mitäs lapsilla ulkona päällä, talvivaatteetko vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toppaa joo. Pakko kehaista tähän väliin noita Eccon goretex-kenkiä: poika hyppi ja pomppi tänään sellaiset jalassa vesilammikossa, joka oli ainakin nilkkoihin asti myyryttyään ensin pari tuntia sohjossa. Mie kantamaan ukkelia sisälle, että nyt on jalkas läpimärät. Vaan ei olleet. Yhtään. Ihan kuivat ja lämpimät oli toisen tassut :).

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Toppaa joo. Pakko kehaista tähän väliin noita Eccon goretex-kenkiä: poika hyppi ja pomppi tänään sellaiset jalassa vesilammikossa, joka oli ainakin nilkkoihin asti myyryttyään ensin pari tuntia sohjossa. Mie kantamaan ukkelia sisälle, että nyt on jalkas läpimärät. Vaan ei olleet. Yhtään. Ihan kuivat ja lämpimät oli toisen tassut :).

Meillä on viking goret ja todettu todella hyviksi

Isommilla pimuilla on toppaa, kun tuolla pihalla pyörivät.
Vauvalla ollaan pidetty vuorellista fleecehaalaria tähän asti, mut jäi pieneksi. Ostettiin sit toppahaalari ja neiti on joka reissun jälkeen ihan hikimärkä! :headwall:

Tänään oli vielä toppaa. Mutta huomenna meinasin laittaa fleecen ja ton vedenpitävän välikausi(?) puvun pojalle. Topassa siltä valuu hiki. ja tytölle villapuvun ja lassien suprafilin, on huomattavasti rauhallisempi tapaus kuin velvensä.

esikoisella oli tänään päällä päivällä välikausihaalari ja alla vaan normi sisävaatteet, oli lämmin jätkä siitä huolimatta. nuoremmalla oli vielä toppatamineet

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Meillä on viking goret ja todettu todella hyviksi

hmm... minkäs ikäisillä noi sit pysyy kuivina??? Meillä 10-v ja aina saa goretex kengistä kaataa pois vettä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Toppavaatteet on. Mutta katselin just säätiedotusta ja huomiseksi +8 astetta luvattiin. Alkaa pärjäämään jo vk-vaatteilla, villahaalari vaikka alle vielä, ainakin aamuisin.

Hmm vaikka noin lämmintä ois ni yöllä voi olla pakkastakin. Mieluummin vähennät sitä vaatetusta toppapuvun alta. On kuitenkin vasta maaliskuu. On vaan petollista noi vielä. Maa on kuitenkin kylmä. Ei millään pahalla mut en mä ainakaan ymmärrä että tässä vaiheessa vielä noihin siirrytään? Kuljetko itse vielä tuulipuvussa/takissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Toppavaatteet on. Mutta katselin just säätiedotusta ja huomiseksi +8 astetta luvattiin. Alkaa pärjäämään jo vk-vaatteilla, villahaalari vaikka alle vielä, ainakin aamuisin.

Hmm vaikka noin lämmintä ois ni yöllä voi olla pakkastakin. Mieluummin vähennät sitä vaatetusta toppapuvun alta. On kuitenkin vasta maaliskuu. On vaan petollista noi vielä. Maa on kuitenkin kylmä. Ei millään pahalla mut en mä ainakaan ymmärrä että tässä vaiheessa vielä noihin siirrytään? Kuljetko itse vielä tuulipuvussa/takissa?

No ei siellä toppapuvun alla ole enää mitään mistä vähentää: perus pitkähihainen T-paita ja collegehousut. Paha niistä on pois ottaa. Eikä täällä enää ole öisinkään pakkasta ollut, toki niitäkin öitä vielä tulee. Mutta kuumahan tuossa +8 asteessa toppapuvulla+perusvermeillä tulee. Toki, jos on kova tuuli se viilentää ilmaa kovastikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:

No ei siellä toppapuvun alla ole enää mitään mistä vähentää: perus pitkähihainen T-paita ja collegehousut. Paha niistä on pois ottaa. Eikä täällä enää ole öisinkään pakkasta ollut, toki niitäkin öitä vielä tulee. Mutta kuumahan tuossa +8 asteessa toppapuvulla+perusvermeillä tulee. Toki, jos on kova tuuli se viilentää ilmaa kovastikin.

No asioitas mut kuiteskin. Onko itselläsi sama vaatetus? Täällä vaikka lämpöasteita on ni en itse kyllä siltikään tarkenisi tuulipuvun takilla. Enkä usko et reimatkaan ihan sitä lämpöä tuo. Maa on kuiteskin kylmä!

Oli meilläkin lämmintä melkein 5astetta, toppavaatteita käytetään niin pitkään kun lunta maassa. (paitsi jos sitä nyt jostain syystä vielä juhannuksenakin ois niin sit harkitaan uudelleen... :whistle: )

Yhteistyössä