Mitämieltä? 2,4v ja tutti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
en oo mitään mieltä.meillä 4v syö iltasin tuttia... plus sit 3v syö tuttia ja myös 1,5v.

4v... :o
ton 1,5v viel ymmärrän...
meil on tutit lähteneet pois just joskus 1,5v paikkeil...
onhan se helpompaa itelle antaa lutkuttaa sitä tuttia ettei tarvii käydä taistelua tutista luopumisesta...MUTTA voi käydä myös niin hyvin kuin meillä,kenenkään kanssa ei oo tarvinu tapella ku ollaan tutit napattu pois,muutaman kerran kyselivät tutin perään ja se on ollu siinä =)

Meillä poika täyttää maaliskuussa kaks. Tutti ainoastaan illalla ja yöllä jos sattuu heräilee. Nyt ennen joulua annetaan kokonaan pois. Ja mun mielestä me ollaan tosi myöhäsessä tuon tutista luopumisen kanssa...

Siis mä en nyt tuomitse sua moonlightmom enkä mitään, mut voitko edes kertoa miksi 4 vuotias syö tuttia? Edes vähän... Haluaisin vain kuulla syyn tälle, koska itse en keksi mitään syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Puotan pommin:
Meillä on 5-vuotiaalla tutti ja tuttipullo vielä käytössä. Voiiiii kamalaaaaa.

Juu on itseasiassa karua. Tiedän lähipiirissä perheen joka kouluun saakka joi pullosta esim. mehua jne.. myös yöaikaan. Hampaiden mustuminen huomattiin jo 5 vuotiaana.
No hommaa jatkettiin. Kouluun mennessä tilanne oli se, että hampaat niin täynnä reikiä, että ne päädyttiin ottamaan kaikki irti kun osittain mätänivät.
Nyt odottelevat pojalle uutta purukalustoa toivottavasti ilman reikiä. Oikomis hoitoihin joutuu, purenta-asennot ovat pielessä jne.

Näin ei kaikille käy mutta hirveää ollut seurata tuota episodia.

Hollywoodissahan nuiden 5vee jälkikasvut imuttelee vielä tutteja. Anna syödä, kyllä se sitten huomaa pian että harva kaveri syö tuttia ja tahtoo jättää sen ite pois. En usko, että se menee tutti suussa eskariin :whistle: Ja jos siitä nyt joku hammasvika pukkaa, niin raudat suuhun, purentoja ja hampaita joudutaan korjaamaan myös niillä jotka ei ole syöny tuttia/lutkuttanut pulloa tai vetänyt karkkia. Elämää tää on eikä lopu yhen ale 3veen tutin syömiseen. :)

Yhteistyössä