Mitähän toi mun mies puuhaa ? (Pitkä tarina)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Caroline"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";24203408]En minä kyllä miestäni jättäisi, jos muuten häneen luottaisin, ja arki sujuisi hyvin. Ärsyttävän hämärää puuhaa kyllä muuten, mutta minkäs sille sitten voi...[/QUOTE]

Mä utelisin tuota mieheltä varmaan ihan päivittäin. Mä oon aivan liian utelias, että mun miehellä vois olla jotain ihme hämäriä aktiviteetteja, joista se ei kertois mitään. Mä sitten lähtisin vaikka peruukki päässä ja tekoviikset nenän alla seuraamaan miestä :D

Tulee mieleeni jokin Thule-seuran tapainen.

Thule-seuran perusti Münchenissa vuonna 1911 joukko muinaissaksalaisesta okkultismista kiinnostuneita henkilöitä. Todellisuudessa seuran jäseniä yhdisti enemmänkin rasistinen aate, joka oli monella tapaa kansallissosialistisen ideologian edeltäjä. Vuonna 1918 seura osti Münchener Beobachter -lehden ja muutti sen urheilulehdeksi saadakseen laajennettua lukijakuntaa. Yksi liikkeen perustajista, vapaaherra Rudolf von Sebottendorff, väitti Adolf Hitlerin olleen seuran jäsen, mutta tämä ei ainakaan julkisesti halunnut olla tekemisissä Thule-seuran kanssa, koska hän ei välittänyt tämän vaalimasta okkultismista.

Kun kansallissosialistisen puolueen asema vahvistui, Thule-seura alkoi kuihtua. Lehti jatkoi kuitenkin toimintaansa puolueen siipien suojassa Völkischer Beobachter -nimisenä.

10: Thule-seura | Historia

Googlettamalla löytyy lisää tietoa tästä porukasta.

Viimeksi muokattu:
No jotain hieman tuon jälkimmäisen tyyppistä olen aavistellut. Mikään rasisti mieheni ei ole, hänellä on työkavereina ulkomaalaisia(kin) ja suhtautuminen todella normaalia. Ei me kotona pahemmin puhuta esim. politiikasta, siitä ukko joskus sanoo jotain hiukan negatyyliin. Äänestää kyllä aina, mutta noista jutuista ei puhuta.

Kyllä mä olen oikeesti harkinnut varjostamista. Tai oikeesti sitä, että yks mun tuntema ihminen seurais miestäni ja raportois. Sen verran tiedän, että aika usein se menee yhteen baariin, mutta niillä on siellä yksityistilaisuus semmoisissa tiloissa, jotka ei oo auki yleisölle tms. Kerran meinaan kun muksut oli mummolas hoidossa "eksyin" sinne polttareiden jatkoilla, mutta eipä miestä näkyny.

Meil on yhteinen tili (myös), mutta miehellä on sitten omia tilejä/sijoituksia. Olemme ihan kivasti toimeentulevia, lisäksi ukolla on osakkeita sun muuta. Rikkaita emme ole, mutta mukavasti toimeentulevia. Tiedän kyllä mieheni palkan ja se on aika hyvä, joten mitää laittomuuksia hänen ei tarvi tehä.

Kiinnostua kansallissosialismista toki voi ilman, että olisi itse natsi. Mutta tuo hakaristipaita kyllä viittaa vahvasti enempäänkin kuin pelkkään kiinnostukseen.

Hän on todella kiinnostunut noista asioista ja kuuntelee sotilasmarsseja ja pelaa tietokoneella aina jotain pelejä toisesta maailmansodasta. Mutta kun mun on vaikee uskoo mitään semmosta, koska hän AINA puolustaa Israelia joka käänteessä. Ja lukee kanssa siihen liittyviä asioita koko ajan.

Muistan joskus kun oltiin jossain juhlissa ja siellä tuli jotain negaa siitä mitä Israel oli tehnyt jossain siellä (Gazassa?) ja mun mies innokkaasti puolusteli niitten toimia. Muistan kun hän sanoi jotain näin:" Israelin kansa on kyllä maailmanhistorian kovin porukka. Pieni, sitkeä kansa, jolta löytyy lahjakkuutta enemmän kuin monilta isoilta kansoilta."

Uskonnoista hän ei piittaa. Ei kuulu kirkkoon ja joskus valittaa kristityistä tai muslimeista jotain, mutta usein sanonut, että "jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi". Hän ei myöskään ole koskaan ollut millään muotoa väkivaltainen tai aggre.

[QUOTE="vieras";24203138]miksi mä en usko sun juttua?[/QUOTE]

Mä kans jostain syystä ajattelin heti aluksi, että taitaa olla Porvoosta ja vapaamuurarit kyseessä...

[QUOTE="Caroline";24205535]Israelin kansa on kyllä maailmanhistorian kovin porukka. Pieni, sitkeä kansa, jolta löytyy lahjakkuutta enemmän kuin monilta isoilta kansoilta."[/QUOTE]

No täytyy ensinnäkin sanoa että sun miehes on ihan uskomaton urpo, jos käyttää hakaristipaitaa ja kuuntelee sotilasmarsseja JA tukee Israelia.

Sitä en tiedä missä miehes käy, mut sen tiedän että ei se ainakaan vaivaudu hirveesti asioita pohtimaan.

Jos miehelläni olisi tällainen "harrastus" niin bye, bye... miten tuollaiseen voisi edes luottaa, aikuinen perheellinen mies...

Kaikesta voidaan puhua, mutta tosta jutusta hän sanoo:" Älä koskaan kysy siitä mitään. Äläkä koskaan kerro lapsille." Mitä hittoa se voi olla...

[QUOTE="Niin";24206216]No täytyy ensinnäkin sanoa että sun miehes on ihan uskomaton urpo, jos käyttää hakaristipaitaa ja kuuntelee sotilasmarsseja JA tukee Israelia.

Sitä en tiedä missä miehes käy, mut sen tiedän että ei se ainakaan vaivaudu hirveesti asioita pohtimaan.[/QUOTE]

Ai urpo? Akateeminen tyyppi ja väittäisin, että suht älykäskin. Eikä hän mitään Israelia TUE, puolusteli vaan jotenkin. Ja en mä ole koskaan nähnyt hänen pitävän mitään "natsahtavaa", ei ainakaan mitään hakaristipuseroa. Mut semmosen oon joskus hänen kaapissaan nähnyt.

Kuuntelee se muutakin kuin sotilasmarsseja :) Melkein mitä vaan hevistä klassiseen, mut ei humppaa.

Jotenki tulisi mieleen, että pelaavat niitä isoja sotaan liittyviä lautapelejä (Risk?). Samalla puhuvat politiikkaa ja historiaa. Salaista siksi että on siistimpää salailla ja hävettää kertoa tuollaisesta ihan "tavallisesta" kerhosta. Natsi-paita ollut jonkun tietyn tapaamisen sisäpiirinvitsi kenties?

En ainakaan kertomasi perusteella jaksa epäillä mitään rikollista toimintaa. Lähinnä kuulostaisi jonkun tietyn miesjoukon ikäkriisiltä, jonka seurauksena perustettu salainen kerho elämän iloksi.

No jospas miehesi on sittengin terroristi? Oikeasti sotkeentunut iahn alimpiin juttuihin? Suunnittelee jotain kamalaa mitä ne yleensä puuhaa ja sä vaan olet että ei haittaa kunhan ei koske sua ja lapsiasi .Joku muu voi kärsiä siitä

Yhteistyössä