Mitähän tämä on... ripuli ja kova vatsa vuorottelevat. Tätä ollut jo kauan ja saattaa vaihdella monta kertaa päivässä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Aamulla voi olla kova vatsa, iltapäivällä ripulia ja illaksi taas normalisoituu tai menee kovaksi. Syönnin jälkeen joskus vetää ripulille, ihan keltaista vesiripulia tai jopa vaahtomaista... lääkäri ei ota kantaa, sanoo vaan, että jos on ollut pitkään niin antaa olla. Täh?! Antaa olla, tosiaan. Toisinaan voi olla päiviä tai jonkun viikon ihan ok, kakka jotakuinkin normaalia, mutta sitten taas yhtäkkiä alkaa vaihdella ripulista ummetukseen ja takaisin... Tänään söin pari joulutorttua ja kinkkupasteijan, niin saman tien juoksetti ripuloimaan. Mitä tämä on? Pelottaa jo syöpäkin. :(

ärtyneen suolen oireyhtymä. Minulla oli vuosia. Kyllästyin siihen että kokeilin gluteenitonta ruokavaliota neljä kk. sitten ja sillä tiellä ollaan. Minulla on loppunut lähes kaikki oireet. Joskus yrittää mennä kovalle ettei pariin pvään mitään tule jos en ole liikkunut tarpeeksi. Ripuloinut en ole ainakaan 2 kk. Lääkäri määräsi visibliniä mutta ei se parantanut kokonaan vaivaani. Alahan hoitamaan itseäsi!

Ärtyneen suolen oireyhtymä, sanoisin minäkin. Itselläni oli tänä vuonna lähes koko vuoden, mutta sitten jotenkin itsestään helpotti. Käytin myös maitohappobakteereja ja Precosaa (saccharomyces boulardii) päivittäin ja uskon, että niistä oli iso apu. Kävin vaivan kanssa pari kertaa lääkärilläkin ja lääkäri selitti, kuinka ripuli ja ummetus itse asiassa kulkevat käsi kädessä. Ummetus tukkii suolen ja sitten sen ohi pääsee virtaamaan löysempää ulostetta, joka sitten tulee ripulina ulos.

Yhteistyössä