Mitähän tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piia"

Vieras
Onko kellään vinkkiä, mikä mulla voisi olla?

On nyt syksyn aikana lisääntyneessä määrin pudonnut astioita käsistä. JOskus kaadan maitoa tölkistä mukin viereen. En ole aiemmin huolestunut, kun olen ajatellut, että olinpas huolimaton, mutta nyt se on tapahtunut monesti peräkkäin, että mietin, voisiko olla jotain sairautta...

Meneeköhän vain väsymyksen piikkiin vai alkaako jokin neurologinen sairaus näin?
Tietoa/pohdintoja kaipaisin...

Näetkö sä väärin, vai etkö osaa hahmottaa etäisyyksiä?
ms-taudissa on moninaisia oireita, ja raajojen liikehallinta on yksi niistä. Voi tuo olla ihan huolimattomuuttakin, väsymyksestä johtuvaa.

Luin itekkin noita ms-taudin oireita, eikä ne yleisimmät ainakaan kuulostaneet mulle sopivimmilta.
Mulla tapahtuu niin, että otan esim. mukin käteen ja yhtäkkiä se putoaakin. Eli kädestä loppuu voimat kesken. Tai käsi aukeaa ja muki putoaa... Vaikea selittää... siksi vaikea etsiä tietoa googlen kautta...

Mullon ollut vähän samanlaista. Olen laittanut kyllä väsymyksen piikkiin. Oon on ollu 4kk töissä ja menny tosi vähillä unilla, kiitos lapsukaiselleni,.. Ja töissä painanu kun viimestä päivää, +raskas fyysinen työ.

Eli tavarat putoaa käsistä, huidon mihin sattuu, olen kaatuillutkin, keskittyminen kaikkeen on huono, saatan kesken lauseen unohtaa ajatukseni. Kädet tuntuu jotenkin tunnottomilta, hervottomilta? Sormet semmosilta pökkelöiltä.

Juu, kuulostaa noi hellsbellsin oireet kovin tutuilta myös. Ehkä ne sitten on väsymisen piikkiin meneviä oireita. Mulla on "vain" allerginen lapsi, joka valvottaa öisin ja toinen joka ei enää nuku päiväunia, eli lepäämään ei pääse, vaikka kotona vain olenkin...

Yliväsymyksen oireita ; tarkkaavaisuus ja keskittymiskyky vähenevät,muisti ja oppimiskyky heikkenevät,havainnointi ja hahmotuskyy heikkenevät,päättelykyky heikkenee,ajantaju muuttuu,
koordinaatiokyky heikkenee,virhesuorituksen lisääntyvät,monimutkaisten toimintojen suorituskyky heikkenee,reaktioaika pitenee,kestävyys ja voima säilyvät melko hyvin,sokerin sietokyky huononee,
vastustuskyky alenee,ärtyisyys lisääntyy

Yhteistyössä