Mitäs hyötyä lenkkeilystä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Muuta kuin hyvä kunto? Mihin kaikkeen vaivaan auttelee?
Voisko olla apua akneen (hormonaalinen)?

Ajattelin kokeilla masennuslääkkeenä lenkkeilyä ennen kun palaan takaisin masennuslääkkeisiin. Tiedä vaikken niitä enää tarttiskaan. Ekaa kertaa elämässäni nyt motivaatiota harrastella liikuntaa.

Kannattaa varmaan kokeilla lenkkeilyä, ei siitä haittaakaan voi olla. Hyvän kunnon lisäksi varmaan yöunet paranee, ruokahalu paranee ja makean himo vähenee jos sitä on havaittavissa. Myös mieli ilostuu, saa muitakin hyviä ajatuksia ja ideoita elämämäänsä ja jaksaa paremmin.

Hermojen kireys ainakin helpottaa ja pidemmän päälle virkistää huomattavasti mieltäkin. Liiku etenkin luonnossa, jo 5 min piipahdus vehreässä puistossa tai metsässä piristää mieltä.

missäs vaiheessa tuo hengenahdistus ja oksetus ja pyörrytys katoilee, tarkoitan että kuinka kauan saan lenkkeillä (juosta) niin, että alkaa tuntua jo melko kevyeltä ja voin vetää pitempiä lenkkejä? 2 viikkoo, kuukaus, puol vuotta? ajattelin kokeilla 2-3krt viikossa nyt sillai alotellen että juoksen ja kävelen vuorotellen lenkin aikana, riippuen voinnista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
missäs vaiheessa tuo hengenahdistus ja oksetus ja pyörrytys katoilee, tarkoitan että kuinka kauan saan lenkkeillä (juosta) niin, että alkaa tuntua jo melko kevyeltä ja voin vetää pitempiä lenkkejä? 2 viikkoo, kuukaus, puol vuotta? ajattelin kokeilla 2-3krt viikossa nyt sillai alotellen että juoksen ja kävelen vuorotellen lenkin aikana, riippuen voinnista.

Se on varmaan aika tapauskohtaista. Itse oon juossut aina vaan sen verran mikä tuntuu hyvältä, tosin noin 10 min paikkeillahan tulee kaikille sellanen seinä, jonka läpi täytyy vaan jaksaa niin alkaa tuntua taas kevyeltä. Musta on hyvä idea aluksi kävellä ja hölkätä vuorotellen, kunnes kuntio nousee. Vauhti kannattaa olla niin hidas, ettei ala henkeä ahdistaa, mä ainakin läpsyttelen niin rauhallisesti, että reippaasti kävellen menee terhakampi eläkeläinen ohi :)

Yhteistyössä