Mitähän tällainen uni tarkoittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kenzo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kenzo"

Vieras
Mitähän tällainen uni tarkoittaa: Olen lapsuuden kodissani missä äiti asuu ja mietin että kun talossa on kaksi kerrosta niin äiti voisi asua yläkerrassa ja minä lapseni kanssa alakerrassa jos sinne rakentaisi keittiön. Menen alakertaan ja huomaan, että alakerran ulko-ovi on rikki. Kokeilen sitä ja se hajoaa vain edelleen. Mietin että mun pitää muistuttaa äitiä korjaamaan se ovi, kuk vaan voisi muuten kävellä sisään. Unessa fiilis on hyvä. Menen ulos ja huomaan että uimaranta on vieressä ja siellä on paljon ihmisiä ottamassa aurinkoa ja uimassa. Kävelen jonkun yleisen vessan ohi missä ovi on auki. Ohimennen vilkaisen sinne, huomaan tummatukkaisen ahdistuneen/väsyneen naisen kaksosvauvojen kanssa ja naisen mies makaa maassa päänalus veressä. Mies yrittää nostaa viimeisillä voimilla päätä, mutta nainen painaa sen alas. Tiedän jostain että nainen on yrittänyt päästä miehestä jo aiemmin. Nainen huomaa mut ja ottaa käteensä matonpesuharjan.Säikähdän ja uni loppuu.

Yleensä en muista uniani mut tää jäi niin mieleen et jos joku osais sanoa edes sieltä täältä merkityksiä niin olis mielenkiintoita kuulla :) !

No ainakin sulla on läheiset välit äitiisi tai kenties kaipaat häntä lähellesi. Lapsuudenkodissasi oli kuitenkin jotain tärkeää "rikki".

Kaksosten isä kuvaa sulle puolisoa, toisen tai omaa. Tai kenties omaa isääsi. Katkeruutta, vihaa jotain miestä kohtaan. Mutta olet vihan tavallaan voittanut, se ei haittaa elämääsi. Taustaa tietämättä hankala sanoa, koska unen asiat liittyvät niin vahvasti ihmisen omaan historiaan.

Oletko yksinhuoltajan lapsi? Ja sulla on sisko? Unesi kenties liittyy äitiisi enemmän kuin suoraan sinuun. Olet se sivusta seuraaja, rikkinäisessä kodissa kasvanut joka kuitenkin jaksaa uskoa parisuhteeseenkin...

avaan vähän taustaa: eli ehjästä ja hyvästä perheestä olen. Minulla on sekä sisko, että veli, asuvat toisessa kaupungissa perheineen. Isä on kuollut muutamia vuosia sitten sairauteen. Äiti asuu jo nyt lähellä, tarkoituksella järjestetty. Itse olen lapsen isästä eronnut jo vuosia sitten ilman sen suurempaa dramatiikkaa, olemme hyviä ystäviä, hän tulee mm viettämään joulua kanssamme.

Yhteistyössä