun menkat alkaa niin mies on aina hyvin pettynyt. No syystäkin. Tiedän, pitäis kertoa miehelle totuus mutta kun en voi. Välillä taas haluan lasta kovastikin. Pelkään kenties taas yksin jäämistä.

Mitäpä jos puhuisit miehellesi aivan suoraan asiasta. 2 pilleriä viikossa ei ole ehkäisynä riittävä ja katumuspilleri yhdynnän jälkeen ainoa tapa estää raskaaksi tuleminen. Itselläni on myös 4 lasta ja kovasti haluaisimme lisää, mutta on tainnut meidän kohdalla luonto päättää toisin... Olemme uusioperhe ja minulla 3, miehelläni 2 ja sit yksi yhteinen ja toinenkin yhteinen olisi tervetullut. Puhu miehesi kanssa, kerro miltä sinusta tuntuu ja pohtikaa yhdessä onko lapsen aika nyt vai vasta myöhemmin tai ei ollenkaan. Kyllä miehesi varmasti ymmärtää pelkosi ja pahan olosi, mutta sinun pitää olla rehellinen sekä itsellesi että miehellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mitäpä jos puhuisit miehellesi aivan suoraan asiasta. 2 pilleriä viikossa ei ole ehkäisynä riittävä ja katumuspilleri yhdynnän jälkeen ainoa tapa estää raskaaksi tuleminen. Itselläni on myös 4 lasta ja kovasti haluaisimme lisää, mutta on tainnut meidän kohdalla luonto päättää toisin... Olemme uusioperhe ja minulla 3, miehelläni 2 ja sit yksi yhteinen ja toinenkin yhteinen olisi tervetullut. Puhu miehesi kanssa, kerro miltä sinusta tuntuu ja pohtikaa yhdessä onko lapsen aika nyt vai vasta myöhemmin tai ei ollenkaan. Kyllä miehesi varmasti ymmärtää pelkosi ja pahan olosi, mutta sinun pitää olla rehellinen sekä itsellesi että miehellesi.

Kiitos vastauksestasi. Joko puhun nyt mieheni kanssa peloistani tai sitten mietin itsekseni asian ihan loppuun asti ja lopetan pillereiden satunnaisen syömisen. Tiedän ettei näin voi jatkua. Ei ne olekaan mikään jälkiehkäisy, tiedän kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
E-pilleri ei toimi jälkiehkäisynä, joten ei se kyllä niistä johdu ettet ole raskaaksi tullut.

Ei toimikaan mutta kai se hormoni jotain vaikuttaa. Uskoisin ainakin et helpommin tulisi raskaaksi jos jättäisi sen yhdenkin pillerin ottamatta. Tehoaahan ne niinkin että jos nyt olen yhdynnässä ja tänään pitää aloittaa pillerit niin tehokas on. Miksei sitten se yksikin jotain vaikuta? Mistä se pilleri tietää etten aio jatkaa pillereiden syöntiä enää seuraavana iltana eikä sitten tehoakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä tee miehen mieliksi lasta. 4 lasta on aivan tarpeeksi

En teekään. Siitä on puhuttu jo pitkään ja molemmat lasta haluamme mutta mulle on tullut jokaisen yrityskerran jälkeen pelko raskaudesta ja sitten siitä, että mitä jos jään taas yksinhuoltajaksi. Jäin yh:ksi aivan yllättäin ja nyt pelkään samaa toisinaan vaikka siis meillä kaikki hyvin. Hyvä mies jne. Ja mies rakastaa lapsiani kuin omiaan (vaikka hänellä ei lapsia olekaan)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos sulla neljä lasta ja mies rakastaa kuin omiaan, mihin vielä tarvitaan lapsia.
ja jos et ole varma suhteen pysyvyydestä, älä tee lapsia.

Meillä on siis kaikki tosi hyvin mutta en ole ennustaja. En tiedä olemmeko vuonna 2018 vielä yhdessä. Mieheni voi vaikka kuolla ja jään taas yksin.

Yhteistyössä