Mitähän väärää tässäkin taas on...AARG!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lex

Aktiivinen jäsen
25.12.2005
6 572
2
36
Olen etsimässä töitä, tai siis oikeastaan yhtä tiettyä työpaikkaa hakemassa vain.
Olen vanhempainvapaalla, ja nykyinen määräaikanen työsuhteeni päättyy vanhempainvapaan aikana; Jään siis työttömäksi jos muuta ei löydy.

Tarkoitus olisi aloittaa nyt vanhempainvapaan aikana osa-aikaisena, tarvittaessa soitettavana tuuraajana. Mies on myös osa-aikainen, joten ehdimme (ainakin pinnistellen) hoitaa lapset kotona vaikka vähän vuoroja ottaisinkin.
Aion jokatapauksessa (jos mies on siis töissä) jäädä myös hoitovapaalle ja jatkaa keikan tekemistä silloin kun ehdin, eli lapset eivät ole menossa tarhaan ainakaan 1,5 vuoteen.

Heti on tietenkin haukat kimpussa, että mitä helvettiä sä nyt jo töihin haluat, kyllä kotona on ihan hyvä olla.

On juu, kyllähän täällä viihtyisi mutta kun en halua jäädä työttömäksi.
Kyllä mun mielestä mulla on yhtälailla velvollisuus myös elättää lapsia kuin ainoastaan päivystää täällä kotona 24/7. Montako aikuista täällä kerrallaan tarvitaan? :o

Mikä siinä kun lapsetkin hoidetaan kotona, samalla lailla lapsille on tärkeää olla isänkin kanssa. Meillä on myös tehty näin ja kun tästä neljännestä lapsesta aikanaan (ei siis ole vielä syntynyt) loppuu vanhempainvapaa, jatkamme samalla tavalla eli minä teen 78% työaikaa ja mies keikkatöitä niin paljon kuin pystyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Jotkut on kyllä ihan käsittämättömiä.. Mitähän sellaiset tuumaisi siitä, että mulla on 2 lasta ja mä olen virallisesti ollut kotiäitinä peräti 9kk.. :whistle:

Niinpä. Ja kyllä töide tekeminen on monessakin mielessä ainakin mulle tärkeää.
Saan paljon enemmän aikaan vapaapäivinä, kun ne eivät ole jokapäiväistä jatkuvaa toimettomuuden putkea.
Sitäpaitsi vaikka taloudellinen hyöty olisikin vähäinen, niin kaikki työkokemus on aina plussaa.
Lisäksi mieluummin vaikka vähän nipistän yöunista ja tulen toimeen omillani, kuin juoksen jatkuvasti luukulta toiselle kymmentä eri tukiasiaa hoitamassa. Etenkin kun miehen tulot saattavat vaihdella rajustikin, on tukien jatkuva hakeminen ja muutteleminen yhtä helvettiä... Ennemmin teen pari yötä töitä ja sinnitellään omillamme.

Harmittaa vaan, että töihin meneminen tulkitaan tasan yhdellä tavalla; Olen kyllästynyt olemaan kotona ja jätän kersat suunnilleen heitteille.

Ihan kuin ei muita syitä töiden tekemiselle olisi kuin ahneus ja itsensä huvittaminen, pyhempää olisi maata työttömänä ja olla ammatiltaan "kotiäiti".

Kotiäidit saavat kyllä kunnioitukseni, mutta minulla ei ole siihen varaa eikä halua.

Mä tein hoitovapaalla säännöllisen satunnaisesti töitä osittain lasten päiväuniaikaan ja osin niin, että mies oli joitain tunteja lasten kanssa. Mä ajattelin sen niin, että jos mun on mahdollista tehdä työt ja itse jaksan, niin miksei. Mua ei tosin kukaan uskaltanut arvostella :kieh: :xmas: Ainakaan suoraan mulle... Kyllä mun mielestä perheen talous kuuluu molemmille aikuisille. Yhdessä me ne rahat tuhlataankin. Ja meillä esikoinen pitkään luuli, että isät käy töissä ja äidit siivoaa, on lasten kanssa ja käy toistensa luona kylässä. Hyvä että sai esikoinen kuulla äidinkin joskus menevän töihin :D

No kuvitteles tätä, silloin kun esikoisemme syntyi sain työtarjouksen tuosta läheisestä pankista. Eli työ on iltasiivousta n. 2 tuntia ma-pe. Aloitin työt kun tyttö oli 2kk ikäinen. Eli siis isäparka on pakotettu hoitamaan joka arki-ilta omien töiden jälkeen tuota tyttöä 2 tuntia! :'( Kaikki sukulaiset äitiäni lukuunottamatta sanoivat että ei tuu kysymykseen. :headwall: Neiti on nyt puolitoistavuotias ja hyvin on pärjännyt isin kanssa iltaisin tähän asti. Täysimetinkin neidin vielä 7kk ikään, joten ei se nälkäänkään kuollut töissä ollessani. :snotty:

Rahan takia mä siellä tietty käyn, saan kuitenkin nettona 700?/kk siitä hommasta.. :whistle: Plus kht:n ja lapsilisän. Eikä neitiä ole tarvinnut pistää hoitoon vieraalle.

Nyt kun jään äitiyslomalle töistäni syyskuussa kun toinen lapsemme syntyy, niin palaan takaisin heti vuodenvaihteen jälkeen. Eli mies hoitaa sitten kahta lasta iltaisin.

Anna palaa vaan! Mulle on ainakin toi työ ollut niin suuri helpotus, "omaa aikaa". :wave:

Yhteistyössä