Mitäs äidit mieltä tästä Kuntoilubuumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mriam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mriam

Vieras
Mitäs olette on mieltä tästä nykypäivän hiilari sitä, prode tätä -trendistä? Kirjoitinkin tästä jo blogitekstin Sixpack - kesäkuuntoon 2014 - treeniaiheinen blogi- treenivinkkejä - treeniohjelmia - ravinto - kyykyt - punnerrukset - vatsalihakset - motivaatio - kehittäminen - superfood - kotitreeni - kuntoilubuumi

"Loppuarviona voidaan todeta, että kehitys on mennyt hyvään suuntaan. Mitä te olette mieltä - onko tämä kuntoilubuuumi mennyt jo yli, vai onko tämä ainoastaan positiivista hypettä?

Hyvä, kun ihmiset kuntoilevat ja ovat kiinnostuneita terveellisestä ruuasta, mutta kun totuus on, että suurin osa voisi erinomaisesti, jos söisi riittävästi tavallista kotiruokaa ja harrastaisi lajeja, joista itse tykkää ja joista tulee oikeasti hyvä mieli. Minä tulen surulliseskis siitä, että monet luulevat tuloksia tulevan vain jollain ihmedieeteillä, jopa lähes nälkäkuureilla tai itsensä rääkkäämisellä. Eli minusta monella homma on mennyt yli ja epäluonnolliseksi.

Jos buumi saa uusia ihmisiä saleille ja lenkkipoluille, niin hyvä. Ei kaikki innostuneet sillä tiellä pysy, mutta varmasti moni on saanut tästä hehkutuksesta kipinää aloittaa liikkumisen ja tehdä remonttia elämäntapoihinsa.

Mutta kieltämättä alkaa tulla tämä maitorahka-raejuusto-fitness-salilekasalilviika-nopainnogain -vouhotus korvista. Peruutin just FIT-lehden tilauksen juuri siksi, että ennen kaikenlaista urheilua harrastaville passeli lehti on nykyään kuin joku perusTainan fitness-blogi. Ja kun mistään ei enää tule mitään uutta ja mielenkiintoista informaatiota, aina jauhetaan niistä samoista kyykkäyksistä ja 100gkanaa+kasviksia älä syö hiilareita, ota tästä vähän lisäprodee ja vitskui -jutuista.

Plaah. Mutta edelleen hyvä jos uudet ihmiset löytää tätä kautta liikkumisen ilon.

Liikunnan ja oman hyvän olon hypetys on aina positiivista. Vielä jos itse on innostunut saavutetuista tuloksista, saattaa saada jonkun toisenkin innostumaan. Toki jokainen mitoittaa itse tavoitteensa. Aina pitää iloita omista saavutuksista eikä ajatella että okei, sain 5kg pois mutta eihän tää ole mitään naapurin Tiinan lihaksiin verrattuna

Onhan se hyvä trendi, jos fyysisellä kunnolla ei määritetä ihmisarvoa. Valitettavasti tämä trendi nyt vaan haisee siltä. Et ole arvokas ja onnistunut ihminen jos et ole "tikissä", "pumpissa", "timmi".

Entäs ne sairaat jotka eivät voi tätä täydellisyyttä tavoitella? Arvottomia ihmisinä?

Ja tietysti se äärilaita, jota nuoret tytöt helposti lähtevät ihannoimaan, ja luulemaan, että se on ainoa keino tulla hyväksytyksi:

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ilmiot/suorat_sanat/nora_yrjola_fitness_johtaa_syomishairioon

Yhteistyössä