Mitäköhän flunssaa/tautia on nyt liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiutau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiutau"

Vieras
Lapsilla alkoi tauti yskällä ja esikoisella on kuumetta ollut 4 päivää putkeen. Vähän nuhaa mutta enimmäkseen semmosta räkäistä yskää.
Itellä alkoi keuhkokipuna ja nyt on sitkeää limaa kurkussa. :/ Eihän tämä ainakaan kuulosta possunuhalta?

Minulla ja esikoisella on myös näppyjä. Voisko olla joku rokko?

Meillä ihan sama mutta ei kyllä mitään näppyjä.. Pojalla nyt kuudetta päivää kuumeilua ja tytöllä viidettä.. Mulla ei vielä oo muuta ollut kuin vähän nuhaa..

Tosi paljon on nyt jonkinlaista flunssaa liikkeellä, ainakin täällä pk-seudulla. Minä itse jo toista viikkoa räkäisenä. Alkoi kovalla kurkkukivulla, sitten kolmen päivän kuume ja kauhea räkätauti joka tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan.. :(

Sitkeää lenssua pojanmaallakin.
Minulla itselläni kuudes kuumepäivä menossa ja eilisten verikokeiden perusteella tänään alkoi sitten antibiootit. (Minulla on vanhastaan siten, että aikoinaan läpikäydyn sytohoidon jäljiltä kaikki lenssut menevät helposti hengitysteihin eli keuhokuumetta pukkaa.)

Minulla oli 2,5 viikkoa kuumetta. Aluks ei muita oireita, mut viikon kuumeilun jälkeen alkoi yskä ja limaa valui kurkusta. Kuumetta oli siis enimmillään 39. Niin ja mulla oli myös niitä näppyjä. Olin ihan ihmeissäni, ei ole koskaan ennen mitään tällaista ollut! Kävin pari kertaa laajoissa verikokeissa, mut ei mitään ihmeellistä löytynyt. Lääkäri vaan sanoi, että jotain virustautia.

Mä kysyisin ennemminkin, että mitä kuumetta, flunssaa, ripulia, pyörrytystä tms (you name it) EI ole liikenteessä.

Huoh, jo kolmas flunssa menossa joulun jälkeen. KOKSAAN ei ole lapset sairastaneet näin paljon. Ärsyttävää.

Perjantaista lauantaihin on ollut kuumetta nyt aamulla just kun mittasin oli 36 eli normaali lämpö. Nyt yskää kurkkukipee limaa tulee, kannattaa juoda juoda ja juoda että saa pissattua pöpöjä ulos ja yrittää myös syödä jotain jos vaikka ottaa lääkkeen esim. Asperiinia, tai buranaa tai banadollia että kuume laskee ja pystyisi syödä esim itse nukuin päivässä 16 tuntia söin hedelmiä ja paistia yritin ja join paljon erinlaisia juomia kuten mehua, maitoa, jugurttijuomaa, vettä. Itse kävin saunassa ja sauna auttoi aika hyvin.

Yhteistyössä