Mitäs hittoa pitäis tehdä kun työt meinataan viedä alta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pusse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pusse

Vieras
Meille on siis epävirallisesti kerrottu että meidän työyksikkö tulee häviämään, ilmotusta odotetaan korkeammalta taholta ens vuoden alkuun mennessä, ja työt loppuu AIKAISINTAAN kuulemma ens syksynä.

Oon sen asian kanssa jo sinut, vaikka pahalta tuntuukin kun on kohta 9 vuotta antanut kaikkensa, pistänyt välillä työn henk.koht. asioidenkin edelle...

Mutta... Mulla olis pienen pieni mahdollisuus EHKÄ päästä talon sisällä toiseen hommaan, olen sitä tehnyt paljon varsinaisen hommani ohella. Tässä nyt vaan on alkanut tulla sellainenkin homma mieleen että haluaisin toisen lapsen. Ja haluaisin sen ihan kohta, en muutaman vuoden päästä.

Mietin vaan että jos nyt vaikka vuoden alussa satun tulemaan raskaaksi, lapsi tulis sitten suunnilleen niihin aikoihin kun työt loppuu, tai sitten ne loppuis äitiysloman aikaan.
Onko mulla enää edes niitä pieniä mahdollisuuksia saada työtä tosta toisesta yksiköstä, jonka työt mielestäni osaan hyvin eikä minua tarvitsisi edes perehdyttää tehtäviin? Voidaanko mua "odottaa" vai antavatko potkun persiille ensimmäisenä?

En "vain" työn loppumisen takia viitsi viivyttää lapsen yrittämistä, kun en välttämättä muutenkaan sitä työtä sitten sais, jos sitä ei vaan kerta kaikkiaan ole tarjolla... Ja voihan olla etten saa sitä lastakaan, voi olla että reilun vuoden päästä oon aika lailla tyhjin käsin molempien asioitten suhteen...

kyllä sinuna miettisin ihan sen lapsen kannalta tilannetta, siis syntyvän. Millaiseen tilanteeseen syntyy. Mikä on perheen taloudelline tilanne ja muutenkin perheen tilanne kokonaisuudessaan. Lohdutan sillä, että töitä kyllä löytyy pitkällä tähtäimellä, jos jaksaa yrittää ja odottaa. Toisaalta sulla olisi rauhassa miettimisaikaa esim.alanvaidoksellekin, jos olet seuraavan lapsen syntyessä vaikka hoitovapaallakin, mikäli siis työsi pysyy. Mitään en laskisi töiden varaan. Elämä on tässä ja nyt ja työ on VAAN TYÖTÄ. Perhe on PERHE :).., Ja siitä saa olla ylpeä.

Yhteistyössä