Mitäs, kun lapsen kummitäti on laittanut lapsestani kuvan omalle FB-sivulleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äsytl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meistä kaikki kun ei halua laittaa niitä oman lapsen kuvia nettiin eikä halua muidenkaan laittavan. Hyvin viattomilta tuntuvia kuviakin kun valitettavasti saattaa eksyä sairaiden ihmisten katseltavaksi ja heidän kuvapankkeihinsa. Itse en todellakaan halua edes ajatella, että joku ällö katselee lapsen kuvaa sillä silmällä. Onhan näistä ollut varoituksia vaikka kuinka. Miksi ei sitten mene joidenkin tajuntaan, jos joku ei halua lapsensa kuvaa netissä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
Meistä kaikki kun ei halua laittaa niitä oman lapsen kuvia nettiin eikä halua muidenkaan laittavan. Hyvin viattomilta tuntuvia kuviakin kun valitettavasti saattaa eksyä sairaiden ihmisten katseltavaksi ja heidän kuvapankkeihinsa. Itse en todellakaan halua edes ajatella, että joku ällö katselee lapsen kuvaa sillä silmällä. Onhan näistä ollut varoituksia vaikka kuinka. Miksi ei sitten mene joidenkin tajuntaan, jos joku ei halua lapsensa kuvaa netissä pitää.

No ei varmaan menekään tajuntaan jos kaikki täällä sadattelee ja kyräilee sen sijaan, että ystävällisesti pyytäisivät näitä ihmisiä poistamaan kuvat.

Erittäin ikävä esim. tuo 12-vuotiaan tytön tapaus, mutta luulen että noin ääliöt kaverit ovat aika harvinaisuus. Ilman vaahtoa kun kaverille selittää, ettei halua lastensa kuvia nettiin, niin saa varmaan helpoiten aikaan haluamansa lopputuloksen. Suurin osa ihmisistä kun nyt vaan ei välttämättä hoksaa, että joku voisi loukkaantua täysin viattoman kuvan julkaisusta.

Yhteistyössä