Mitäköhän sit ois tehty, jos Catherine Middletonin virallinen nimi olisikin ollut Kate, Britney, Sandy tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Misty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Misty"

Vieras
Kun nythän tuo kuitenkin on ihan kuninkaallinen nimi muutenkin, prinsessa Catherine, eikä häntä enää jatkossa saa julkisesti kutsua Kateksi. Mutta mitäs sitten jos nimi ei vaan ollenkaan sopisi titteliin, muutettaisiinko se (kuten aiemmin tehtiin, valittiin "hallitsijanimi")? Mietin vaan.

Niin mä luulen, että sille olis annettu joku Victoria II tai jotain. Ja eihän se Catherine/Kate ole vielä kuningatar vaan prinsessa vaan. Ehkä siitä tuleekin joku Catherine II tai jotain, eikös Henry IV:llä ollu Catherine of Aragon vaimona... En tiedä onko ollut muita Catherineja.

[QUOTE="Misty";23671686]Ikivanhasta uksomuksesta, että simpukat ovat erityisen vaarallista ja myrkytykseen kykenbevää ruokaa. :) Luin tän kans jostain.[/QUOTE]

No nyt selvis tämäkin, kiitos :)

[QUOTE="vieras";23671679]Niin mä luulen, että sille olis annettu joku Victoria II tai jotain. Ja eihän se Catherine/Kate ole vielä kuningatar vaan prinsessa vaan. Ehkä siitä tuleekin joku Catherine II tai jotain, eikös Henry IV:llä ollu Catherine of Aragon vaimona... En tiedä onko ollut muita Catherineja.[/QUOTE]

Tästä tulee Katariina kuudes.

Ja mä olisin helpottunut, jos ei olisi vaaraa joutua syömään simpukoita!

[QUOTE="Misty";23671768]Sanovat varmasti, ainakin perheessä. Ja minusta joskus lapsena Williamista kirjoitettiin lehhdissäkin Willynä, mjutta eipä enää.[/QUOTE]
Wills enemmänkin kuin Willy minusta...

[QUOTE="vieras";23671679]Niin mä luulen, että sille olis annettu joku Victoria II tai jotain. Ja eihän se Catherine/Kate ole vielä kuningatar vaan prinsessa vaan. Ehkä siitä tuleekin joku Catherine II tai jotain, eikös Henry IV:llä ollu Catherine of Aragon vaimona... En tiedä onko ollut muita Catherineja.[/QUOTE]

Mä taas en usko että noille puolisoille annetaan mitään hallitsijanumeroa, kun eivät oikeasti hallitsijoita olekaan; eivät esim. peri hallitsijankruunua puolisoltaan, vaikka toki kuningattaria ja prinssipuolisoita ovatkin (huom. miespuolinen siippa ei siis ole kuningas, vaan prinssipuoliso).

[QUOTE="Misty";23671806]Mä taas en usko että noille puolisoille annetaan mitään hallitsijanumeroa, kun eivät oikeasti hallitsijoita olekaan; eivät esim. peri hallitsijankruunua puolisoltaan, vaikka toki kuningattaria ja prinssipuolisoita ovatkin (huom. miespuolinen siippa ei siis ole kuningas, vaan prinssipuoliso).[/QUOTE]
Joo, googlasin äkkiä, ja onhan se vähän monimutkaisempaa kuin kuvittelisi näiden arvonimien kanssa, kun ne periytyvät järjestyksessä. Ja Prinssi Charles on Williamia edellä kruununperijänä, joten kun Elisabeth luopuu kruunusta, se voi mennä Charlesille. Jos tämä ei sitten kieltäydy kunniasta. Ja jos Charlesista tulee kuningas, niin sitten William perii hänen arvonimensä eli Prince of Wales, ja Katesta tulee Catherine, Princess of Wales, mikä oli Dianan arvonimi. Nyt Catherinesta pitäis tulla HRH ja sitten minkä muun arvonimen tai nimiä hän saakaan. Hyvin on kommervenkkistä.

[QUOTE="Misty";23671806]Mä taas en usko että noille puolisoille annetaan mitään hallitsijanumeroa, kun eivät oikeasti hallitsijoita olekaan; eivät esim. peri hallitsijankruunua puolisoltaan, vaikka toki kuningattaria ja prinssipuolisoita ovatkin (huom. miespuolinen siippa ei siis ole kuningas, vaan prinssipuoliso).[/QUOTE]

Mä luin ihan justiinsa asiasta - olikohan aamulehti(?) ja sen mukaan numero tulee käyttöön