mitäs konsteja niitä oli vauvan masuvaivojen helpottamiseen?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Meidän kolmeviikkoisella on eilisestä asti vääntänyt enemmän.. tähänkin asti jonkin verran, mut nyt tuntuu olevan häiritsevästi asti (siis vauvaa häiritsevästi). Oon miettiny, mitä oon syöny, mut en mielestäni mitään erilaista... Mutta muita kuin lääkekonsteja (mikä tietty voi myös olla syy vatsanvääntöön)? Pienellä on jo yksi lääkitys ja kuulemma ei mielellään saisi alottaa disflatyliä tai cuplatonia, joten muita kikkakolmosia kaipailen. :)

Eikös masuhieronta ainakin auta..? Mulla ei yksikään ole ollut, eikä ole tämä pieninkään, yhtään masuvaivainen mutta näin muistan kuulleeni että hieronta auttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Oi onnea, ny sullon vauva :flower: :heart:

Rela-tippoja ehdottelen. Ja koliikkihierontaa.

Relat ollu käytössä syntymästä lähtien, samoin äidillä gefilukset (mennee äidinmaidosta niitäkin siis).

Miten tuota koliikkihierontaa tehdään? :)

Ja juu, kiitos onnitteluista. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Eikös masuhieronta ainakin auta..? Mulla ei yksikään ole ollut, eikä ole tämä pieninkään, yhtään masuvaivainen mutta näin muistan kuulleeni että hieronta auttaisi.

Tämäkään ei tähän asti. Ihmettelin oikein kun niin hyvin tuntui vatsa kestävän, vaikka tosiaan valitettavasti joutui lääkitykselle heti pari päivää vanhana. Mutta nyt tuntuu alkaneen.

Kuinkakohan tuota vatsaa pitäs hieroa? ...oon varovasti vaan hieroskellut, mut ei tunnu helpottavan. Äsken pumppailtiin vähän jalkoja, se tuntui auttavan. Ja ainakin suolesta kuului palautetta. ...siis vaipanvaihtoon. :D

Joo tosiaan hieronta auttaa :D Mä ainakin hieroin ihan normaalisti massua ja tykkäs pikkunen ihan siitäkin =) Mä annoin vauvalle Idoform kuurin maitohappobakteereita ja meillä ne helpotti huomattavasti enemmän kuin Rela tipat. Kuuri kestää noin viikon ja maksaa mustaakseni alle 10?. Meillä ei käynyt vauvalle noi Relat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Oi onnea, ny sullon vauva :flower: :heart:

Rela-tippoja ehdottelen. Ja koliikkihierontaa.

Relat ollu käytössä syntymästä lähtien, samoin äidillä gefilukset (mennee äidinmaidosta niitäkin siis).

Miten tuota koliikkihierontaa tehdään? :)

Ja juu, kiitos onnitteluista. :D
Netistä varmaan löytyy ohjeita, mutta kun muistais mistä. :xmas: Ootas hetki kun mietin...

Tuli mieleen tuo kun syöt itse Gefilusta onko jauhe ? Mä kokeilin jauhetta itse (suoraan vauvalle ) ja ei käynyt sillä oliko siinä sitä laktoosia mikä haittas :whistle: Mut silloin tuli huutoa :| ja tuo jalkojen pumppaaminen on myös hyvä juttu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Joo tosiaan hieronta auttaa :D Mä ainakin hieroin ihan normaalisti massua ja tykkäs pikkunen ihan siitäkin =) Mä annoin vauvalle Idoform kuurin maitohappobakteereita ja meillä ne helpotti huomattavasti enemmän kuin Rela tipat. Kuuri kestää noin viikon ja maksaa mustaakseni alle 10?. Meillä ei käynyt vauvalle noi Relat.

Kuinka ja kuinka nopeasti huomasit, ettei ne käy? :) Mietin, voisko nyt vasta alkaa niiden takia, kun on kuitenkin saanut jo kolmisen viikkoa niitä. Hmm... D-tippoja vasta viikon.

Hankalaa, mahdollisia syitä on oikeastaan liian monta (lääkitys, d-tipat, relat, mun ruoka..). :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Tuli mieleen tuo kun syöt itse Gefilusta onko jauhe ? Mä kokeilin jauhetta itse (suoraan vauvalle ) ja ei käynyt sillä oliko siinä sitä laktoosia mikä haittas :whistle: Mut silloin tuli huutoa :| ja tuo jalkojen pumppaaminen on myös hyvä juttu =)

Juomaa tai pillerinä ...juomana nyt viime päivinä.

Mut tesmataan tässä esiintyneitä, pitää koittaa vielä kuuklettaa tuota koliikkihierontaa. Kiitti vinkeistä. :)

Meillä auttoi: disfatyl, d-vitamiini tipat Jekovit merkkiseen, vyöhis (jos vauvan jalkapohjista hieroo peukaloilla sisäänpäin pyörittäen ja vauva alkaa niin silloin sattuu mahaan...näin meille kerrottiin....)

Mä kokeilin/annoin noita Reloja ehkä reilun viikon ja sen jälkeen vaihdoin tuohon kuuriin ja se on tosi kätevä ja meillä osittain kuurin jälkeen loppui tuo mahan huutaminen :) Mä huomasin sen, kun annoin aina tiettynä aikana ja siitä meni aina tietty aika kun alkoi kitinä :( Mä annoin tuon kuurin kaksi vai kolmekin kertaa, mutta muistaakseni kertakin riittää on pitkäaikainen vaikutus kun on siis kuuri, mutta apteekissa sanottiin, että voi antaa enemmän jos on tarvetta... Ja noissahan on muistaakseni (siis maitohappobakteeri paketeissa ) erilaisia koostumuksia ja kaikki ajaa samaa asiaa, mutta erilaisilla bakteerikannoilla, että hankalia on :/ Noista muista tipoista niin Cuplatonia annoin vain hetken sillä meillä tyttö kyllä osas heti päästää ne ylimääräiset ilmat pois joko röyhtäisemällä tai piereksimällä :whistle: :laugh: Mä annoin Deetippoja kun oli ainoita mitkä kävi :D Tuo ruoka on hankalaa, kun mä en imettänyt (kun maito ei noussu ) niin tiesin, ettei siitä johdu. Harmi tuo lääkitys pikkuisella, kun varmasti vaikuttaa :headwall: