Mitäs mä nyt sitten teen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi kakka

Vieras
Laitoin maanantaina aamusta esimiehelle sähköpostia. Eli että pidän vuosilomaa 4 viikkoa ennen hoitovapaan alkua ja loput lomat säästän. Esimies oli yrittänyt, että mun pitäisi pitää kaikki lomat pois. Ilmoitti sen sähköpostilla. Mutta lain mukaan saan siis säästää osan. Laitoin sitten sähköpostilla että teen noin ja kyselin, että mitä lappuja minun nyt pitäisi lähettää ja täyttää. Hoitovapaasta pitää ilmoittaa ensi viikkoon mennessä.
Mitään vastausta ei sitten ole tullut!!! Yleensä vastaa kyllä heti, mitään automaattista poissaoloilmoitusta ei ole tullut. Ja kun pitäisi saada asia eteenpäin. Kohta se ilmottaa, että tule töihin kun ilmotukset myöhästyy päivänkin...
Esimeis on yrittänyt savustaa minua uloa ennen äitiyslomaa ja käyttäytyy hyvin epäsopimattomasti. Voisi puhua jopa työpaikakiusaamisesta. En nyt sitten tiedä mitä tekisin. Kynnys hänelle soittamiseen on ihan liikaa...En vaan pysty. Epäilen, että sillä on mennyt hermo koska selvitin loma-asian ja se ei mennytkään niinkuin hän halusi...Ja nyt ei sitten vastat ollenkaan...
Miten mä nyt hoidan tän asian?! Lähetän vaan ilmoituksen hoitovapaasta niinkuin olin ajatellut sen pitää? Ja ilmoitan sen sitten sen 4 viikon loman mukaan. Siihenkään kun en saanut vahvistusta, että ok. Vaikka ok se on, sen on liiton lakimies mulle vahvistanut...HUOH.

Jos et pysty soittamaan tai menemään paikan päälle, niin sitten vaan ilmoitat loman ja hoitovapaan niin kuin olit ajatellut ne pitää. Jos se on kerran lain mukaan oikein, ei pomollasi ei ole siihen mitään sanomista.

Ilmoitat hoitovapaasta määräaikaan mennessä. Lomistahan voi sopia myöhemminkin. En tiedä missä olet töissä, mutta meillä kuntapuolella olisi ollut jopa mahdollista siirtää enemmänkin lomia säästöön kuin mitä palkanlaskijan mukaan olisi ollut. Hölmönä uskoin palkanlaskijaa, kun oma esimies oli täysin tietämätön asoista.

Ja jos oma esimiehen kanssa on hankala sopia asoista, voithan aina ottaa yhteyttä hänen esimieheensä. Perusteluiksi riittä, ettei ole vastannut viestiin ja asia pitää nyt hoitaa (ellet sitten halua kertoa että on hankalaa hoitaa asioita hänen kanssaan muulloinkin).

Onko teillä henkilöstöpäällikköä tai vastaavaa, jolta voisit asian tarkistaa? Pomosi hiljaisuus voi johtua myös siitä, että hänkin tarkistaa, onko sinulla oikeus jättää osa lomasta myöhemmin pidettäväksi.

Jos muuta ratkaisua et keksi, niin tee kuten Suzyanne neuvoi.

Esimeis ilmotti mulle, että hoitovapaa voi alkaa vasta loman loputtua. Ja ei kai sillä ole merkitystä? Eli kun äitiysloma loppuu, jään vuosilomalle ja sen loputtua hoitovapaalle? Näin esimies ilmoitti että sen pitää mennä. tosin se vaati mua pitämään ne kaikki lomapäivät.
Mut jos mä nyt lähetän sille lapun missä on se hoitovapaan aika ja laitan vaikka mukaan vielä ilmoituksen että äitiysloman loppumisen ja hoitovapaan alkamisen välisen ajan olen vuosilomalla....väännän oikein rautalangasta uudelleen. Kun tiedän että olen oikeassa, mutta mulla on sellanen tuntuma että jotain tässä vielä menee pieleen...Että jotain se taas yrittää...

[QUOTE="aapee";23706283]Esimeis ilmotti mulle, että hoitovapaa voi alkaa vasta loman loputtua. Ja ei kai sillä ole merkitystä? Eli kun äitiysloma loppuu, jään vuosilomalle ja sen loputtua hoitovapaalle? Näin esimies ilmoitti että sen pitää mennä. tosin se vaati mua pitämään ne kaikki lomapäivät.
Mut jos mä nyt lähetän sille lapun missä on se hoitovapaan aika ja laitan vaikka mukaan vielä ilmoituksen että äitiysloman loppumisen ja hoitovapaan alkamisen välisen ajan olen vuosilomalla....väännän oikein rautalangasta uudelleen. Kun tiedän että olen oikeassa, mutta mulla on sellanen tuntuma että jotain tässä vielä menee pieleen...Että jotain se taas yrittää...[/QUOTE]

Jo, siis työnantajan mielestä olet ekaksi vuosilomalla ja sitten hoitovapaalla. Mutta kun täytät Kelan papereita, niin voit laittaa hoitovapaan alkamaan heti vanheimpainvapaan jälkeen.

Itse olen kanssa hetkellä vanheimpainvapaalla ja juuri ilmoitin esimiehelle, että vanheimpainvapaan päätyttyä juhannuksen jälkeen pitään viime vuodelta sisään jäänet lomat, vuodelle 2011 kertyneet lomat, vuodelle 2012 kertyvät lomat säästän ja sitten olen hoitovapaalla syksyyn 2012 saakka. Mutta kh-tukea hain jo juhannuksesta alkaen.

No juu, nyt selvisi. Eli kelaan laitan heti mut työnantajalle ensin vuosiloma.

Taidanpa siis laittaa vaan kylmästi postia menemään. Onpahan joku ilmotus menny niin ei pääse sanomaan. Koska se mun esimies on oikeesti niin v****mainen että se sanois että tult töihin jos ei ilmotus hoitovapaasta mene ajoissa perille.

Yhteistyössä