Mitäs kun mikään ei maistu eikä pysy sisällä.. Ja ois vaan pakko syödä..

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Näemmä kun on aika hurjat pahoinvoinnit.. Olen pyrkinyt säännöllistämään syömisiäni ja miettimään tarkoin mitä söisin.

Nyt just ei tee mieli yhtään mitään suuhuni, paha olo on taas tulossa ja varmaankin oksennankin taas tänään (kuten joka päivä viimeaikoina). Mitä ihmettä minä söisin? Mikä pitäs pidempään verensokeria tasassa ja mikä ois hajutonta-väritöntä ja mautonta oksentaa?

:whistle:

No tota miks olis pakko syödä? Syö silloin kun huvittaa ja sitä mitä tekee mieli. Älä suotta yritä mitään terveysruokaa syödä. Sitten syöt terveellisesti kun pahoinvointi hellittää.

Minulla siis heittelee verensokerit häränpyllyä ja on ihan todella rajua tää oksentaminen, niin ei oikein voi jättää syömättäkään. Vapisen, pää menee kipeeksi, oksettaa entistä enemmän jos olen yli 3-4h syömättä..

Niin ja mitään kuplivaa (=limu) en saa kurkustani alas...

Maustamatonjugurtti vois mennä, mut onkohan siinä tarpeeks "pitkäkestoisia hiilihydraatteja", että ei tarviis puolen tunnin välein olla sitä syömässä?

Neuvolatäti ohjasi syömään kaurakeksejä ihan koko ajan, et ne pitäs sokerit tasassa..Mut ite en oikein pidä niistäkään ja ne on turhan sokerisia miun makuun.. :$

Muistan joskus kuulleeni, että mantelit olisi luonnon oma "lääke" pahoinvointiin. Itsellä ei ole kokemusta, mutta eipä kai kokeilusta haittaakaan ole.
Eli niitä napostelee pitkin päivää muutaman kerrallaan =)

Rusinatkii on hiukka turhan imeliä..En ole koko raskausaikana oikein digannut mitään missä on liikaa sokeria tai hedelmäsokeria..Ällöttää ajatuskin karkeista tai suklaasta.. :o :o :o Ja limusta, koska se poreilee.. Kyllä on vaikeaa tää miun syöminen.. Ja niin monta ruoka-ainetta on tullu oksennettua (esim appelsiinimehu, viinirypäleet, banaani jne), ettei voi enää kuvitellakaan niitä syövänsä.. :$

itellä ollut alut heikotusta,kuvotusta ja oksentelua...nyt ajan saatossa opin että jätän suosiolla semmoset ruuat pois jotka tekkee pahhaa jo aatellessa:)suosikki edellis raskaudessa oli ananassäilykkeet:)ja se "levy on jäänyt päälle" että syön niiitä edelleenkin:D esim.prinsessa teetä en pysty edes juomaan kun esikoisen ootusaikana join sitä ja oksentelin.talkkunapuuro jäi toisen ootuksen jälk pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Minulla siis heittelee verensokerit häränpyllyä ja on ihan todella rajua tää oksentaminen, niin ei oikein voi jättää syömättäkään. Vapisen, pää menee kipeeksi, oksettaa entistä enemmän jos olen yli 3-4h syömättä..

Niin ja mitään kuplivaa (=limu) en saa kurkustani alas...

Maustamatonjugurtti vois mennä, mut onkohan siinä tarpeeks "pitkäkestoisia hiilihydraatteja", että ei tarviis puolen tunnin välein olla sitä syömässä?

Neuvolatäti ohjasi syömään kaurakeksejä ihan koko ajan, et ne pitäs sokerit tasassa..Mut ite en oikein pidä niistäkään ja ne on turhan sokerisia miun makuun.. :$

Jos laitat vehnäleseitä sen jogurtin sekaan, niin saat pitkäkestoisia hiilihydraatteja.

Kaurapuuro?

Jäätelö?

Jäiset vadelmat minua auttoi ja pirtelö.

Grahampaahtoleipä missä marggis ja juusto ei maistu paljo miltään ja pitää verensokerit tasasena.

Mulla oli kanssa tommonen ilmiö (tosin ilman jatkuva pahoinvointia ), että piti syödä säännöllisesti, ettei rupea heikottamaan, oksettamaan jne.

Mustikkakeitto, suolakeksit, mantelit.

Ite pystyin syömään melkein mitä vaan, kun söi rauhallisesti.

joku joskus sano, että kaupasta ku ostaa sitä gefilus juomaa, mikä on siinä ihan pienessä törpössä, ni se auttas oksenteluun. Ite otan yleensä 2 maitohappobakteeri kapselia ja tauti meneekin sitten ohi sillä! Paranemisia! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
joku joskus sano, että kaupasta ku ostaa sitä gefilus juomaa, mikä on siinä ihan pienessä törpössä, ni se auttas oksenteluun. Ite otan yleensä 2 maitohappobakteeri kapselia ja tauti meneekin sitten ohi sillä! Paranemisia! =)

Ehkäpä mie tästä raskauspahoinvoinnista paranen, viimeistään synnytyksen jälkeen.. :D

Yhteistyössä